فعالیت صفحه 64 علوم چهارم

  • شروع کننده موضوع اخراج شده
  • تاریخ شروع

اخراج شده

کاربر غیرعضو
جواب فعالیت صفحه 64 علوم چهارم/ فعالیت صفحه 64 علوم / پاسخ فعالیت صفحه 64 علوم چهارم/ صفحه 64 علوم چهارم/ علوم چهارم صفحه 64/ گام به گام علوم چهارم



فعالیت صفحه 64 علوم چهارم


وسایل و موادّ لازم: میخ، نخ ضخیم، گچ، ماژیک، مقوای رنگی

1- با ماژیک، نام خورشید و سیّاره‌های آن را به طور جداگانه روی مقوّا بنویسید.

2- در یک فضای باز (حیاط مدرسه، بوستان، زمین ورزش و…) یک نقطه را با گچ مشخّص کنید و میخی را در آنجا بکوبید.

3- با استفاده از نخ و گچ، 8 دایره با شعاع‌های تقریبی زیر را از مرکز این نقطه رسم کنید.



شماره‌ٔ دایره12345678
شعاع دایره (به سانتی‌متر)10162336126160460720


4- هر دانش آموز یکی از مقوّاها را بردارد و به ترتیبِ سیّاره‌های منظومه‌ٔ خورشیدی، روی دایره‌ٔ مربوط به خود بایستد.

5- دانش آموزی که مقوّا‌ی خورشید را برداشته است، در مرکز دایره بایستد.

6- هر یک از دانش آموزان با صدای سوت معلّم، بر خلاف حرکت عقربه‌های ساعت به دور خورشید بچرخد.

- چرا در منظومه‌ٔ خورشیدی سیّاره‌ها به هم برخورد نمی‌کنند؟ به خاطر اینکه با نظم خاصی هر کدام در یک مسیر مشخص حرکت می‌کنند بنابراین امکان برخورد آنها وجود ندارد.




🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    با ماژیک، نام خورشید و سیّاره‌های آن را به طور جداگانه روی مقوّا بنویسید جواب فعالیت صفحه 64 علوم چهارم دانش آموزی که مقوّا‌ی خورشید را برداشته است، در مرکز دایره بایستد صفحه 64 علوم چهارم علوم چهارم صفحه 64 فعالیت صفحه 64 علوم هر یک از دانش آموزان با صدای سوت معلّم، بر خلاف حرکت عقربه‌های ساعت به دور خورشید بچرخد پاسخ فعالیت صفحه 64 علوم چهارم گام به گام علوم چهارم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا