فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
جواب فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم, فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم, پاسخ فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم, صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم, مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 136 , گام به گام علوم هفتم,


فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم


۳- با کمک معلم اشعار بالا را بخوانید و بگویید:
الف) کفشگر چه تقاضایی از شاه داشت؟
ب) شاه در پاسخ چه گفت؟
ج) از خواندن این حکایت به چه نکاتی در زندگی اجتماعی دورۀ ایران باستان پی می‌برید؟

به طور خلاصه، مرد کفشگر تقاضای باسواد شدن فرزندان خود را در قبال کمک مالی به لشکر داشت، اما شاه موافقت نکرد و گفت: اگر بچه‌ی بازرگان باسواد شود، آن گاه می‌خواهد مثل ما بر تخت سلطنت بنشیند. از این حکایت می‌توان پی برد که عامه مردم در آن دوره از حقوق و امتیازاتی محروم بوده‌اند و این امتیازات در انحصار طبقه‌ی بزرگان بوده است.

۴- امروزه مردم برای باسواد شدن و تحصیل از چه حقوقی برخوردارند؟ حق برخورداری از سواد و تحصیل در این زمان را با دوران باستان مقایسه کنید. امروزه حق تحصیل و سواد آموزی نه تنها برای همه اعم از زن و مرد و از هر قشر و طبقه‌ای که باشند، به رسمیت شناخته می‌شود، بلکه حکومت سواد آموزی را تشویق و ترویج می‌کند. (مراجعه به اصل 30 قانون اساسی)


🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 

کوثریاوری

کاربر غیرعضو
مرد کفشگر در عوض کمک کردن به لشکر،تقاضای باسواد شدن فرزندانش را خواستار شد،ولی شاه گفت:اگر به یک مرد کفشگر این اجازه را بدهم،ممکن است در آینده فرزندانش به تخت و حکومت و سلطنت من لطمه بزنند.
 
  • برچسب ها
    از خواندن این حکایت به چه نکاتی در زندگی اجتماعی دورۀ ایران باستان پی می‌برید امروزه مردم برای باسواد شدن و تحصیل از چه حقوقی برخوردارند جواب فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم حق برخورداری از سواد و تحصیل در این زمان را با دوران باستان مقایسه کنید شاه در پاسخ چه گفت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم مطالعات اجتماعی هفتم صفحه 136 پاسخ فعالیت صفحه 136 مطالعات اجتماعی هفتم کفشگر چه تقاضایی از شاه داشت؟ گام به گام علوم هفتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا