۱۰ صفحه امتحانی فصل دوم ریاضی ششم که حتما باید یاد بگیرید

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
10 صفحه خیلی مهم و امتحانی ریاضی ششم را با همیارخاص دنبال کنید .

شما هم از آن دسته دانش آموزانی هستید که خودتون رو کم کم باید آماده ی امتحانات میان ترم یا ترم آخر میکنید. این مطلب به شما کمک میکنه که صفحه هایی با اهمیت بالا رو شناسایی کنید و این فصل رو براحتی پشت سر بگذارید .

در فصل دوم ریاضی ششم چه چیزهایی یاد میگیریم ؟​

در این فصل با آموزش جمع و تفریق کسرها، ضرب و تقسیم کسرها ، محاسبه کردن با اعداد کسری آشنا میشویم و نمونه های بیشماری در همین مطلب برای شما گرداوری کردیم .

در همیارخاص هستید با صفحات مهم امتحانی از فصل 2 ریاضی ششم .

10safhe-riazi-sheshom.jpg

صفحه اول :

در فعالیت سوال 3 از صفحه 24 ریاضی ششم ، تبدیل عددهای مخلوط به کسر آمده است . برای دیدن این سوال اینجا کلیک کنید

صفحه دوم :

در کاردرکلاس صفحه 26 سوال دوم ، تبدیل عددهای مخلوط به کسر حاصل جمع و تفریق عدد مخلوط آمده که میتونید از این لینک ببینید

صفحه سوم :

در تمرین صفحه 27 سوال 6 به مسئله نویسی و حل مسئله کسری پرداخته شده است که به این صورت است که ابتدا کسر ها را در اختیار شما قرار میدهند و میگویند مسئله طرح کنید یا برعکس این موضوع را از شما میخواهند . برای دیدن نمونه ی این تمرین اینجا را ببینید

صفحه چهارم :

در تمرین صفحه 31 میتوان گفت همه ی سوالات این صفحه برای شما مهم خواهند بود. ضرب اعداد کسری این صفحه را میتوان با تمرین کردن و مرور بیشتر و نحوه ی ضرب کسری را فرا بگیرید . این صفحه را میتوانید با مراجعه به لینک بخوانید و تمرین کنید ، در ضمن آموزش ویدیویی تمرین ها هم در صفحه موجود است .

riazi-sheshom-10safhe-mohem.jpg

صفحه پنجم :

سوال 1 و 2 فعالیت صفحه 32 را میتوان گفت که سوال مهم این صفحه تلقی کرد . سوال به شما نمودار یا جدولی ارائه میکند و از شما میخواهد تا یک ضرب و یک تقسیم برای این شکل و نمودار بنویسید . نوشتن این نوع ضرب و تقسیم برای شما میتواند مهم باشد چون حتما یکی از سوالات امتحانی شما خواهد بود . برای یادگیری میتوانید به این صفحه مراجعه کنید تا با دیدن عکس و ویدیو این آموزش رو فرا بگیرید .

صفحه ششم :

در صفحه 35 ریاضی ششم موضوع از این قرار است که باید اعداد کسری با تقسیم کنیم ، تقسیم کردن اعداد کسری به همراه ویدیو و تصاویر آموزشی در اختیار شما قرار گرفته است ، از آنجا که تقسیم کسر مهم است، این صفحه به طول کلی آورده شده است ، لطفا با تمرین و سعی در دیدن ویدیو آموزشی ، خود را در برابر این تقسیم ها آماده کنید . برای دیدن این صفحه اینجا کلیک کنید.

صفحه هفتم :

در صفحه 37 ریاضی ششم فعالیت و کاردرکلاس مهمی وجود دارد ، نشان دادن اعداد کسری بر روی نمودار و همچنین چیدن به ترتیب اعداد کسری را فرا خواهید گرفت . این دومورد در این بخش بسیار مهم هستند . برای فراگیری بهتر است به این صفحه مراجعه کنید و با دیدن عکس و فیلم آموزشی بتونید نحوه چیدن بزرگ به کوچیک یا برعکس اعداد کسری ، هم چنین نحوه ی نشان دادن اعداد کسری روی نمودار رو یاد بگیرید.

صفحه هشتم :

صفحه 38 ریاضی ششم به حل مسائل کسری میپردازد ، مسئله هایی که مطرح شده به صورت اعداد کسری هستند که باید توجه ویژه ای به حل این نوع کسر ها داشته باشیم . از خواندن مسئله تا نوشتن داده های مسئله و تشخصی جمع و تفریق یا ضرب و تقسیم مسائل مهم این نوع مسئله ها هستند . شما میتونید با دیدن این صفحه به این مسئله ها دسترسی پیدا کنید و مثل همیشه عکس و ویدیو برای این صفحه وجود دارد

صفحه نهم :

صفحه ی 40 ریاضی ششم نیز با ارائه مسئله های کسری سعی بر حل این نوع کسر ها دارد که مسئله های مهمی در این صفحه وجود دارد که ممکن است عینا در امتحان آنها را ببینید . برای دیدن این صفحه کلیک کنید

صفحه دهم :

آخرین صفحه از فصل دوم 42 است که با حل مسئله ها به صورت شکلی ( تقسیم شکل و نوشتن صورت های کسری ) سعی بر یادگیری اعداد کسری دارد که چطور ما میتونیم با دیدن صورت مسئله ، آن را به کسر تبدیل کنیم و بنویسیم . برای دیدن این صفحه میتونید اینجا کلیک کنید .

سخن آخر
همیشه با تمرین و یادگیری و پرسش از معلم خود ، میتونید نکات گنگ و مبهم مغز خود را در رابطه با حل مسائل ریاضی را از بین ببرید . همچنین همیارخاص هم درکنار شماست تا مسائل را به راحتی در اختیار شما بگذارد .

🟩 نظر خود را در مورد این مطلب برای ما ارسال کنید .
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا