۱۰۰ روز است گرگ‌های درنده جگر کودکان و مادران مقاوم غزه را می‌درند/ حضور پرشور مردم در انتخابات افزایش امنیت در پی دارد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
به گزارش سرویس اخبار سایت همیار خاص : ۱۰۰ روز است گرگ‌های درنده جگر کودکان و مادران مقاوم غزه را می‌درند/ حضور پرشور مردم در انتخابات افزایش امنیت در پی دارد

afd8b1-daa9d988d8afdaa9d8a7d986-d988_65a114b1ca2a0.jpg


حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نماز جمعه این هفته تهران، گفت: برادران و خواهران گرانقدر و ملت عزیز و خویشتن را به رعایت تقوا و ادب در محضر خدای سبحان توصیه می‌کنم. امیدوارم در پرتو آراستگی به ایمان و عمل صالح در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام برداریم.

وی با اشاره به فرمان حکومتی امام علی (ع)، ادامه داد: با عنایت به بیانات ارزشمند و راهگشا و الهام بخش رهبر انقلاب در دیدار با مردم شریف، مجاهد و مقاوم کرمان، خوزستان و قم و نگاه راهبردی و استراتژیک ایشان به مقوله انتخابات و اصل محوری مردم سالاری دینی به تحلیل و تبیین رابطه ملت و دولت در اندیشه سیاسی علی (ع) و نظریه دولت از نگاه آن حضرت می‌پردازم؛ با نگاه به این واقعیت که رهبری می‌فرمایند انقلاب اسلامی الگو و نمونه خود را از امام علی (ع) گرفته است و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

امام جمعه موقت تهران افزود: در منطق عقلانی، علمی و وحیانی نهج‌البلاغه مردم از جایگاه ویژه و ممتاز در ساخت یک نظام سیاسی برخوردارند. در سال ۳۵ هجرت بعد از حوادث تلخی که بر خلیفه سوم گذشت و تاریخ ثبت کرده است، اجتماع مردم برای انتخاب حضرت علی (خ) و بیعت با آن حضرت شکل گرفت. این اجتماع پرشور و حماسی که در فرازهای گوناگونی از نهج البلاغه و تاریخ اسلام به آن پرداخته شده است، تبیین کننده نگاه امام علی (ع) به نقش مردم در شکل گیری نظام سیاسی و حکمرانی دینی است. هنگامی که مردم اجتماع نمودند و اصرار کردند، نمایندگان جامعه بزرگ اسلامی در مدینه حضور یافتند، امیرالمومنین (ع) خطاب به آنها فرمودند مرا رها کنید و دیگری را انتخاب کنید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به نگاه عمیق حضرت علی (ع) به حوادث، تصریح کرد: آنچه موجب شده که شخصیت دارای صلاحیت و ممتازی چون حضرت علی (ع) امروز مسؤولیت مدیریت جامعه اسلامی را بپذیرد، حضور شما مردم است. اگر شما حضور نمی‌افتید حجت بر علی (ع) تمام نمی‌شد، شایسته‌ترین فرد خود را در این جایگاه قرار نمی‌داد.

وی گفت: در تاریخ اسلام ۳ فراز و مقطع محوری وجود دارد که برای نخستین بار در تاریخ سیاسی جوامع بشری زنان در شکل گیری نظام سیاسی و بیعت با رهبری جامعه حضور یافتند، نخست در مدینه منوره بود که با پیامبر (ص) بیعت کردند و دوم در غدیر بود که امامت و ولایت علی (ع) را اعلام نمودند و مقطع سوم در سال ۳۵ هجرت بود که حضرت علی (ع) را برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب کردند، بنابراین مردم‌سالاری ما از نگاه رهبر انقلاب ریشه اسلامی دارد.

وی افزود: یکی از مواردی که امام (ره) همواره بر آن تاکید می‌کرد مسأله حضور مردم در انتخاب مسؤولان نظام و منتهی شدن مسؤولیت‌ها به اراده و خواست مردم است، لذا می‌توان گفت نقطه تلاقی نظام جمهوری اسلامی با نظام لیبرال دموکرات غرب در مردم‌سالاری دینی است که این مهم با اسلامیت نظام پیوندی ناگسستنی دارد.

حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی باعث افزایش امنیت می‌شود​


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به پیام حضور مردم پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مهم‌ترین ابزار تجلی اراده ملت، پیام آور وحدت ملی، زمینه ساز جابه‌جایی قدرت و گردش نخبگانی و افزایش سطح امنیت، قدرت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از خطبه با اشاره به تحولات غزه، افزود: موضوع غزه مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است. قریب بر ۱۰۰ روز از جنایات رژیم اسرائیل بر مردم فلسطین می‌گذرد، ۱۰۰ روز است که گرگ‌های درنده در هر دقیقه‌ای جگر کودکان و مادران مقاوم غزه را می‌درند. رژیم اسرائیل به نمایندگی از دنیای مدرن در قامت یک نظام سر تا پا تروریستی، همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به تاراج گذاشته است تا آنها را به زانو درآورد اما با مقاومت حیرت‌انگیز غزه تمام دنیای استکبار به ویژه آمریکا را در بن‌بست عمیق قرار داده است.

مقاومت غزه نابود شدنی نیست​


خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: ۱۰۰ روز است که زمان و زمانه به زیان رژیم صهیونیستی است؛ سخنگوی شورای امنیت اعتراف کرد که مقاومت غزه نابود شدنی نیست و یک ایدئولوژی است؛ این یعنی اعلام رسمی شکست رسمی آمریکا و بن بست استراتژیک غرب است.

وی با بیان اینکه آنچه در عراق، افغانستان و لبنان گذشت برای دنیای استکبار می‌توانست درس‌آموز باشد، گفت: رژیمی که به مدرن‌ترین سلاح‌ها تجهیز است، از مقاومت غزه درس نیاموخت لذا وقت آن رسیده که از مقاومت یمن عبرت بگیرند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد عنوان کرد: امروز یمن قهرمان نه تنها مورد حمایت کشورهای اسلامی است، بلکه مورد حمایت همه آزادگان جهان است.



منبع :
مهر
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا