گسترش ضرب المثل از این گوش میگیرد از آن گوش در میکند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
ضرب المثل از این گوش میگیرد از آن گوش در میکند گسترش | گسترش از این گوش میگیرد از آن گوش در میکند |


سوال :

گسترش ضرب المثل از این گوش میگیرد از آن گوش در میکند


جواب :

گسترش از این گوش می گیرد و از آن گوش در می‌ کند

بهمراه : مقدمه بدنه نتیجه

مقدمه
: هر انسانی که پا به عرصۀ جهان می گذارد روزی از این دنیا میرود. در حقیقت آمده ایم که برویم و مهمان امروز و فردا هستیم. باید دقت کنیم که در این فرصت اندک چه خواهیم کاشت و چه درو خواهیم کرد. شاعر چه زیبا میگوید که زندگی تجربۀ تلخ فراان دارد دو سه تا کوچه و پس کوچه و اندازۀ یک عمر بیابان دارد ما چه کردیم و چه خواهیم کرد دراین فرصت کم؟

بدنه : برای هرچه بهتر زندگی کردن در این دنیا و برای بنده ای بهتر بودن شایسته است به سخت بزرگان گوش فرا دهیم وبه یاد داشته باشیم که تجربه را تجربه کردن خطاست. هرگز نتباید مانند الاغی باشیم که در گوشش یاسین میخوانند. هنگامی که به نصیحت های کسی گوش فرا می دهیم و از گوش دیگر در می کنیم هیچ تفاوتی نداریم با کسی که اصلا چنین نصیحت هایی را تا به حال نشنیده است. با این تفاوت که ما عمر گران خود را در شنیدن نصیحت هایی که بدان عمل نمیکنیم تلف کرده ایم.

نتیجه : این را به یاد داشته باشیم که اگر کاری که بدان علم داریم را انجام نداده یا اشتباه انجام دهیم دو گناه مرتکب شده ایم گناه اول اینکه از این گوش گرفته و از گوش دیگر در کرده ایم و گناه دوم آنکه عالم بلا عمل بوده ایم و الگویی ناششاایست بوده ایم برای کسانی که نسبت به ما علم کمتری دارند و شنوندۀ اندرزهای کمتری بوده اند.
 
  • برچسب ها
    انشا در مورد یه گوشش دره یه گوشش دروازه بازنویسی ضرب المثل نگارش یازدهم ضرب المثل از این گوش میگیرد از آن گوش در میکند گسترش مثل نویسی صفحه 34 نگارش یازدهم مثل نویسی نگارش یازدهم 32 از این گوش گسترش از این گوش میگیرد از آن گوش در میکند
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا