کوکوی مرغ با سیب زمینی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
کوکوی مرغ با سیب زمینی را در همیارخاص ببینید

طرز تهیه کوکو مرغ مجلسی و خوشمزه شمالی با سیب زمینی​

طرز تهیه کوکو مرغ​


کوکو مرغ

کوکو مرغ یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که از کوکوهای جدید محسوب می شود. کوکوی مرغ یکی از غذاهایی است که مانند دیگر کوکوها می توانید آنرا به عنوان یک شام یا ناهار سبک و فوری تهیه و سرو کنید.شما به دلخواه می توانید به کوکو مرغ پنیر اضافه کنید تا کوکو مرغ پنیری داشته باشید یا می توانید قارچ اضافه کنید تا کوکو مرغ و قارچ داشته باشید ما ابتدا رسپی کوکو مرغ ساده را به شما آموزش خواهیم داد سپس شما به دلخواه می توانید پنیر یا قارچ اضافه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکو مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کوکو مرغ​


دستور پخت

طرز تهیه کوکو مرغ​

مرحله اول: پخت سیب زمینی و مرغ​


ابتدا سینه مرغ و سیب زمینی ها را به صورت جداگانه به همراه مقداری آب داخل دو قابلمه کوچک بریزید ، برای پخت مرغ سینه را به همراه کمی نمک و زردچوبه ۱ عدد پیاز چهار قاچ شده و ۱ به سیر داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. سیب زمینی ها را نیز داخل آب ریخته تا آبپز شوند سپس بعد از پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و بگذازید تا خنک شوئ. سینه مرغ را نیز بعد از پخت از آب مرغ خارج کنید.

طرز تهیه کوکو ماکارونی رشته ای​


ادامه مطلب

مرحله دوم:مخلوط کردن مواد​


در مرحله بعد یک کاسه مناسب و جادار انتخاب کنید و سینه مرغ و سیب زمینی ها را داخل کاسه رنده کنید. سیر ها و پیازها را به صورت جداگانه رنده کنید و با فشار دست آبشان را بگیرید سپس به کاسه حاوی مرغ و سیب زمینی اضافه کنید. جعفری را هم به صورت ساطوری خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن جعفری اجباری نیست ولی این کار باعث می شود کوکو خوش طعم تر شود. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید.مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ​


در مرحله بعدی تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک به خوبی مخلوط کنید سپس به باقی مواد اضافه کنید و مجددا مواد را به خوبی ورز دهید تا مایه کوکو منسجم و یکدست شود.

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی​


ادامه مطلب

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو مرغ​


پس از اینکه مایه کوکو آماده شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و مانند کوکو سیب زمینی به آن شکل دهید ، سپس در آرد سوخاری بغلتانید و داخل روغن بیندازید. برای قالب زدن کوکو ها می توانید از قالب فلافل هم استفاده کنید. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کوکوها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه کوکو مرغ با سیب زمینی​


تصویر از اینستاگرام ha iye_mi hashemi

طرز تهیه کوکو مرغ ساده به روش شمالی با طعمی بی نظیر​

طرز تهیه قیمه ریزه مجلسی به روش اصفهانی و با طعم بی نظیر​


طرز تهیه قیمه ریزه مجلسی قیمه ریزه یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با طعم ها …

طرز تهیه خورش کرفس ساده به روش خانگی با طعم بی نظیر​


طرز تهیه خورش کرفس ساده خورش کرفس یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی …

طرز تهیه آش دندونی به روش سنتی و با طعمی بی نظیر​


طرز تهیه آش دندونی آش دندونی یکی از انواع آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که برای جشن دندان درآوردن نوزادان درست …

طرز تهیه کوکو مرغ ساده​


کوکو مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو مرغ ساده در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

طرز تهیه کوکو سبزی ساده به روش خانگی و طعمی بی نظیر​

طرز تهیه کوکو مرغ ساده​

مرحله اول​


برای تهیه کوکوی مرغ ساده و خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را درون میکسر یا چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم، سپس داخل یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را به همراه سیر و پیاز رنده می کنیم.

مرحله دوم​


حالا مواد رنده شده را با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به مواد می افزاییم.

مرحله سوم​


در این مرحله تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز و پاپریکا به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم، سپس با قاشق مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده و فوری با طعم جذاب و بینظیر​

مرحله چهارم​


حالا اگر مایه کوکو شل و آبدار بود مقداری آرد سفید یا آرد نخودچی به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه کوکو منسجم تر شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم​


پس از گذشت این زمان، کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شده، دستانمان را با آب مرطوب می کنیم و به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم.

مرحله ششم​


حالا مایه کوکو را به صورت گرد شکل می دهیم و آنرا با کف دست تخت می کنیم، سپس درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو به خوبی سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

طرز تهیه کوکوی عدس ساده بدون سیب زمینی با طعم بی نظیر​

مرحله هفتم​


پس از اینکه کوکوها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن داغ خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در پایان کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.


کوکوی مرغ با سیب زمینی​


عنوان : کوکوی مرغ با سیب زمینی


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد از طریق انتهای همین مطلب اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا