واکنش وزارت‌خارجه به‌فضاسازی درباره دیپلمات ایرانی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
خبر واکنش وزارت‌خارجه به‌فضاسازی درباره دیپلمات ایرانی را در همیارخاص ببینید


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:بار دیگر و به بهانه دادگاه تجدیدنظر سه فرد، شاهد دروغ پردازی‌های مهندسی‌شده رسانه‌های غربی در مورد «اسدالله اسدی» دیپلمات ایران هستیم.


410570_710.jpg

به گزارش همیارخاص سعید خطیب زاده در واکنش به فضاسازی رسانه ای پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر سه فردی که طبق ادعاهای بی پایه و اساس گفته شده با اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که به طور غیرقانونی در بلژیک زندانی است، مرتبط بوده اند، اظهار داشت: متأسفانه امروز بار دیگر و به بهانه دادگاه تجدید نظر سه فرد یاد شده شاهد دروغ پردازی های مهندسی‌شده رسانه های غربی در مورد اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همانطور که در گذشته هم گفته شده است تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای اسدالله اسدی در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته است و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران پیش از این به طور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری وی تاکید شده است.

خطیب زاده این سناریونویسی را اقدامی از پیش تعریف شده دانست که با بازیگری یک گروهک تروریستی (منافقین) و با هدف ایران هراسی انجام شده و در ادامه تاکید کرد: همزمان با اقدامات دیپلماتیک، پیگیری حقوقی موضوع همچنان فعالانه ادامه دارد و طرف‌های اروپایی دخیل در موضوع اسدالله اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما علاوه بر آزادی فوری وی، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت، و تعهد به عدم تکرار را پیگیری می کنیم.

خطیب زاده در پایان تأکید کرد: حقوق بنیادین اسدالله اسدی در تمامی مراحل بازداشت تا فرایند قضایی و حتی پس از صدور حکم از سوی مدعیان حقوق بشر، به شدت و به طرز تأسف باری نقض شده که طرف های ذیربط باید در قبال آن پاسخگو باشند./ایرنا



این خبر در دسته اجتماعی سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر راهبردمعاصر است / 1401-02-20
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا