مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا CDC واکسن‌های کووید را برای کودکان زیر 5 سال بزودی تزریق میشوند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
به گزارش سایت همیارخاص مجله علمی و پزشکی، به نقل از سایت health ، انتظار طولانی والدین برای واکسن کووید-19 برای کودکان خردسال به پایان رسیده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) روز شنبه واکسن کووید-19 مدرنا و فایزر-بیون تک را برای کودکان زیر 6 ماه توصیه کرد.

واکسن کرونا کودکان.png

Rochelle Walensky، مدیر CDC، MD، MPH، توصیه هیئت مشاوره خود را تأیید کرد که همه کودکان 6 ماهه تا 5 ساله این واکسن را دریافت کنند. این تصمیم نزدیک به 20 میلیون کودک دیگر را واجد شرایط واکسیناسیون COVID-19 می کند.

دکتر والنسکی در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌دانیم که میلیون‌ها والدین و مراقبان مشتاق هستند تا کودکان خردسال خود را واکسینه کنند، و تصمیم امروزی را خواهند گرفت.» "کودکان در این گروه سنی جوان‌تر می‌توانند با هر واکسنی که در دسترس هستند (مدرنا یا Pfizer-BioNTech) واکسینه شوند."

سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه اجازه استفاده اضطراری از این واکسن ها را برای کودکان در این گروه سنی جوان صادر کرد. واکسن اطفال با دوز پایین مدرنا برای کودکان 6 ماهه تا 5 ساله استفاده می شود. واکسن Pfizer-BioNTech که در دوز پایین‌تر نیز تجویز می‌شود، برای کودکان ۶ ماهه تا ۴ ساله مجاز است.

رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و دارو، دکتر رابرت کالیف، در بیانیه‌ای گفت: همانطور که در مورد گروه‌های سنی بالاتر دیده‌ایم، انتظار داریم واکسن‌های کودکان کوچک‌تر از شدیدترین پیامدهای COVID-19 مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ محافظت کنند. بر اساس بررسی خود، آژانس تشخیص داد که مزایای شناخته شده و بالقوه واکسن ها از خطرات شناخته شده و بالقوه بیشتر است.

در اینجا آنچه باید در مورد واکسن ها، عوارض جانبی احتمالی آنها و زمان در دسترس قرار گرفتن آنها بدانید آمده است.

جدول زمانی در دسترس بودن واکسن​

کاخ سفید قبلاً گفته بود که انتظار دارد واکسیناسیون کودکان کوچکتر از هفته آینده آغاز شود.

اکنون که CDC امضا شده است، واکسن‌ها می‌توانند از روز سه‌شنبه، 21 ژوئن، برای تزریق به کودکان آماده شوند. از آنجایی که برخی از مکان‌هایی که واکسن‌ها تجویز می‌شوند ممکن است بسته باشند.)

گزینه‌های واکسن کووید-۱۹ برای کودکان زیر ۵ سال چیست؟​

تصمیم گیری در مورد واکسن برای این گروه سنی مدت زیادی است که گرفته شده است. بسیاری از والدین مشتاقانه منتظر روزی هستند که واکسن COVID-19 برای کودکان خردسال در دسترس باشد. تا به امروز، هیچ واکسنی برای کووید-19 برای این جوان‌ترین آمریکایی‌ها وجود نداشته است. اکنون، بر اساس بررسی‌های FDA و CDC در مورد ایمنی و اثربخشی آنها در نوزادان و کودکان خردسال، دو گزینه وجود دارد.

واکسن کووید-19 مدرنا برای نوزادان و کودکان 6 ماهه تا 5 ساله شامل دو واکسن است که به فاصله 4 هفته انجام می شود. هر دوز یک چهارم مقداری است که به یک بزرگسال داده می شود.

واکسن فایزر برای نوزادان و کودکان 6 ماهه تا 4 ساله یک سری سه واکسن است. کودکان دو دوز اول را با فاصله سه هفته دریافت می کنند. دوز سوم بعد از دو ماه تجویز می شود. هر دوز یک دهم دوز بزرگسالان است.

واکسن ها چقدر موثر هستند؟​

شواهد حاصل از آزمایش‌های بالینی این دو واکسن نشان می‌دهد که واکسن‌های کووید-۱۹ کودکان در آماده‌سازی بدن برای مبارزه با عفونت مؤثر هستند.

جنیفر نایاک، استادیار بیماری‌های عفونی کودکان در دانشگاه: "آنچه که از هر دو واکسن فایزر و مدرنا دیدیم این است که آنها می‌توانند پاسخ‌های آنتی‌بادی مشابه پاسخ‌های آنتی‌بادی که در بزرگسالان دیده‌ایم تولید کنند." مرکز پزشکی روچستر، به Health گفت.

در حالی که خطر ابتلای کودکان به بیماری شدید ناشی از COVID-19 کمتر از بزرگسالان است، آنها از این ویروس مصون نیستند. دکتر نایاک گفت: در اوج موج اومیکرون، ما هنوز تعداد زیادی از کودکان را دیدیم که در بیمارستان بستری بودند. و واکسن ها بهترین محافظتی هستند که در برابر آن داریم.»

این بدان معنا نیست که بچه‌هایی که واکسینه شده‌اند اصلاً به کووید مبتلا نمی‌شوند. مانند بزرگسالان، میزان محافظتی که این واکسن‌ها ارائه می‌کنند به مرور زمان کاهش یافته است، زیرا گونه‌های جدید و زیرشاخه‌های بیماری ظاهر شده‌اند. او گفت: «فرزند شما هنوز هم ممکن است به کووید مبتلا شود، اما کمتر بیمار خواهد شد.

هیلی آلتمن گانز، پروفسور اطفال در مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد و یکی از اعضای کمیته مشورتی FDA که داده‌ها را بررسی کرد، در جلسه 15 ژوئن گفت: «پیشگیری واقعاً راهی است که باید رفت. نه تنها گزینه های درمان کودکان خردسال مبتلا به کووید بسیار محدود است، بلکه پاسخ ایمنی ناشی از واکسیناسیون در مقابل عفونت کووید متفاوت است. دکتر گانز گفت: با عفونت، تکثیر ویروسی و تهاجم و آسیب بافتی همراه است. "دریافت پاسخ ایمنی بدون آن باید یک گزینه برای افراد باشد تا مجبور نباشند از بیماری ویروسی واقعی رنج ببرند."

ایمنی و عوارض جانبی
دکتر نایاک، که در آزمایشات بالینی هر واکسن شرکت داشت، گفت که به طور کلی، واکسن های مدرنا و فایزر به خوبی تحمل شدند. برای هر دو واکسن، ما در بچه‌ها، درد محل تزریق را دیدیم، و این چیزی است که قطعاً می‌توانید انتظارش را داشته باشید.

دکتر نایاک افزود: «میزان تب در این بچه‌های کوچک‌تر کمی بیشتر بود، اگرچه تب بالا نادر بود». و در حالی که ممکن است کودک شما پس از تزریق واکسن تب کند، دکتر ویلیام شافنر، استاد پزشکی در بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، گفت که این واکسن‌ها دیگر تب ایجاد نمی‌کنند. به طور کلی، نسبت به سایر واکسن های دوران کودکی.

میوکاردیت، یک عارضه جانبی مرتبط با قلب که در موارد نادری در بزرگسالان جوان و نوجوانان دیررس، به ویژه مردان دیده می شود، در آزمایشات واکسن در نوزادان یا کودکان مشاهده نشد. دکتر شافنر به Health گفت، از آنجایی که با افزایش سن «خطر کاهش می‌یابد»، پیش‌بینی می‌شود که چنین رویدادهایی در این گروه سنی جوان‌تر «مشکل کمتری» باشد.

دکتر نایاک گفت: «نکته مهم این است که واکسن‌ها در این گروه سنی بی‌خطر هستند. و کووید گه‌گاه می‌تواند یک بیماری شدید حتی در کودکان کوچک‌تر باشد.»

تقاضا برای شات های کووید کودکان چیست؟
نظرسنجی بنیاد خانواده کایزر در ماه آوریل نشان می‌دهد که ممکن است یک افزایش اولیه تقاضا وجود داشته باشد، به طوری که از هر پنج والدین کودکان زیر 5 سال، یک نفر می‌گوید که قصد دارد «فوراً» فرزندان خود را واکسکس کند.

سی و هشت درصد می‌خواهند قبل از واکسینه کردن فرزندشان صبر کنند و ببینند دیگر بچه‌های خردسال چگونه هستند.

این نظرسنجی همچنین عدم تمایل قابل توجهی به واکسن نشان داد: بیست و هفت درصد گفتند که «قطعاً» فرزندشان را واکسینه نمی‌کنند، و ۱۱ درصد دیگر گفتند که فقط در صورتی که مدرسه یا مهدکودک به آن نیاز داشته باشد، این کار را انجام می‌دهند.

از کجا می توان شات های کووید کودکان را دریافت کرد
بسته به محل زندگی شما، داروخانه محلی شما ممکن است طبق قانون ایالتی مجاز به تزریق واکسن به کودکان خردسال باشد یا نباشد. دکتر شافنر گفت که داروسازان احتمالاً نقش کمتری در واکسیناسیون کودکان بسیار کوچک نسبت به بزرگسالان و نوجوانان دارند.

پزشکان می گویند بهترین راه حل این است که با پزشک خانواده یا مطب پزشک اطفال خود تماس بگیرید. دکتر شافنر افزود، برخی از ادارات بهداشت ایالتی و کلینیک های محلی در حال آماده شدن برای کمک به گرفتن گلوله در بازو هستند.

CDC اضافه کرد که والدین می توانند برای یافتن مکان هایی که واکسن کووید برای کودکان در دسترس است، به vaccines.gov مراجعه کنند.

خط پایانی: دکتر نایاک گفت که واکسن‌ها ممکن است به والدین آرامش خاطری بدهند، زیرا می‌دانند فرزندشان محافظت‌هایی دارد. از نظر تعامل اجتماعی، از نظر بیرون رفتن و بازگشت به فعالیت‌های فرزندانشان، به ویژه برای والدین و مهدکودک، فکر می‌کنم این می‌تواند یک تغییر بازی باشد.»
 
  • برچسب ها
    تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر 5 سال در آمریکا واکسن کرونا کودکان واکسن کرونا کودکان در آمریکا واکسن کرونا کودکان زیر 5 سال
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا