قوه قضائیه و دولت اختلاس محمدرضا شاه پهلوی را پیگیری کنند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
قوه قضائیه و دولت اختلاس محمدرضا شاه پهلوی را پیگیری کنند را در همیار خاص بخوانید


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری با تأکید بر اینکه مطالبه گری و پیگیری برای بازگرداندن بزرگترین اختلاس تاریخ ایران از سوی محمدرضا شاه ملعون باید با جدیت انجام شود، گفت: شاه اختلاس ۳۵ میلیارد دلاری را انجام داد که ۲۰ میلیارد دلارش را دولت آمریکا مسدود کرده است؛ اگر سود آن ۳۵ میلیارد دلار را سالانه فقط ۱۰ درصد و در طول ۴۲ سال محاسبه کنیم، یک هزار و ۹۱۶ میلیارد دلار و امروز یک هزار و ۸۵۰ میلیون میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: سهم هر نفر از جمعیت ۸۰ میلیون ایرانی از اختلاس یاد شده، ۲۳ میلیارد تومان خواهد بود، یعنی هر نفر صاحب بهترین خانه و خودرو می‌شود. محمدرضا شاه علاوه بر اختلاس ۳۵ میلیارد دلاری، ۳۸۴ عدد چمدان پر از جواهر و الماس به همراه تاج شاهنشاهی با ۳ هزار و ۳۸۰ قطعه الماس، ۵۰ قطعه زمرد و ۳۶۸ حلقه مروارید با وزن ۲۸۰ گرم که از نظر قیمت غیرقابل تخمین است، همچنین تاج ملکه را با ۱۶۴۶ قطعه الماس از کشور خارج کرده است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی از قوه قضائیه و دولت درخواست پیگیری جدی برای بازگرداندن این سرمایه داشت.

غضنفرآبادی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: حل مشکل صادرات محصولات گلخانه داران ضروری است. به وزیر صمت درخصوص تسهیل صادرات محصولات گلخانه‌ای و حل مشکل شرکت‌های خودروسازی در شهرستان بم تذکر می‌دهم، چرا به شرکت‌های خودروسازی دولتی اجازه پیش فروش داده می‌شود، اما به شرکت‌های بی پناه خصوصی این اجازه داده نمی‌شود؟

همیار خاص/



اخبار مرتبط مقتدای خطاب به رئیس جمهور: آب صنعتی اصفهان را از خلیج فارس تأمین کنید/ آقای رئیس جمهور! شما مدیون پرندگان مهاجر تالاب گاوخونی هستید مرادی در صحن علنی: طرح شفافیت آراء با اصلاحات دوباره در دستور مجلس بیاید/ مدیران پاکدست هیچ ابایی از شفافیت ندارند نوروزی: رئیس قوه قضائیه جلوی انتقال آب دریای خزر به سمنان را بگیرد

منبع خبر yjc است , اگر این خبر نیاز به تغییر و یا حذف دارد میتوانید کد ۷۶۵۷۴۰۲ را به شماره 50002015811781 پیامک کنید
منبع : yjc
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا