شرکت یاشی وزارت دفاع

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
شرکت یاشی وزارت دفاع ، را در همیارخاص بخوانید

منصور​


فیلمنامه‌نویس و کارگردان‌: سیاوش سرمدی

مدیر فیلم‌برداری: مجید گرجیان

تدوین: بهرام دهقانی

طراح صحنه: بابک کریمی طاری

طراح لباس: مجید لیلاجی

موسیقی: علیرضا کهن‌دیری

عکاس: حبیب مجیدی

تهیه‌کننده: جلیل شعبانی

بازیگران: محسن قصابیان (تیمسار ستاری)، حمیدرضا نعیمی (سرهنگ صفدری)، مهدی کوشکی (مهندس ثنایی)، قاسم زارع (حشمت‌زاده)، علیرضا زمانی‌نسب (سرهنگ غلامپور)، سیدجواد هاشمی (مهندس لقمان)، لیندا کیانی (حمیده)

سال ساخت: ۱۳۹۸

سال پخش: ۱۴۰۰

خلاصه داستان: سال ۱۳۶۵ در کوران جنگ هشت‌ساله با عراق و زمانی که تیمسار ستاری (محسن قصابیان) به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شده، با توجه به نیاز مبرم کشور به تعمیر هواپیماهای جنگی از شرکت یاشی- وابسته به وزارت دفاع- بازدید می‌کند. او در آن‌جا متوجه می‌شود عملیات با وقفه مواجه شده و از حشمت‌زاده (قاسم زارع) مشاور رئیس شرکت- مهندس لقمان (سیدجواد هاشمی)- می‌شنود که رئیس به دلیل شرایط تحریمی در سفر خارجه به سر می‌برد. ستاری طی بازدید به این باور می‌رسد که شرکت یاشی دارای امکانات خوبی است و توانایی تعمیرات را دارد، به همین خاطر با رد بهانه‌ها، اعلام می‌کند تا زمانی که نیمی از هواپیماها را تحویل ندهند، هیچ‌گونه پرداختی از جانب نیروی هوایی انجام نخواهد شد.

معلق ‌ماندن تعمیر هواپیماها و شرایط تحریمی خرید مستقیم از کشورهای سازنده هواپیما، او را بر آن می‌دارد تا نماینده‌اش، سرهنگ غلامپور (علیرضا زمانی‌نسب)، را به اوگاندا رهسپار کند تا نسبت به بازدید و خرید هواپیمای قاچاق اقدام کند. اما شورشیان اوگاندا هواپیمای انتخابی را منفجر می‌کنند و غلام‌پور ناگزیر به کشور بازمی‌گردد. در این بین، لقمان ضمن دیداری با ستاری در مسجد، بابت عدم پرداختی گلایه می‌کند، ولی وقتی موفق به متقاعد کردن ستاری نمی‌شود، به تهدید او رو می‌آورد. از همین رو ضمن مرجوع ‌کردن هواپیماهای تعمیراتی به پایگاه مهرآباد، اجازه ورود سرهنگ صفدری (حمیدرضا نعیمی) نماینده نیروی هوایی در شرکتش را نیز لغو می‌کند. روز بعد ستاری در جلسه‌ای با صفدری تصمیم می‌گیرند خودشان دست به کار شوند و پایگاه را برای تعمیرات تجهیز کنند. به همین منظور به سراغ مهندس ثنایی (مهدی کوشکی) می‌روند که از متخصصان سابقاً بازخریدشده شرکت یاشی است. پس از کش‌وقوس فراوان ستاری شخصاً او را متقاعد می‌کند تا تخصص خود را در اختیار مجموعه قرار دهد.

یک سال بعد، در یکی از گام‌های آغازین، یکی از هواپیماهای تعمیری دچار سانحه می‌شود و سقوط می‌کند. با تحریکات شرکت یاشی، پای مجلس به این اتفاق گشوده می‌شود و حشمت‌زاده برای ارائه نظر کارشناسی از طرف مجلس وارد مجموعه می‌شود که با صدور گزارشی، ستاری را به جلسه کمیته امنیت فرامی‌خوانند. هم‌زمان ثنایی را نیز به اتهام جاسوسی دستگیر می‌کنند. مجموعه اتفاقات رخ‌داده ستاری را بر آن می‌دارد تا پس از وساطت در آزادی ثنایی و ضمن رد ادعاهای مطرح‌شده در جلسه کمیته امنیت و پاره ‌کردن صورت‌جلسه، با ثنایی از برنامه‌ریزی برای ساخت هواپیما صحبت می‌کند و قرار می‌گذارند تا پیش از حضور در جلسه شورای عالی دفاع، آن را نهایی کنند. در روز موعود به علت تعجیل در رونمایی از بونانزا، هواپیمای ساخته‌شده در حضور رئیس‌جمهور، هنگام فرود دچار مشکل می‌شود. رئیس‌جمهور علی‌رغم این اشکال، قول حمایت کامل می‌دهد و ستاری این مسئله را با نیروهای تحت سرپرستی خود مطرح می‌کند. فشارهای روحی فراوان روی ستاری، هنگام فرار یکی از خلبانان نیروی هوایی از کشور تشدید شده و باعث سکته او می‌شود. اما مهندسان شرکت دست از کار نمی‌کشند و زمانی که ستاری روی تخت بیمارستان است، موفق می‌شوند پروژه را به سرانجام برسانند و در مقابل دیدگان او، هواپیمای آذرخش را به پرواز درمی‌آورند.

مقاله منصور – قیمت ۰ ریال​

انتخاب روش پرداخت​


پرداخت توسط درگاه بانک سامان

پرداخت توسط درگاه بانک ملی


شرکت یاشی وزارت دفاع​


عنوان : شرکت یاشی وزارت دفاع


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا