رئیس سازمان اطلاعات اسپانیا برکنار شد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
رئیس سازمان اطلاعات اسپانیا برکنار شد ، این خبر را در همیارخاص ببینید


دولت اسپانیا، پاز استبان، مدیر مرکز اطلاعات ملی این کشور را پس از افشای ماجرای جاسوسی از مقامات اسپانیایی با بدافزار صهیونیستی پگاسوس برکنار کرد.

روزنامه ال پایس امروز (سه شنبه) به نقل از منابع دولتی ناشناس این خبر را منتشر کرد. برکناری رئیس سازمان اطلاعاتی اسپانیا در حالی رخ می‌دهد که چند روز پیش وزیر دولت اسپانیا اعلام کرد نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس در تلفن همراه نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور شناسایی شده است.

ماه گذشته هم گروه حقوق دیجیتالی کانادا اعلام کرد بیش از ۶۰ نفر مرتبط با جنبش جدایی طلب «کاتالونیا» در اسپانیا هدف نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» قرار گرفته اند. این امر باعث شد که حزب چپگرای حامی استقلال منطقه «کاتالونیا»، اعلام کند تا زمانی که مادرید اقداماتی را برای بازگرداندن اعتماد گروه انجام ندهد، از آن حمایت نخواهد کرد.

گفتنی است شرکت صهیونیستی ان اس او سازنده این بدافزار جاسوسی است. سازمان دیده‌بان اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت پگاسوس بوده است. گفته می‌شود دولت‌ها قصد داشته اند با خریداری این بدافزار از فعالان حقوق بشری و روزنامه‌نگاران خود جاسوسی کنند. با این وجود در بسیاری از موارد خود مقامات نیز هدف این بدافزار قرار گرفته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا