دوربینی که حیوانات را می‌شناسد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
به گزارش سرویس اخبار سایت همیار خاص : دوربینی که حیوانات را می‌شناسد

8b1d8a7-d985db8cd8b4d986d8a7d8b3d8af_65a1125f8bbf2.jpg


شرکت سواروفسکی اپتیک(Swarovski Optik) تولیدکننده دوربین‌های ورزشی به مناسبت جشن ۷۵ سالگی خود، محصولی به نام AX Visio را معرفی کرده است که فناوری را با دوربین‌های سنتی ادغام می‌کند.

به نقل از نیو اطلس، دوربین دوچشمی AX Visio که در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس به نمایش عموم درآمده است، یک دوربین دوچشمی معمولی نیست، بلکه اولین دوربین دوچشمی جهان است که با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود و برای بازتعریف نحوه مشاهده و تعامل ما با طبیعت طراحی شده است.

دوربین AX Visio زاییده ذهن طراح صنعتی مشهور، مارک نیوسان است که این دوربین‌های دوربرد آنالوگ را با هوش دیجیتال ترکیب کرده است.

استفان شوارتز، مدیر عامل سواروفسکی اپتیک بر تعهد این شرکت به برآورده کردن نیازهای در حال رشد مصرف کنندگان در شکار، مشاهده پرندگان و فعالیت در فضای باز از طریق راه حل‌های نوآورانه تاکید دارد.

دوربین دوچشمی AX Visio با فناوری هوشمند و دقیق خود بعد جدیدی را به تجربیات در طبیعت می‌بخشد. این دوربین‌های دوچشمی با قابلیت شناسایی بی‌درنگ بیش از ۹۰۰۰ پرنده و دیگر حیوانات، به پرنده‌شناسان و هر کسی که علاقه‌مند به مشاهده جهان طبیعی است، کمک می‌کند.

1eSkPoZFvdWx.jpg

این دوربین عکس‌ها و ویدووهای با وضوح بالا می‌گیرد که به ‌طور یکپارچه مدیریت می‌شوند و از طریق برنامه‌ای موسوم به Swarovski Optik Outdoor به اشتراک گذاشته می‌شوند. همچنین ویژگی «اشتراک‌گذاری اکتشافات» یک امکان هیجان‌انگیز است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با نشانگرهای پیکانی در نمایشگر، توجه دوستان خود را به محتوای مد نظر خود در تصاویر راهنمایی کنند.

آندریاس گرک، مدیر ارشد فناوری و عملیات در این استارت‌آپ می‌گوید روند توسعه و ساخت AX Visio که تقریباً شامل ۳۹۰ قطعه سخت افزاری است، پنج سال طول کشیده است.

به گفته وی، هسته اصلی هوشمند بودن این دوربین دوچشمی، سیستم عامل و سیستم شناسایی یکپارچه آن است که توسط یک واحد پردازش عصبی(NPU) برای پردازش سریع اطلاعات پشتیبانی می‌شود.

دوربین AX Visio که با درجه بالایی از یکپارچگی در اتریش ساخته شده، نشان دهنده تخصص ۷۵ ساله این شرکت در ساخت دوربین‌های ورزشی با دقت بالاست. ادغام هوش مصنوعی در AX Visio آن را به عنوان یک پروژه شاخص نمایان می‌کند که نماد رهبری فناورانه این شرکت و آغاز یک دوره جدید برای آن است.

این دوربین جدید با قدرت بزرگنمایی ۱۰ برابری، لنز ۳۲ میلی‌متری و میدان دید ۱۱۲ متری در هر ۱۰۰۰ متر، نه تنها در تشخیص تصویر عالی عمل می‌کند، بلکه یک تجربه بصری چشمگیر را نیز ارائه می‌دهد.

توانایی AX Visio در گرفتن عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت، اشتراک‌گذاری مشاهدات زنده و راهنمایی دیگران به سمت موجودات مشاهده‌ شده، آن را برای علاقه‌مندان به حیات وحش ضروری می‌کند.

بر اساس بیانیه شرکت سازنده، این دوربین‌های دوچشمی هوشمند که تجربه‌ای غوطه‌ور و غنی از مشاهده طبیعت را برای کاربران در سراسر جهان نوید می‌دهند، از اول فوریه ۲۰۲۴ با قیمت ۴۷۹۹ دلار در دسترس خواهند بود.



منبع :
ایسنا
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا