- 5/10/19
- 95,286
- 79
جواب درک و دریافت صفحه 48 فارسی ششم, درک و دریافت صفحه 48 فارسی ششم, پاسخ درک و دریافت صفحه 48 فارسی ششم, صفحه 48 فارسی ششم, فارسی ششم صفحه 48 , گام به گام فارسی ششم,
درک و دریافت صفحه 48 فارسی ششم
1- یونس و مهدی چه تفاوتها و چه شباهتهایی با هم داشتند؟
شباهت: ۱- یونس و مهدی پسر و دانش آموز یک کلاس بودند. ۲- هردو اهل شیراز بودند که به تبریز آمده بوند.
تفاوت ها:
۱- یونس تازه به تبریز آمده بود؛ اما مهدی از چند سال پیش در آنجا بود.
۲- یونس درسش خوب بود؛ ولی مهدی درسش ضعیف بود.
۳- یونس زبان ترکی نمیدانست؛ اما مهدی ترکی را یاد گرفته بود.
2- اگر شما به جای یونس بودید در برابر پیشنهاد مهدی چه میکردید؟
همان روز اول پیشنهادش را قبول نمیکردم و سعی میکردم او را هم به مدرسه بیاوریم.
3- به نظر شما چه عاملی باعث برگشت یونس به مدرسه شد؟
یونس به کمک دوستانش به مدرسه بازگشت و با رفتار مناسب معلم در کلاس پذیرفته شد و دوستان جدیدی پیدا کرد.
4- با توجّه به متن، جملهها را به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید:
۳- مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت.
۱- یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود.
۶- تا اینکه یک روز هم کلاس یها یونس را به مدرسه برگرداندند.
۸- یونس تصمیم گرفت مهدی را نیز به مدرسه بازگرداند.
۲- زبان آنها را نمیدانست.
۷- معلّم گفت: نتیجهی به مدرسه نیامدن، عقب ماندن از هم کلاسی هاست.
۴- معلمّ از او خواست به مهدی کمک کند تا درسهایش را بهتر یاد بگیرد.
۵- آنها چند روزی به مدرسه نرفتند.
شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید
منبع : همیار خاص
درک و دریافت صفحه 48 فارسی ششم
1- یونس و مهدی چه تفاوتها و چه شباهتهایی با هم داشتند؟
شباهت: ۱- یونس و مهدی پسر و دانش آموز یک کلاس بودند. ۲- هردو اهل شیراز بودند که به تبریز آمده بوند.
تفاوت ها:
۱- یونس تازه به تبریز آمده بود؛ اما مهدی از چند سال پیش در آنجا بود.
۲- یونس درسش خوب بود؛ ولی مهدی درسش ضعیف بود.
۳- یونس زبان ترکی نمیدانست؛ اما مهدی ترکی را یاد گرفته بود.
2- اگر شما به جای یونس بودید در برابر پیشنهاد مهدی چه میکردید؟
همان روز اول پیشنهادش را قبول نمیکردم و سعی میکردم او را هم به مدرسه بیاوریم.
3- به نظر شما چه عاملی باعث برگشت یونس به مدرسه شد؟
یونس به کمک دوستانش به مدرسه بازگشت و با رفتار مناسب معلم در کلاس پذیرفته شد و دوستان جدیدی پیدا کرد.
4- با توجّه به متن، جملهها را به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید:
۳- مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت.
۱- یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود.
۶- تا اینکه یک روز هم کلاس یها یونس را به مدرسه برگرداندند.
۸- یونس تصمیم گرفت مهدی را نیز به مدرسه بازگرداند.
۲- زبان آنها را نمیدانست.
۷- معلّم گفت: نتیجهی به مدرسه نیامدن، عقب ماندن از هم کلاسی هاست.
۴- معلمّ از او خواست به مهدی کمک کند تا درسهایش را بهتر یاد بگیرد.
۵- آنها چند روزی به مدرسه نرفتند.
شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید
منبع : همیار خاص
آخرین ویرایش: