درد پاشنه پا نشانه چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
آیا شما هم درد پاشنه پا دارید ؟ درد پاشنه پا میدانید برای چیست ؟ برای خواند توضیحات در مورد درد پاشنه در همیارخاص بخش علمی و پزشکی با ما همراه باشید.

درد پاشنه پا نشانه چیست​


بهتر است اول کمی درمورد پا بدانید :

پا و مچ پای ما انسان ها از ۲۶ استخوان، ۳۳ مفصل و بیش از ۱۰۰ تاندون تشکیل شده است. در این بین، پاشنه پا بزرگ ترین استخوان پا است. ممکن است شما نیز از آن دسته افرادی باشید که گرفتار درد در این ناحیه شده باشید. در این صورت، بهتر است برای تشخیص علل و یافتن راه درمان، به پزشک مربوطه مراجعه کنید.


درد پاشنه پا چگونه است؟​


درد پاشنه مشکلی شایع است و این درد معمولاً در زیر پاشنه یا درست در پشت آن، جایی که تاندون آشیل به استخوان پا متصل می شود، رخ می دهد. گاهی اوقات این درد بر پاشنه پا تاثیر می گذارد. در بیشتر موارد، این درد در ابتدا خفیف است اما ممکن است درد آن افزایش یابد. در نتیجه، بهتر است توجه کافی به آن شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از وخامت آن اتخاذ شود.

درد پاشنه پا را بررسی میکنیم​


علائم
درد پاشنه معمولاً از رده خفیف به شدید رشد پیدا می کند. شما ممکن است متوجه درد ناگهانی و آزار دهنده در این ناحیه یعنی در زیر پا و به سمت جلوی پاشنه پا، شوید. نشانه های درد ممکن است درست پس از بیرون آمدن از رختخواب در صبح مشاهده شود. با انجام فعالیت های مختلف، متوجه تشدید درد پای خود خواهید شد و در پایان روز، درد بدی را تجربه خواهید کرد.
دلایل درد پاشنه پا

جهت اطلاع از نحوه درمان و چگونگی انتحاب بهترین راه، بایستی به بررسی دلایلی که ممکن است موجب بروز این مشکل شود؛ بپردازید. به همین دلیل، در ادامه به بررسی بیشتر دلایل این مشکل خواهیم پرداخت.

فاشیلیت پلانتاژ
این مشکل هنگامی رخ می دهد که فشار بیش از حد به پاهای شما موجب آسیب در ناحیه رباط فاسیا پلانتاژ و ایجاد درد شود.

صدمات بدنی
این مورد از جمله مشکلاتی است که اغلب ناشی از فعالیت بدنی است. این صدمات ممکن است جزئی یا شدید باشند. در هر صورت با بروز این صدمات شما مستعد درد پاشنه پا خواهید بود و بهتر است به این عامل نیز توجه داشته باشید.

شکستگی استخوان
این مورد یک وضعیت اورژانس پزشکی به شمار می آید و ممکن است؛ نیازمند مراقبت های فوری باشید. در هر حال، بهتر است به بررسی علائم و عواقب آن بپردازید و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کنید.

بورسیت پاشنه
پای شما ممکن است بر اثر ضربه یا فشار کفش، دچار التهاب و مشکل شود. با بروز این مشکل، شما در زیر پاشنه یا پشت آن درد را احساس خواهید کرد. گاهی اوقات ممکن است؛ تاندون آشیل نیز متورم شود و با گذر زمان، درد آن افزایش یابد.

برجستگی های پاشنه ای
این مورد اغلب در نوجوانان رایج است. زیرا در این افراد استخوان پاشنه به طور کامل رشد نکرده است و بالغ به نظر نمی رسد. در نتیجه، استخوان دچار درد و مشکل می شود. سایر دلایل درد پاشنه پا می تواند به صورت زیر بروز کند:

پارگی تاندون
گرفتگی عصبی
مشکلات گردش خون
وضعیت نامناسب راه رفتن یا دویدن
کیست استخوان
نقرس

چطور درد پاشنبه را درمان کنیم ؟​


درمان با لیزر کم‌توان
درمان با لیزر کم‌توان (LLLT) می‌تواند در رفع دردهای حاد و مزمن پاشنه پا مؤثر باشد. این شیوه درمانی می‌تواند در و التهاب بیمار را کاهش دهد. نور لیزر فرآیندهای ترمیمی را تحریک کرده و التهاب بافت پاشنه پا را کاهش می‌دهد.


تمرینات ورزشی برای درمان درد پاشنه پا​


انواع مختلفی از تمرینات کششی و تقویتی می‌توانند به بیمار کمک کنند تا به‌صورت فعال یا منفعل مچ پای خود را در حالت ” دورسی فلکشن” (کشیدن پنجه پا به سمت ساق پا) قرار دهد، با صاف نگه‌داشتن زانو و چرخش معکوس مفصل” ساب تالار” بهترین حالت کشش برای ماهیچه سه سر ساق پا فراهم خواهد شد.

تمرینات کششی: درحالی‌که زانوی خود را صاف نگه‌داشته‌اید به دیوار مقابل خود تکیه دهید، کف پاشنه پا باید بر روی زمین قرار داشته باشد.

تمرینات ورزشی برای درمان درد پاشنه پا.jpg

با استفاده از یک قوطی فاسیای کف پا خود را ماساژ و تحت کشش قرار دهید..

تمرینات ورزشی برای درمان درد پاشنه پا 2.jpg
 
  • برچسب ها
    درد پاشنه پا در کودکان نشانه چیست درد پاشنه پا سمت راست درد پاشنه پا و کمبود ویتامین درد پشت پاشنه پا نشانه چیست؟ درمان درد پاشنه در طب اسلامی درمان درد پاشنه پا با فیزیوتراپی درمان درد پاشنه پا دکتر خیراندیش درمان درد پاشنه پا طب سنتی دیسک کمر و درد پاشنه علت درد پاشنه پا بعد از پیاده روی علت درد پاشنه پا هنگام بلند شدن از خواب علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن کلسترول بالا و درد پاشنه پا
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا