حرفهای جنجالی قربانزاده در مورد حذف استقلال

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
به گزارش سرویس اخبار سایت همیار خاص : حرفهای جنجالی قربانزاده در مورد حذف استقلال

85d988d8b1d8af-d8add8b0d981-d8a7d8b3_65a125148a40c.jpg


ماجرای حذف استقلال از آسیا یکی از معماهای حل نشده فوتبال ایران است و تا به این لحظه هیچ فردی مسئولیت این تراژدی را برعهده نگرفته است، هرچند که در طی این ۱۰ ماه گذشته افراد زیادی در این خصوص اظهارنظرهای مختلف کرده اند.

عده ای این مسئله را به ناتوانی مدیران وقت استقلال در تامین پول مربوط به پرداخت بدهی استراماچونی نسبت می دهند، عده ای اسپانسر استقلال را مقصر اصلی این ماجرا تلقی می کنند و هواداران بدبین استقلال نیز از اراده وزارت ورزش مبنی بر حذف استقلال و حضور پرسپولیس در آسیا برای دور زدن معضل مربوط به مالکیت مشترک صحبت می‌کنند.

اما، در این میان، حسین قربان زاده، رییس وقت سازمان خصوصی سازی از دید تعدادی از هواداران جزو متهمان حذف استقلال از آسیاست. البته او در گفتگوی خود با سایت آنتن با رد اتهامات اشاره شده به خود، توضیح دیگری می‌دهد.

قربانزاده گفت: اول اینکه موضوع مالکیت مشترک حل شد. چون ما شبانه به آقای شریفی رییس کمیته حرفه ای سازی نامه زدیم و آقای آصفی بود و همین آقای اولیایی که آنجا رای مخالف داد هم بودند. موضوع این دو باشگاه با این توضیحاتی که ما دادیم اینها ۱۰ درصدشان واگذار شده است و یک بار به مزایده گذاشته شده است و دوباره قراره به مزایده گذاشته شود.

وی افزود: درواقع، با این کارهایی که ما کردیم این موضوع به طور کامل حل شد. اصلا موضوع حذف استقلال مربوط به مالکیت مشترک نبود. آقای فتح الله زاده بزرگوار چون بهشون هجمه شدید شده بود، برای اینکه فشار را از روی خودش بردارد گفت که هوادار تو را می خواستند قربانی کنند، استقلال را می خواستند قربانی کنند.

رییس سابق سازمان خصوصی سازی در ادامه به نقش مدیریت استقلال در حذف از آسیا اشاره می کند: فقط موضوع بدهی باعث حذف استقلال نشد، من روز آخری که مهلت بارگذاری بود به باشگاه استقلال رفتم و در آن زمان سرپرست استقلال آقای کریمی بود. به ایشان گفتم که آقای کریمی من آمدم اینجا به شما کمک کنم اگر کمکی می‌خواهید تماسی لازم است بگیرم بفرمایید، ایشان گفتند که همه چی اوکی است و همه را بارگذاری کردیم.

حسین قربانزاده توضیح داد: بعدا معلوم شد که فقط موضوع بدهی آقای استراماچونی باعث حذف استقلال از آسیا نشده است. بقیه موارد هم بود. یعنی استقلال بسیار بسیار در خصوص بارگذاری مدارکی که AFC می خواست ضعیف عمل کرده بود. روشن بود که با این وضعیت استقلال حذف می‌شود و اصلا ماجرای حذف استقلال ربطی به مالکیت مشترک نداشت.

در ادامه، قربان زاده درخصوص مواردی که در محافل فوتبالی مطرح می شود و می گویند چرا پول استراماچونی بعد از برکناری فتح الله زاده تامین شد، اضافه کرد: من مسئولیت بخشی را داشتم که استقلال به طور کامل آن را مصرف کرده است. من که نمی توانم از جیب خودم پرداخت کنم یا بروم از این ور آن ور تامین کنم. قصه این است که دوتا وزیر باید همراهی می کردند تا از یک جای دیگر منابع برسد و این ربطی به سازمان خصوصی سازی و قربان زاده ندارد.

او ادامه داد: آقای پولادگر معاون آقای سجادی صراحتا به من گفت که ما تا لحظه آخر اصلا نمی دانستیم استقلال دارد حذف می شود والا اتفاق دیگری می افتاد. بعدا بلاخره این دو وزیر یعنی آقای سجادی و آقای خاندوزی امضا کردند و پیگیری کردند و با آقای احمدی مدیرعامل بانک شهر جلسه گذاشتند تا پول استراماچونی تامین شد. درنظر بگیرید این دو باشگاه اگر بخواهند وام بگیرند باید بیایند مجوز سازمان خصوصی سازی را بگیرند. این ربطی اصلا به این ندارد که من پول دادم یا ندادم. یعنی اگر در مسیر واگذاری ده سال دیگر یک ریال هم اینها بخواهند وام بگیرند باید بیایند مجوز رییس سازمان خصوصی سازی را بگیرند.

وی افزود: آن نامه ای هم که منتشر شده امضای گرفتن تسهیلات است نه اینکه یک پولی در سازمان خصوصی سازی بوده و ما نمی دادیم و تا آقای فتح الله زاده رفت، دادیم. این ها اصلا ربطی بهم ندارند. موضوع این است که آن نامه برای اعطای مجوز است. پول را کی داده؟ بانک شهر. اما گرفتن پول را مدیرعامل باید برود پیگیری کند و ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد. اینکه چرا این اتفاق آن موقع اتفاق نیفتاده و بعدا اتفاق افتاده قصه آقای کریمی و فتح الله زاده و سجادی و بانک شهر است. ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد.



منبع :
ورزش3
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا