جواب صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
جواب درس سوم 3 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, جواب صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, قلمرو فکری صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی , جواب قلمرو فکری صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 29 , گام به گام فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی,فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 29 با جواب ,

جواب صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی.png

🌈برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل نگارش ، عربی ، ریاضی و...

🚀جواب درست صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی​

🤩سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 29 از فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی (مشترک) ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه :cool:

|| فارسی دوازدهم بین رشته های علوم تجربی و ریاضی ، مشترک است ||

قلمرو فکری (صفحهٔ ۲۹ کتاب درسی)


۱- شعر «آزادی»، نمونه‌ای از اشعار وطنی عارف قزوینی است که به سلطهٔ بیگانگان و بیدادگری محمّد علی شاه اشاره دارد؛ با توجّه به این نکته و مفهوم بیت‌های زیر را بنویسید.

آن کسی را که در این ملک سلیمان کردیم
ملّت امروز یقین کرد که او اهرمن است
معنی: آن کسی را که در این سرزمین (ایران) به پادشاهی رساندیم، امروز مردم مطمئن شدند که او شیطان است.
مفهوم: به پادشاهی رساندن محمدعلی شاه ظالم از طرف مردم یک اشتباه بود. (محمد علی شاه پادشاه ظالمی است)


خانه‌ای که کاو شود از دست اجانب آباد
ز اشک ویران کُنش آن خانه که بیت‌الحَزَن است
معنی: آن کشوری که به دست بیگانگان آباد شود آن را با اشک ویران کن؛ زیرا آن خانه، خانهٔ غم و اندوه است.
مفهوم: تکیه داشتن مردم خود - محمدعلی شاه بیگانه پرست بود.


۲- در متن درس، مقصود از موارد زیر چیست؟
الف) رفیقی که به طَرْف چمن است => علامه علی‌اکبر دهخدا
ب) مردم صاحب قلم => روشنفکران، نویسندگان و شاعران خردمند

۳- به غزل‌هایی که محتوای آنها بیشتر مسائل سیاسی و اجتماعی است، غزل اجتماعی می‌گویند؛ در عصر مشروطه با توجّه به دگرگونی‌های سیاسی و اجتماعی، این نوع غزل رواج یافت؛ در سروده‌های شاعرانی چون محمدتقی بهار، عارف قزوینی و فرّخی یزدی می‌توان نمونه‌های آن را یافت.
- از این دیدگاه، متن درس را تحلیل و بررسی کنید.
تا قبل از مشروطیت، غزل محتوایی کاملاً عاشقانه و عارفانه داشت؛ اما بعد از مشروطه محتوای غزل، سیاسی - اجتماعی شد و شاعران به مشکلات مردم توجه کردند. هر دو غزل به بیان مسائل سیاسی - اجتماعی توجه دارد. آزادی خواهی، وطن پرستی، بیگانه‌پرستی و ... از جمله مسائل مهمی هستند که این دو شاعر به آنها توجه نموده‌اند.

۴- فرّخی یزدی، در بیت آخر، خود را با کدام ویژگی معرّفی می‌کند؟
عدالت خواهی شاعر و ثابت قدم بودن او در این راه

۵- با توجّه به ادبیّات پایداری، مضمون مشترک ابیات زیر را بنویسید.

جامه‌ای کاو نشود غرق به خون بهر وطن
بِدَر آن جامه که ننگ تن و کم از کفن است
عارف قزوینی

فرّخی ز جان و دل می‌کند در این محفل
دل نثار استقلال، جان فدای آزادی
فرّخی یزدی

مضمون مشترک: شهادت طلبی و فدا کردن جان در راه وطن و آزادی

-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
✨نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر فارسی پایه دوازدهم مشترک تجربی و ریاضی را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
 
  • برچسب ها
    جواب درس سوم 3 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی جواب صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی جواب قلمرو فکری صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 29 با جواب فرّخی یزدی، در بیت آخر، خود را با کدام ویژگی معرّفی می‌کند قلمرو فکری صفحه 29 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی منظور از رفیقی که به طَرْف چمن است منظور از مردم صاحب قلم گام به گام فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا