- 5/10/19
- 95,286
- 79
جواب صفحه 126 فارسی دوازدهم انسانی, قلمرو ادبی صفحه 126 فارسی دوازدهم انسانی , جواب قلمرو ادبی صفحه 126 فارسی دوازدهم انسانی, صفحه 126 فارسی دوازدهم انسانی, فارسی دوازدهم انسانی صفحه 126 , گام به گام فارسی دوازدهم انسانی,فارسی دوازدهم انسانی صفحه 126 با جواب ,
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 126 فارسی دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی، ریاضی و...
۱- با توجّه به متن درس، هر یک از پرندگان زیر، نماد چه کسانی هستند؟
بلبل (نماد انسانهای عاشق پیشه که معشوقشان زمینی است و به این عشق چند روزه و ناپایدار دل خوش کردهاند.)
باز (نماد انسانهایی که به دنبال مقام و موقعیّت این دنیا هستند یا همان انسانهای جاه طلب)
۲- «وجه شبه» را در بیت زیر، مشخصّ کنید؛ توضیح دهید شاعر برای بیان وجه شبه، از کدام آرایههای ادبی دیگر بهره گرفته است.
عاشق آن باشد که چون آتش بود
گرم رو، سوزنده و سرکش بود
گرم رو، سوزنده و سرکش ==> وجه شبه
در این «وجه شبه» شاعر از آرایهٔ «کنایه» در عبارت «گرم رو» بهره گرفته است که مفهوم آن «شورو اشتیاق و به شتاب رفتن» است. غیر از کنایه از آرایهٔ تناسب نیز استفاده کرده است.
۳- در بارهٔ تلمیح به کار رفته در بیت زیر توضیح دهید. / قلمرو ادبی صفحه 126 فارسی دوازدهم
طاووس باغ قدسم، نی بوم این خرابه
آن جاست جلوه گاهم، این جا چه کار دارم؟
سلمان ساوجی
اشاره به داستان رانده شدن حضرت آدم از بهشت (باغ قدس) به دلیل خوردن میوهٔ ممنوعه
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 126 فارسی دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی، ریاضی و...
جواب درست صفحه 126 فارسی دوازدهم انسانی
سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 126 از فارسی دوازدهم انسانی ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه۱- با توجّه به متن درس، هر یک از پرندگان زیر، نماد چه کسانی هستند؟
بلبل (نماد انسانهای عاشق پیشه که معشوقشان زمینی است و به این عشق چند روزه و ناپایدار دل خوش کردهاند.)
باز (نماد انسانهایی که به دنبال مقام و موقعیّت این دنیا هستند یا همان انسانهای جاه طلب)
۲- «وجه شبه» را در بیت زیر، مشخصّ کنید؛ توضیح دهید شاعر برای بیان وجه شبه، از کدام آرایههای ادبی دیگر بهره گرفته است.
عاشق آن باشد که چون آتش بود
گرم رو، سوزنده و سرکش بود
گرم رو، سوزنده و سرکش ==> وجه شبه
در این «وجه شبه» شاعر از آرایهٔ «کنایه» در عبارت «گرم رو» بهره گرفته است که مفهوم آن «شورو اشتیاق و به شتاب رفتن» است. غیر از کنایه از آرایهٔ تناسب نیز استفاده کرده است.
۳- در بارهٔ تلمیح به کار رفته در بیت زیر توضیح دهید. / قلمرو ادبی صفحه 126 فارسی دوازدهم
طاووس باغ قدسم، نی بوم این خرابه
آن جاست جلوه گاهم، این جا چه کار دارم؟
سلمان ساوجی
اشاره به داستان رانده شدن حضرت آدم از بهشت (باغ قدس) به دلیل خوردن میوهٔ ممنوعه
-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید پاسخ صفحات دیگر فارسی پایه دوازدهم انسانی را از اینجا ببینید
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-