- 5/10/19
- 95,286
- 79
آموزشی ویدیویی کاردرکلاس و فعالیت ریاضی ششم صفحه 104 را از انتهای صفحه ببینید
جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه 104 ریاضی ششم به همراه آموزش ویدیویی را در سایت همیار خاص ببینید
فعالیت صفحه 104 ریاضی ششم
وقتی دو خط همدیگر را قطع میکنند چهار زاویه درست میشود. زاویههای زیر دو به دو متقابل به رأس هستند. در شکل زیر زاویهی 1 و 2 و زاویهی 3 و 4 با هم متقابل به رأس هستند.
1- آیا زاویههای مشخّص شدهی زیر متقابل به رأس هستند؟ چرا؟
خیر چون ضلعها در امتداد هم نیستند.
خیر چون ضلعها در امتداد هم نیستند.
خیر چون رأس زاویهها مشترک نیست.
2- زاویههایی مثل زاویههای زیر را روی کاغذ شفّاف بکشید. حالا کاغذ شفّاف را آن قدر بچرخانید که ضلعهای زاویه دوباره روی هم قرار بگیرد. آیا میتوانیم بگوییم زاویهی 3 و 4 با هم برابر است؟ بله چون دقیقا روی هم قرار گرفتند.
3- در شکلهای زیر کدام دو زاویه با هم برابرند؟
4- اگر زاویهی (1) پنجاه درجه باشد، زاویهی (2) چند درجه است؟ چرا؟ 130درجه چون ˆ22 مکمل ˆ11 هست.
آیا میتوان گفت زاویهی (3) مکمّل زاویهی (2) است؟ بله چون مجموع آنها نیم صفحه است.
با این حساب زاویهی (30) چند درجه است؟ 50درجه
زاویهی (3) با کدام زاویه برابر است؟ 1^
زاویهی (2) چطور؟ 4^
---------------
ریاضی ششم کاردرکلاس صفحه 104
1- اندازهی زاویههای خواسته شده را پیدا کنید.
حل صفحه ۱۰۴ ریاضی ششم
2- دایرهای بکشید و مانند شکل زیر، روی نقاط آن سوزن بزنید.با کِش، شکلهای داخل جدول را بسازید و تصویر آن را بکشید. از نقطهی مرکز دایره هم استفاده کنید.
مثلّث متساوی الاضلاع
مثلّث متساوی الساقین
جواب صفحه ۱۰۴ ریاضی ششم
مثلّث قائم الزاویه
مربّع
ریاضی ششم صفحه ی ۱۰۴
مستطیل
شش ضلعی منتظم
شش ضلعی منتظم
تصویرهای خود را با تصویرهای هم کلاسیهایتان مقایسه کنید.
صفحه 104 ریاضی ششم بهمراه جواب
در سایت همیار خاص هستید با جواب تمرین های صفحه 104 ریاضی ششم 1403 - 1402 :
برای دیدن در سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
ریاضی صفحه ۱۰۴ ششم
حالا نوبت به پخش ویدیوی آموزشی صفحه ی ۱۰۴ ریاضی ششم رسیده
----------
آموزش ویدیویی این صفحه یعنی 104 ریاضی ششم آماده شد
این آموزش توسط اموزگار زهرا حیدری تهیه شده است
آموزش دیگری از ریاضی ششم صفحه 104
آموزگار احسان دژ
-----------------------------
نکته
میتوانید پاسخ صفحات دیگر ریاضی پایه ششم را از اینجا ببینید
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
آخرین ویرایش: