• برای مشاهده مطالب از این اطلاعیه رد شوید

    راه علم آموزی توجه به روش ها و الگوهایی است که توسط معلم می آموزیم ، نگاه و توجه ما به معلمین و آموزش های آنها می تواند گره گشای تمامی سوالات ما در دوره های سواد آموزی شود
    اینکه فقط به مطالب کمک آموزشی و نوشتن آنها بسنده کنیم کار اشتباه و بیهوده ای است ، در کنار این آموزش ها سعی کنید که روش ها و فرمول های سوالات را بدانید
    بدانید که «دانستن» رمز پیروزی شما در همه ی امتحانات و موقعیت ها است

    سایت همیار خاص تمام تلاش خود را می کند تا بهترین پاسخ ها را برای شما عزیزان گرداوری کند

    ما را در جهت بهبود کیفیت مطالب از طریق نظرات حمایت کنید


    دسترسی راحت به پایه ها :




    با کلیک بر روی پایه ی تحصیلی خود می توانید به تمامی صفحات درسی خود مانند ریاضی ، شیمی ، فارسی ، عربی و... دسترسی داشته باشید
    استفاده از تمامی امکانات سایت رایگان می باشد

جواب تمرین صفحه 54 عربی یازدهم انسانی

مدیر
مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
جواب صفحه 54 عربی یازدهم, صفحه 54 عربی یازدهم, تمرین صفحه 54 عربی یازدهم, پاسخ صفحه 54 عربی یازدهم, صفحه 54 عربی یازدهم, جواب تمرین عربی یازدهم صفحه 54 , گام به گام عربی یازدهم , جواب صفحه 54 تمرین عربی یازدهم,جواب صفحه 54 عربی یازدهم انسانی,صفحه 54 عربی یازدهم انسانی , تمرین صفحه 54 عربی یازدهم انسانی , درس 4 عربی یازدهم انسانی , جواب درس 4 عربی یازدهم انسانی ,حل تمرین درس چهارم عربی یازدهم انسانی,


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
توجـه نمایید کـه این مطلب برای پایـه یازدهـم
و برای رشته ی
علوم انسانی میــبـاشد

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

جواب صفحه 54 عربی یازدهم انسانی


أ: عَيِّنِ التَّرجَمَةَ الصَّحيحَةَ حَسَبَ قَواعِدِ الْمَعرفَةِ وَ النَّکِرَةِ.​

1- سَمِعْتُ صَوتاً عَجيباً. (صدای عجيبی را شنيدم. / صدای عجيب را شنيدم.)

2- وَصَلْتُ إلَی الْقَريَةِ. (به روستايی رسيدم ./ به روستا رسيدم.)

3- نَظْرَةٌ إلَی الْماضي (نگاهی به گذشته / نگاه به گذشته)

4- اَلْعِبادُ الصّالِحونَ (بندگانی درستکار / بندگانِ درستکار)

5- اَلسِّوارُ الْعَتيقُ (دستبندِ کهنه / دستبندی کهنه)

6- اَلتّاريخُ الذَّهَبيُّ (تاريخی زرّين / تاريخ زرّين)

ب: تَرْجِمِ الْجُمَلَ التّاليَةَ حَسَبَ قَواعِدِ الْمَعرفَةِ وَ النَّکِرَةِ، ثُمَّ عَیِّنِ الْمَعرفَةِ وَ النَّکِرَةِ في ما أُشير إلَيهِ بِخَطٍّ.​


عِمارَةُ خُسرو آباد في سَنَندَج يجْذِبُ سُيّاحاً.
عمارت خسروآباد در سنندج گردشگرانی را جذب می‌کند.

سَنَندَج: معرفه به علم
سُيّاحاً: نکره



سَجَّلَتْ مُنَظَّمَةُ الْيونِسکو مَسجِدَ الْإمامِ وَ قُبَّةَ قابوسٍ في قائِمَةِ التُّراثِ الْعالَميِّ.
سازمان یونسکو مسجد امام و گنبد کاووس را در لیست میراث جهانی ثبت کرد.

قابوس: معرفه علم
التُّراثِ: معرفه به ال



مَعْبَدُ کُردکُلا في مُحافَظَةِ مازَندَران أَحَدُ الْثارِ الْقَديمَةِ.
عبادتگاه "کُردکُلا" در استان مازندارن یکی از آثار قدیمی است.

کُردکُلا: معرفه به علم
مازَندَران: معرفه به علم



حَديقَةُ شاهزاده قُرْبَ کِرمان جَنَّةٌ في الصَّحراءِ.
باغ شاهزاده نزدیک کرمان، بهشتی در بیابان است.

کِرمان: معرفه به علم
جَنَّةٌ: نکره




-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر عربی پایه یازدهم انسانی را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

یا مثلا در گوگل سرچ کنید : جواب صفحه 45 عربی یازدهم همیار خاص

میتوانید پایه یا درس را به فارسی، مطالعات، ریاضی و... تغییر دهید
 
بالا