جشنواره گلاب گیری کاشان

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
جشنواره گلاب گیری کاشان را در همیارخاص ببینید

فصل و زمان گلاب گیری کاشان و تاریخ جشنواره در سال ۱۴۰۱​


فصل و زمان گلاب گیری کاشان ۱۴۰۱ از چه تاریخی آغاز می گردد؟ آیا مراسم و جشنواره گلاب گیری کاشان، قمصر و نیاسر در سال ۱۴۰۱ مانند سال ۱۴۰۰ برگزار می گردد؟ تور گلاب گیری کاشان ۱۴۰۱ با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا در برنامه مسافران باشد؟ شروع و پایان فصل گلاب گیری کاشان چه تاریخی است؟ با ما همراه باشید

فصل گلاب گیری کاشان​


تماشای مراسم گلابگیری و چیدن گلهای محمدی هرساله عده زیادی را به کاشان می‌کشاند و هزاران گردشگر داخلی و خارجی از گلابگیری کاشان دیدن می کنند.فصل گلابگیری کاشان در بهار و معمولا از اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواسط خردادماه (۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خردادماه) ادامه دارد.

گاها این زمان با توجه به شریط آب و هوایی کمی جلو یا عقب می افتد و البته در شهرهای مختلف شهرستان متفاوت می باشد.

مکان های گلاب گیری در شهر کاشان

گلاب گیری در کاشان معمولا در اکثر شهرهای اطراف کاشان که کوهستانی می باشند و گل محمدی در آن مناطق کیفیت مناسب دارند انجام می گیرد. البته در مناطق کویری نیز گل محمدی کشت می شود ولی کیفیت بالایی ندارد و به همین دلیل قیمت گل محمدی در آن مناطق پایین تر می باشد.شهرهایی چون قمصر، نیاسر، برزُک و روستاهایی چون ون، سار، وادقان، خاوه، مشهد اردهال، قالهر، مرق، ویدوج، آذران، کامو از جمله مکان هایی است که گلاب گیری در آن انجام می گیرد.

زمان گلاب گیری کاشان​


زمان گلاب گیری کاشان در سال ۱۴۰۱ در شهرها و مکان های مختلف بسته به آب و هوای آن منطقه متفاوت می باشد.

با توجه به اینکه شهر کاشان نسبت به شهرهای اطرافش مثل قمصر و نیاسر گرمتر بوده و بنابراین گل های محمدی چند روزی زودتر می شکفند.در این مطلب که با نزدیک شدن به زمان گلاب گیری به روزرسانی می گردد، تاریخ و زمان دقیق شکفتن گل محمدی و گلاب گیری کاشان در مکان های مختلف شهرستان به اطلاع شما می رسد.

در طول روز بهترین زمان برای حضور در مراسم گلابگیری و گلچینی ساعات اولیه روز ، یعنی زمانی که هنوز آفتاب کاملا گرم نشده است، می باشد.

گل هایی که در ساعات پیش از طلوع چیده شده اند تازه ترند و طبیعتا گلاب بهتری از آنها به دست می‌آید.

تاریخ و زمان شروع و پایان گلاب گیری کاشان سال ۱۴۰۱ در شهرهای قمصر و نیاسر و برزک​

شروع و پایان گلابگیری در قمصر کاشان​


قمصر در جنوب کاشان در فاصله ۳۰ کیلومتری واقع شده است.

قمصر علاوه بر شهرتش در گلاب گیری، دارای طبیعت بسیار زیبایی در دل کویر است که چشم ها را خیره می کند.تاریخ شروع برداشت گل محمدی در قمصر تقریبا از ۷ اردیبهشت می باشد و با توجه به آب و هوا تا یک ماه هر روز ادامه دارد.تاریخ شروع گلاب گیری در شهر قمصر: از ۵ اردیبهشت شروع می شود. در مدت زمانی که گل های محمدی هنوز در قمصر نشکفته اند یعنی دهم تا بیستم، گل محمدی از مناطق نزدیک به کاشان که گرمتر بوده و زودتر شکفته اند تامین می شود ولی مقدار آن ناچیز می باشد.

شروع و پایان گلابگیری در نیاسر کاشان​


نیاسر همانطور که در نقشه قابل مشاهده می باشد، در ۳۰ کیلومتری غربی کاشان واقع شده است.

نیاسر جدا از مراسم گلاب گیری در فصل بهار بواسطه جاهای دیدنی آن در سایر فصول نیز میهمان گردشگران می باشد.تاریخ شروع برداشت گل محمدی در نیاسر تقریبا از ۷ اردیبهشت می باشد و با توجه به آب و هوا تا یک ماه هر روز ادامه دارد.

تاریخ شروع گلاب گیری در شهر نیاسر: از ۵ اردیبهشت شروع می شود. در مدت زمانی که گل های محمدی هنوز در نیاسر نشکفته اند یعنی دهم تا هجدهم، گل محمدی از مناطق نزدیک به کاشان که گرمتر بوده و زودتر شکفته اند تامین می شود ولی مقدار آن ناچیز می باشد.

شروع و پایان گلابگیری در برزُک کاشان​


برزُک در جنوب غربی کاشان در فاصله ۵۴ کیلومتری و در دامنه کوه های سر به فلک کشیده ی کرکس دره ی بزرگ و پهناوری وجود دارد به نام برزک که میزبان گردشگران در مراسم گلابگیری می باشد.

تاریخ شکفتن گل های محمدی در برزک تقریبا از ۱۵ اردیبهشت می باشد و با توجه به آب و هوا تا یک ماه هر روز ادامه دارد.تاریخ شروع گلاب گیری در شهر برزُک: از ۱۵ اردیبهشت شروع می شود. در مدت زمانی که گل های محمدی هنوز در برزک نشکفته اند یعنی دهم تا بیست و پنجم، گل محمدی از مناطق نزدیک به کاشان که گرمتر بوده و زودتر شکفته اند تامین می شود ولی مقدار آن ناچیز می باشد.

با توجه به تغییرات آب و هوایی این مطلب به روز رسانی می گردد. آخرین به روز رسانی این مطلب در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۱ می باشد. را

تاریخ جشنواره​


توجه داشته باشید که جشنواره گلاب گیری همان بازه زمانی شروع برداشت گل محمدی تا پایان برداشت گل محمدی که تقریبا یک ماه به طول می کشد، می باشد.

راهنمای خرید گلاب اصل کاشان​


با توجه به اینکه ممکن است شما قصد خرید گلاب کاشان داشته باشد راهنمایی را آماده نموده ایم که به شما در نحوه تشخیص گلاب اصل و نیز کیفیت گلاب کمک خواهد نمود. می توانید در ادامه مطلب این راهنما را مشاهده نمایید.

👈
راهنمای خرید گلاب
👈
راهنمای استفاده از گلاب برای پوست صورت


جشنواره گلاب گیری کاشان​


عنوان : جشنواره گلاب گیری کاشان


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد از طریق انتهای همین مطلب اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا