تهدید ترکیه توسط سپاه

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
تهدید ترکیه توسط سپاه را در همیارخاص ببینید

واکنش تند سپاه پاسداران به تهدید ترکیه برای حمله نظامی علیه خاک ایران​


: منتشر شده در ۱۳۰۶۲۰۲۰ – ۲۰:۴۲

نیروی زمینی سپاه پاسداران، روز شنبه ۲۴ خرداد ۱۳ ژوئن، به تهدید اخیر ترکیه مبنی بر حمله به خاک ایران و جنگ با اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کاکا) واکنش نشان داد. همزمان، رسانه‌های ترکیه نیز حکومت جمهوری اسلامی ایران را به پناه دادن به مخالفان مسلح دولت آنکارا متهم کرده‌اند.

در حالی که وزیر کشور ترکیه از حضور ۱۰۰ نیروی این حزب در خاک ایران خبر داده، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، در حاشیه بازدید از پایگاه‌های عملیاتی شمال‌غرب کشور، گفت: «این ادعا را غیرمسئولانه و بی‌اساس دانسته و آن را تکذیب می‌کنیم.»

او همچنین خطاب مقام‌های ترکیه با «تروریست» خواندن اعضای پ‌کاکا ادامه داد: «حضور عناصر تروریستی در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز ما است. در عین حال این موضوع برای ما قابل درک است که عملیات‌های اخیر گروهک‌ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار بر روی مسئولین ترکیه شده و آنها را مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است.»

این فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: «نیروی زمینی سپاه بر اساس مأموریت خود بعنوان مسوول امنیت شمال غرب کشور، با نیروهای تحت کنترل اعم از مرزبانی و واحدهای عملیات نیروی زمینی سپاه، با اقتدار و آمادگی کامل در مرز حضور فعال داشته و با اشراف دقیق و مستمر بر منطقه، تسلط لازم مرزی را ایجاد کرده است.»

چند روز پیش، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه که برای بازدید از روند احداث دیوار مرزی با ایران به شهر دوغوبایزید در استان آغری رفته بود، اعلام کرد: «هم اکنون حدود ۱۰۰ تروریست پ‌کاکا در منطقه دامبات ماکو در شمال غربی ایران حضور دارند. این مسئولیت ایران است که آن‌جا را پاکسازی کند.»

وزیر کشور ترکیه، ایران را با یک حمله نظامی در خاک این کشور تهدید کرد و گفت: «این موضوع برای ما مهم است. اگر وارد دامبات ماکو شویم، یک تروریست در آنجا نخواهیم گذاشت. این مسئولیت همسایه ما ایران است و آنها نیز نسبت به این مسئولیت آگاهند. امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.» او همچنین سوار بر بالگرد، از این دیوار بازدید کرده و سپس وارد پاسگاه مرزی ارسوز شد و درباره روند ساخت دیوار گفت: «۷۵درصد از این پروژه به اتمام رسیده و تا پایان امسال آن را به طور کامل تمام خواهیم کرد. ۳ کیلومتر راه نیز احداث خواهد شد.»

سلیمان سویلو ادامه داد: «از یک طرف سیم خاردار در مرز کشیده شده و از طرف دیگر دوربین دید در شب، دوربین‌های حرارتی و سنسورهای روشنایی نصب شده است. به ویژه در مرزهای آغری و ایغدیر از این تکنولوژی‌های نوین برای تأمین امنیت مرزی استفاده می‌کنیم.»

حقی اویغور، نائب‌رئیس مرکز مطالعات ایرانی آنکارا نیز از احتمال «تأسیس پایگاه به شکلی آگاهانه برای یک گروه تروریستی معاند ترکیه» از سوی ایران خبر داد. او در این باره به رسانه‌های ترکیه گفت: «ممکن است تحولاتی که از ماه ژانویه به بعد در ایران روی داد و نیز تغییراتی که در پست‌های مقامات نظامی به عمل آمد، موجبات به وجود آمدن خلاء قدرت در این کشور را فراهم کرده باشد.»

این کارشناس ترکیه در یادداشتی برای سایت فارسی زبان شبکه تی آر تی ادامه داد: «در غیراینصورت، تأمین شرایط استقرار و تأاسیس پایگاه به شکلی آگاهانه، برای یک گروه تروریستی معاند ترکیه نه تنها در تعارض با سنت حق همسایگی و حسن همجواری است، بلکه می‌تواند حوادثی را درپی داشته باشد که به نفع محافلی که مصرانه در تلاش برای تفکیک پ‌کاکا پژاک هستند نخواهد بود.»

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید


تهدید ترکیه توسط سپاه​


عنوان : تهدید ترکیه توسط سپاه


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد از طریق انتهای همین مطلب اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا