برای اعتراض به حکم چکار میتوانم بکنم؟

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
سوال حقوقی ، پرسش و پاسخ حقوقی، ارسال سوال حقوقی، درخواست وکیل، سوال جواب حقوقی، سایت پرسش و پاسخ حقوقی

سوال :

سلام
یک قسمت از زمین گلخانه دارای مجوز و محصور (دیوار) را بصورت قولنامه‌ای خریدم که دارای یک بنای تقریبا ۷۰ متری بود. زمین آنرا تبدیل به باغ نمودم. بعد از چند سال جهاد کشاورزی از من شکایت کرد که تغییر کاربری برای اراضی زراعی و باغها داشته‌ام. در دادگاه اول قاضی محترم با توجه به اسناد و مدارک بنده و همچنین مشاهده گزارش بازرس کلانتری (مامور بازدید کرد) محل، حکم برائت صادر کرد. شاکی درخواست تجدید نظر کرد که برای من هم یک پیامک ارجاع به شعبه هشتم دادگاه تجدید نظر اومد که ذکر کرده بود درصورت نیاز به حضور، ابلاغ خواهد شد.
بنابراین پیگیری دیگری نکردم (البته پیامک مراجعه به سایت قضایی برایم آمده بود که من ندیدم) تا اینکه از اجرای احکام تماس تلفنی گرفتند که حکم صادر شده است “جریمه و تخریب” به سایت مراجعه کردم و دیدم به تاریخ ۴۰ روز پیش حکم ثبت شده است و در انتهای آن هم ذکر شده: “این رای حضوری و قطعی است” در صورتی که در دادگاه دوم اصلا حضور نداشته‌ام.



پاسخ :

معمولا امکان اعتراض به رای تجدیدنظر وجود ندارد ولی اگر مدرکی برای اثبات ادعایتان دارید که مورد توجه دادگاه قرار نگرفته میتوانید درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری را بکنید .

————-
پاسخ دهنده : احسان عبدالهی / وکیل پایه یک قوه قضاییه
دسته بندی :

منبع : بنیادوکلا

.


توجه : در صورتی که فکر میکنید این مطلب مناسب نیست و یا نظر دیگری دارید آنرا از طریق فرم زیر همین مطلب اطلاع دهید
.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا