انفجار مین در مرز ایران و عراق یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت/ ویدئو

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
به گزارش سرویس اخبار سایت همیار خاص : انفجار مین در مرز ایران و عراق یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت/ ویدئو

7d982-db8cdaa9-daa9d8b4d8aad987-d988_65a1046db579e.jpg


فرماندار مهران در این خصوص، اظهار کرد: این افراد با استفاده از تاریکی شب قصد داشتند که از مرز مهران وارد کشور عراق شوند و علی رغم ایست مرزبانان به مرز کشور عراق وارد شده که هماهنگی های لازم نیز در این خصوص برای دستگیری این افراد با نیروهای مرزبانی عراق انجام شده بود.

علی عباس شفیعی با بیان اینکه این افراد از اتباع یکی از کشورهای همسایه بوده اند، افزود: متاسفانه این افراد بدون توجه به ایست مرزبانان، پس از ورود به خاک عراق با توجه به عدم آشنایی به منطقه، وارد میدان مین در کشور عراق( سه کیلومتری مرز ایران) می شوند و بر اثر انفجار مین یکی از این افراد کشته و چهار نفر دیگر به شدت مجروح می شود.

وی تصریح کرد: پس از انفجار مین، با هماهنگی های انجام شده با مرزبانی کشور عراق، تیم های خنثی کننده مین با ایجاد معبر و با رعایت اصول ایمنی، پس از ساعت ها تلاش، جسد فرد کشته شده و افراد مجروح از میدان مین خارج و افراد مجروح با حضور نیروهای امدادی هلال احمر به بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران انتقال داده شدند.

فرماندار مهران یادآور شد: چهار نفر مجروح این حادثه به علت شدت جراحات وارده از بیمارستان امام حسین(ع) این شهر، به بیمارستان امام(ره) شهر ایلام منتقل شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: در پی اعلام این حادثه ۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با همکاری اورژانس، مرزبانی و فرمانداری مهران به محل حادثه اعزام شدند.

انفجار مین در مرز ایران و عراق یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت


غلامرضا علیمحمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه حادثه در وسط میدان مین در خاک کشور عراق به وقوع پیوسته بود و خطر انفجار وجود داشت، از اکیپ خنثی سازی مین درخواست کمک شد.

وی گفت: در این عملیات با همکاری خوب تمام مجموعه های مرتبط، در نهایت پس از پنج ساعت تلاش با ایجاد معبر و رعایت اصول ایمنی با همکاری مرزبانان ۲ کشور ایران و عراق، یک کشته و چهار زخمی از میدان مین خارج و به بیمارستان امام حسین(ع) مهران انتقال داده شد.

استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.



منبع :
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا