ارگوتامین سی چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
ارگوتامین سی چیست در مجله آموزش همیارخاص ببینید | ⚡️ جواب 100 % درست اینجاست

ارگوتامین سی چیست.jpg

سوال :

ارگوتامین سی چیست

همیارخاص جواب این سوال را برای شما گردآوری کرده است

جواب :

ارگوتامین سی یک داروی ترکیبی از ارگوتامین و کافئین می باشد که برای درمان میگرن از آن استفاده می شود، مکانیسم این دارو، تحریک گیرنده‌های آلفا- آدرنرژیک می باشد که از این طریق در صورت تنگ بودن تونیسیته عروق، باعث تنگ کردن عروق محیطی شده و در صورت زیاد بودن تونیسیته عروق، داروی ارگوتامین موجب گشادی عروق می شود. مقادیر زیاد ارگوتامین، باعث مسدود کردن رقابتی آلفا- آدرنرژیک خواهد شد.

مقدار و نحوه مصرف ارگوتامین سی​

مصرف ارگوتامین سی به صورت دهانی می باشد و بنا به توصیه پزشک می تواند همراه با غذا یا بدون آن خورده شود. مصرف این دارو به این صورت است که که برای بار اول باید یک الی دو عدد قرص آن خورده شود و در نیم ساعت های بعدی یک عدد قرص مصرف شود تا بیماری تسکین پیدا کند.

خوردن بیشتر از 10 قرص ارگوتامین سی در طول یک هفته یا 6 قرص در یک دوره سردرد، منع مصرف دارد و باعث عوارض جبران ناپذیری خواهد شد. بهترین زمان مصرف قرص ارگوتامین سی مصرف آن در ابتدای زمان سردرد می باشد زیرا ممکن است با شدت یافتن سردرد این دارو خوب اثر نداشته باشد و باعث تسکین نشود. بیماران باید دارو را با توجه به توصیه پزشک مصرف نمایند تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنند.

افرادی که ناراحتی های قلبی و عروقی دارند باید هنگام مشاوره با پزشک، او را در جریان بیماری های زمینه ای خود قرار دهند، چون ممکن است پزشک به شما بگویید که در مطب اولین دوز قرص را مصرف نمایید تا در صورت داشتن عارضه، بتواند بیماری را کنترل کند. مصرف خودسرانه و بیش از حد ارگوتامین سی باعث اعتیاد افراد به قرص می شود، به ویژه برای افرادی که به مواد مخدر و الکل اعتیاد دارند. بنابراین توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه این دارو همراه با خطرات و عوارضی برای افراد می باشد و همچنین، مصرف بیش از حد این دارو، باعث تشدید سردردها می شود. بنابراین بدون تجویز پزشک از مصرف داروی ارگوتامین سی خودداری کنید، زیرا ممکن است علاوه بر عدم بهبود بیماری شما، باعث بیماری های جانبی نیز بشود.

عوارض ارگوتامین سی

عارضه های قلبی عروقی: تاکی کاردی، برادی کاردی، ادم، ایسکمی، افزایش فشار خون، تغییر الکتروکاردیوگرام قلب، سردی اندامهای انتهایی، انقباض عروق قلبی و اسکلروز دریچه قلب از جمله این عوارض به شمار می آیند.

عوارض سیستم اعصاب مرکزی: احساس سرگیجه که در افراد مختلف میزان ان متفاوت است، بی حسی و خواب رفتگی اندام های بدن و درد در ناحیه پره کوردیوم از جمله عوارض سیستم اعصاب مرکزی می باشند.

عوارض پوستی: مصرف ارگوتامین سی ممکن است در برخی از افراد موجب خارش های پوستی و همچنین قانقاریای پوست شود.

عارضه های گوارشی: مصرف بیش از اندازه شیاف ارگوتامین سی موجب، شقاق مقعدی، زخم رکتوم می شود که عارضه های تهوع و استفراغ نیز ممکن است در این مرحله وجود داشته باشد.

عوارض ادراری تناسلی: مصرف قرص ارگوتامین سی در برخی از افراد ممکن است باعث فیبروز خلف صفاقی شود.

عارضه های عصبی، عضلانی و اسکلتی: درد های عضلانی و ضعف، از جمله این عارضه هستند.

عارضه تنفسی: در برخی از افراد بعد از مصرف ارگوتامین سی، عارضه های سیانوز و فیروز ریوی، مشاهده شده است.


🤩جواب های بیشتر را در مجله آموزش ببینید، همچنین میتوانید سوالات خود را پس از عضویت در سایت ، در بخش آموزش ارسال کنید
⭐همچنین میتوانید از سایر بخش های سایت مانند اخبار و مجله ها ، دانلود آهنگ و... سایت دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    ارگوتامین سی چیست داروی ارگوتامین سی چیست عوارض ارگوتامین سی چیست عوارض قرص ارگوتامین سی چیست قرص ارگوتامین سی مینو چیست قرص ارگوتامین سی چیست موارد مصرف قرص ارگوتامین سی چیست
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا