ادعای غول “Planet Nine” در حاشیه سیستم خورشیدی ضربه بزرگی به شما وارد می کند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
ادعای غول “Planet Nine” در حاشیه سیستم خورشیدی ضربه بزرگی به شما وارد می کند ، در همیار خاص بخوانید



P9_KBO_extras_orbits_1280x720.jpg
DIV>

مدارهای خوشه ای شش جهان دوردست (بنفش) به عنوان مدرکی برای سیاره نه (نارنجی) فراخوانی شد. اما برخی فکر می کنند که خوشه بندی فقط یک سوگیری مشاهده ای است.



موسسه فناوری کالیفرنیا / R. آسیب (IPAC)

با دانیل کلیری فوریه 15 ، 2021 ، 3:30 PM


برای دانشمندان سیاره ای ، این جسورانه ترین ادعا در یک نسل بود: یک سیاره اضافی غیبی ، به اندازه 10 برابر جرم زمین ، در مرزهای منظومه شمسی ، فراتر از نپتون ، در کمین است. اما این ادعا به طور فزاینده ای لرزان به نظر می رسد ، پس از اینکه هفته گذشته تیمی از ستاره شناسان گزارش دادند که مدار تعداد انگشت شماری از سنگها توسط گرانش سیاره نهم با هم جمع نمی شوند ، همانطور که طرفداران آن معتقدند ، اما فقط خوشه ای به نظر می رسند زیرا آنجاست که تلسکوپ اتفاقاً به دنبال آن بود.

طرفداران سیاره نه هنوز عقب نشینی نمی کنند ، اما یک فرد مشکوک که درگیر کار جدید نیست ، می گوید از دیدن آن “بسیار خوشحال است”. ستاره شناس سامانتا لاولر از دانشگاه رجینا ، که سعی در شبیه سازی کرده و می گوید ، “این مطالعه” تجزیه و تحلیل یکنواخت تری “نسبت به اجسام سنگی بسیار دور شناخته شده به عنوان اجسام ترانس نپتون (TNO) انجام شده است. مدارهای خوشه ای موجود در مدل های رایانه ای با یک سیاره اضافی.

مایک براون و کنستانتین باتیگین از انستیتوی فناوری کالیفرنیا در سال 2016 با پیش بینی یک سیاره نه دور . آنها نتیجه گیری خود را بر اساس مطالعه شش TNO ، کوچکتر از پلوتو ، در مدارهای بسیار کشیده و کج به دور خورشید قرار دادند. براون و باتیگین گفتند که مدارهای این TNO های “شدید” بهم پیوسته اند ، زیرا جاذبه سیاره نهم آنها را در طی میلیاردها سال در آنجا قرار داده است. به نظر می رسد چندین TNO افراطی تر نیز وجود دارد باتیگین می گوید: “من می گویم که مجموعه داده های مربوطه [Planet Nine] کاملاً خوب است.”

با این حال لاولر و دیگر ستاره شناسان نگران تعصبات انتخاب بودند. با توجه به اینکه TNO های افراطی کوچک و تاریک هستند ، فقط در صورت نزدیکترین حالت به منظومه شمسی داخلی قابل مشاهده هستند ، و اغلب فقط درصورتی که در پس زمینه دیسک راه شیری مشاهده نشوند. منتقدان سیاره نه ادعا می کنند که خوشه بندی ظاهری TNO های کشف شده ممکن است فقط به این دلیل باشد که در آنجا تلسکوپ ها نگاه می کنند یا بیشترین حساسیت را دارند. لولر می گوید: “هر نظرسنجی سوگیری دارد.” “برخی از آنها آگاه هستند ، برخی از آنها نیستند.”

Planet_9_1280x720.jpg
/

ادعا می شود که سیاره نه پنج تا 10 برابر زمین ، در مداری فراتر از نپتون ، جرم دارد.



موسسه فناوری کالیفرنیا / R. آسیب (IPAC)

تیمی به سرپرستی کوین ناپیر از دانشگاه میشیگان ، آن آربور ، تصمیم گرفت آزمایش کند که آیا سوگیری انتخاب نقش دارد یا خیر. آنها 14 TNO مشابه دور کشف شده توسط سه نظرسنجی مختلف را جمع آوری کردند: نظرسنجی انرژی تاریک (DES) ، که از تلسکوپ بلانکو در شیلی استفاده می کند. نظرسنجی منبع منظومه شمسی در تلسکوپ کانادا-فرانسه-هاوایی در هاوایی ؛ و سومی که از انواع تلسکوپ ها استفاده می کند. هر سه مورد تعصب انتخابی خوبی داشتند. هیچ یک از 14 TNO در میان شش اصلی نبوده که توسط براون و باتیگین استناد شده اند.

ناپیر می گوید تیم از زمان و مکان تلسکوپ ها و میزان حساسیت آنها به ضعف اشیا را در نظر گرفتند. با استفاده از این داده ها ، تیم “عملکرد انتخاب” را محاسبه کرد که در آسمان متفاوت است. و مطمئناً ، TNO های شدید یافته شده توسط هر سه نظرسنجی در مناطقی یا نزدیک به مناطقی بودند که عملکرد انتخاب در آنها بیشتر بود ، تیم گزارش 11 فوریه در مقاله ای که در arXiv پست شده و توسط Journal Science Planetary پذیرفته شده است. در نتیجه ، ناپیر می گوید ، تیم نتوانست این فرضیه صحیح را که TNO های شدید به طور یکنواخت در اطراف منظومه شمسی توزیع شده اند ، رد کند ، این شواهد بنیادی سیاره نهم را از بین می برد. او می گوید: “خوشه بندی نتیجه ای است که ما به آن نگاه می کنیم و وقتی که نگاه می کنیم.” “نیازی به مدل دیگری برای متناسب کردن داده ها نیست.”

باتیگین این نتیجه را نمی پذیرد. وی خاطرنشان کرد که بررسی DES بیشتر در ناحیه ای از آسمان است که خوشه TNO که وی و براون شناسایی کرده اند در آن زندگی می کند و TNO های شدیدتر را پیدا کرده است. بنابراین او رد كردن خوشه بندی “منطقی نیست”. وی می گوید: “سال مناسب تری که باید بپرسید:

ناپیر اذعان می کند که تلاش برای نتیجه گیری از نمونه 14 TNO مشکل است. او می گوید: “فقط قدرت آماری زیادی وجود دارد که می توانید با تعداد کمی اشیا ترسیم کنید.” وی می افزاید ، بعید است این موضوع حل و فصل شود تا رصدخانه Vera C. Rubin – یک تلسکوپ جدید قدرتمند پیمایشی که در شیلی ساخته می شود – در سال 2023 شروع به رصد می کند. بررسی آن دارای تعصبات انتخابی کاملاً مشخص است و احتمالاً صدها مورد را کشف می کند از TNO جدید شدید. ناپیر می گوید ، “این مانند صبح کریسمس خواهد بود.”



منبع : sciencemag
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا