آموزش حرف زدن به عروس هلندی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
آموزش حرف زدن به عروس هلندی را در همیار خاص ببینید

آموزش حرف زدن به عروس هلندی.png

باوجود داشتن پرنده‌ی زیبایی چون عروس هلندی باید بدانید که او بعد از مرغ عشق جزء محبوب‌ترین پرنده‌ها هست. او جزء پرنده‌های باهوش و بسیار دوست‌داشتنی است و حرف زدن او می‌تواند شما و اطرافیانتان را به وجد بیاورد.حرف زدن عروس هلندی اکتسابی است و با آموزش و تکرار می‌توان به این مرحله رسید. بنابراین هیچ دارویی برای سخنگویی او وجود ندارد.حال که تصمیم گرفته‌اید آموزش به پرنده خود را شروع کنید. خوشحال می‌شویم بتوانیم شما را در یادگیری این کار همراهی کنیم.لطفاً با ادامه مقاله همراه ما باشید.مقالاتی در اینجا آورده ایم تا با مرغ عشق نیز آشنا شوید.

آشنایی با محیط

تا عادت کردن کامل پرنده به شما و محیط باید صبور باشید و در زمان آشنایی اولیه با عروس هلندی خود هر بار با صدایی آرام و دل‌نشین نامش را صدا بزنید تا کاملاً خود را بشناسد و باوجود شما خو بگیرد.


پس از گذشت یک تا دو هفته می‌بینید که هنگام غذا خوردن، پرنده ناخودآگاه به سمت شما خواهد آمد. این یعنی پرنده به شما عادت کرده و آماده پذیرفتن آموزش است. حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که اول برای پرنده خود یک اسم زیبا انتخاب کنید.

اصول کلی آموزش حرف زدن به عروس هلندی

آموزش حرف زدن به عروس هلندی، پرنده‌ها و حتی به حیوانات دیگر با استفاده از شیوه شرطی کردن هست. یعنی وقتی می‌خواهید حرف یا کاری به پرنده یا حیوان خود یاد دهید باید او را تشویق کنید.بعدازاینکه پرنده شما کاری که می‌خواهید انجام داد غذای و خوراکی یا میوه موردعلاقه‌اش را به او بدهید تا زمانی که بدون نیاز به تشویق، انجام آن کار برایش عادی شود و اینجا است که میگویند او شرطی شده است.در این قسمت خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

چگونه عروس هلندی را رام کنیم؟

سعی کنید کلمات را در جای مناسب خود در آموزش حرف زدن به عروس هلندی بیان کنید. به‌عنوان‌مثال صبح‌ها بعد از بیدار شدن و دیدار صبح گاهی کلمه صبح‌به‌خیر یا سلام را به او بگویید.به هنگام ترک اتاق کلمه خداحافظ را به کار ببرید و وقتی می‌خواهید غذا به پرنده زیبا خود بدهید عبارت غذای خوشمزه برایش مناسب است.کاربرد این کلمات در جای مناسب باید توسط سایر اعضای خانواده نیز تکرار شود. بدانید که پرنده شما باید کاملاً سرحال و شاداب و پرانرژی باشد. اگر پرنده بیمار است و یا علائم غیرطبیعی دارد و یا حتی حوصله کافی ندارد آموزش به او بی‌فایده است.به‌مرورزمان پرنده با تلاش شما حرف زدن را یاد می‌گیرد و در زمان مناسب از آن‌ها استفاده می‌کند. فقط باید صبور باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

آموزش حرف زدن به عروس هلندی
صحبت کردن


در این مرحله از رام کردن عروس هلندی نوبت به گپ و گفت می‌رسد. اجازه دهید با صدای شما خو بگیرد. مهم نیست چه چیزهایی به او می‌گویید، مهم این است که با صدایی آرام و ملایم با او صحبت کنید.صدای خود را به هیچ عنوان بلند نکنید و در هنگام صحبت با او در وضعیتی قرار بگیرید که هم قد قفس عروس هلندی خود بشوید و چشم‌های شما همسطح چشم‌های او قرار بگیرد. این کار را تا چند روز ادامه دهید و با او چشم تو چشم شوید.

شیوه پرسش و پاسخ

گاهی اوقات بعضی‌ها از شیوه پرسش و پاسخ برای آموزش حرف زدن به عروس هلندی خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال به پرنده می‌گویند که نامت چیست و خودشان نیز نام پرنده را می‌گویند.این کلمه را دو الی سه بار تکرار می‌کنند و پس ‌از آن مقداری از غذای موردعلاقه او را می‌دهند. در دفعات بعدی می‌بینید که با گفتن سؤال نامت چیست؟ پرنده نیز به‌صورت ناخودآگاه اسم خودش را بر زبان می‌آورد.در این هنگام انتظار غذا از صاحب خود خواهد داشت. در اینجا است که به گفتن نام خود عادت می‌کند و به‌صورت صحیح یاد گرفته است.

بدترین زمان آموزش حرف زدن به عروس هلندی

تمرین با پرنده نیازمند زمان مقرری هست، به عبارتی شما نمی‌توانید هرزمانی را به‌صورت اختیاری، زمان آموزش حرف زدن به عروس هلندی خود در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال ظهرها، زمان استراحت پرنده‌ است و آموزش در این زمان کاملاً بی‌تأثیر است.

بهترین زمان آموزش حرف زدن به عروس هلندی

کسانی که تجربه در کار آموزش حرف زدن به عروس هلندی دارند توصیه می‌کنند که بهترین زمان برای آموزش عروس هلندی از سن دوماهگی تا یک‌سالگی آن‌ها است. پس اگر هدفتان فقط آموزش است پرنده‌ای تهیه کنید که سنش برای آموزش مناسب باشد.حتی زمانی که کنار پرنده خود نیستید می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و برایش بگذارید. همیشه او را به کسی بسپارید که به شما نزدیک است و پرنده شما در کنار او نیز آرامش دارد.

برای آموزش در کنار جفت بودن هرگز

اگر می‌خواهید آموزش حرف زدن به عروس هلندی را شروع کنید، حتماً او را به‌صورت تنها خریداری کنید. یا اگر پرنده دارید تنها به او آموزش دهید، آموزش پرنده‌ها به‌صورت جفت شانس موفقیت شما را در آموزش حرف زدن به عروس هلندی کاهش خواهند داد. چون پرنده‌های جفت راه بهتری برای ارتباط با یکدیگر پیداکرده‌اند و نیازی به یادگیری زبان ما ندارند.

شروع آموزش حرف زدن به عروس هلندی

برای شروع آموزش، از کلماتی ساده استفاده کنید که به‌راحتی پرنده بتواند آن‌ها را درک کند، استفاده از کلمه‌های پیچیده نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت، بلکه باعث سردرگمی عروس شما نیز می‌شود.

آموزش حرف زدن به عروس هلندیدر آموزش حرف زدن به عروس هلندی کلمات را به شکلی کاملاً واضح بیان کنید و همیشه با یک لحن و یک تن صدا تکرار کنید تا کلمه موردنظر کاملاً ملکه ذهن او شود. هم‌چنین دقت کنید که تا زمانی که آن کلمه را به‌درستی یاد نگرفته به سراغ کلمه بعدی نروید چون هیچ فایده‌ای ندارد و فقط شما وقت هدر دادید.

استفاده از آینه ممنوع

اگر می‌خواهید آموزش حرف زدن به عروس هلندی بدهید و پرنده شما حرف زدن یا بگیرد هرگز در قفس او آینه قرار ندهید. چون پرنده تصویر خود را در ذهنش مانند هم‌نشینی تصور می‌کند و از طریق زبان حیوانات با او ارتباط برقرار خواهد کرد.آموزش‌هایی که برای آن‌وقت گذاشتید بی‌ثمر می‌شوند. حتی توصیه شده است که در زمان آموزش نیاز به وجود هیچ اسباب بازی در قفس او نیست.

لحن آموزش حرف زدن به عروس هلندی

اگر می‌خواهید کلمه‌ای را به او آموزش دهید باید آن را چندین بار هنگامغذا دادن، تمیز کردن قفس، صبحگاه و شبانگاه برای پرنده تکرار کنید. تا کلمه موردنظر شما کاملاً ملکه ذهن او شود و درنهایت آن را به‌صورت ناخودآگاه تکرار کند. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از کلمه سلام شروع کنید تا در هرزمانی که شما را دید به شما سلام کند.همان‌طور که گفتیم در آموزش حرف زدن به عروس هلندی باید کلمات را با لحنی خاص و سرعتی معین و حالتی شاد برای پرنده تکرار کنید و همیشه با خنده با او حرف بزنید تا پرنده با دیدن شما خوشحال شود.

نکات

تحقیقات دانشمندان نشان داده که در صورت ناراحت بودن شما پرنده نیز ناراحت خواهد شد و در این صورت نحوه آموزش حرف زدن به عروس هلندی شما به‌خوبی پیش نمی‌رود.سکوت بعد از گفتن کلمه لازم است. مثلاً چند ثانیه سکوت کنید بعد مجدداً کلمه را تکرار کنید. به چشمانش دقت کنید و ببینید چقدر واکنش نشان می‌دهند. سه تا چهار دقیقه که تمرین کردید یک دقیقه سکوت کنید بعد دوباره شروع کنید.از غذاهای مقوی و مغذی برای تغذیه پرنده خود استفاده کنید.

مدت ‌زمان آموزش حرف زدن به عروس هلندی

برای آموزش حرف زدن به عروس هلندی سعی کنید پرنده را در محیطی آرام قرار دهید تا آموزش او به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد چون‌که آموزش در محیط‌های شلوغ و پر از سروصدا هیچ فایده‌ای ندارد.می‌بینید که پرنده صداهایی مبهم از خود نشان می‌دهد که شما را از تلاشی که کرده‌اید ناامید خواهد ساخت. سعی کنید جلسات آموزش را به‌صورت کوتاه و در حد 10 الی 15 دقیقه برگزار کنید.

صدای ضبط‌ شده

برخی از پرورش‌دهندگان با استفاده از صدای ضبط‌شده اقدام به آموزش حرف زدن به عروس هلندی و سایر طوطی‌سانان می‌کنند، این روش در برخی از پرنده‌ها ممکن است جواب بدهد اما در برخی دیگر فایده‌ای ندارد، به‌هرحال به استعداد عروس هلندی شما بستگی دارد.اما اگر قصد دارید پرنده خود را با استفاده از صدای ضبط‌شده خود آموزش دهید این نکته را مدنظر قرار دهید که صدای بیش‌ازحد تکراری و خسته‌کننده اصلاً موردتوجه او قرار نخواهد گرفت، بهتر است روزانه چند دقیقه خودتان با او کارکنید.

سوت زدن

هرگز در کنار پرنده خود سوت نزنید چون آن‌ها سوت زدن را خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از حرف زدن یاد خواهند گرفت. درصورتی‌که شروع به سوت زدن کرد دیگر ترک دادن این عادت آن مشکل است و در اگر می‌خواهید سوت زدن را به عروس هلندی خود آموزش دهید یک ملودی خاصی را به‌درستی به‌صورت روزانه چند بار در کنارش اجرا کنید. یعنی هرروز یک ملودی خاصی را تکرار نکنید و حتی سوت‌های مشکل را اجرا نکنید چرا که خواهید دید پرنده در آخر سوت‌هایی آزاردهنده را برای شما میزند تا جایی که شما را از این آموزش پشیمان می‌کند.

سوت نزدن در کنار عروس هلندی واکنش عروس هلندی

در هنگام آموزش حرف زدن به عروس هلندی کلماتی را انتخاب کنید که او دوست دارد و از آن‌ها خوشش می‌آید. هنگام حرف زدن به چشم او نگاه کنید. آیا وقتی کلماتی خاص استفاده می‌کنید واکنش نشان می‌دهند مثلاً چشمانشان بزرگ‌تر می‌شود؟ آیا تاجشان بالا می‌رود و هیجان نشان می‌دهند؟ عکس‌العمل خاصی نشان می‌دهند؟اگر این‌ها را نمی‌بینید ممکن است که از آن کلمه خوشش نیامده و یا سخت است برایش و قادر به تکرار آن نیست.

ترس عروس هلندی

در آموزش حرف زدن به عروس هلندی هیچ‌گونه ترس و استرس نباید در آن‌ها ایجاد شود. یا اتفاق بدی در برابر آن‌ها بیافتد، ترس و استرس می‌تواند در اثر حمله حیوانات خانگی به پرنده (گربه و سگ) ، حرکات ناگهانی دست (در زمان نزدیک شدن به آن‌ها)، دادوفریاد زدن، دعوا و جروبحث اهالی خانه،زنگ خوردن تلفن به‌صورت صدای خیلی بلند در هنگام استراحت پرنده باشد.

خیلی موارد دیگر که شما باید از پیش آمدن آن‌ها در حضور پرنده‌تان جلوگیری کنید و باید بدانید پرنده‌هایی که دچار ترس و استرس شده حالت بی‌قراری دارند.در این شرایط آموزش حرف زدن پرنده به‌جز خسته شدن پرورش‌دهنده هیچ فایده و اثر دیگری ندارد. پس‌ازاینکه محیطی امن و آرام برای او فراهم کردید، به‌مرور او به شما اعتماد می‌کند و به آرامش می‌رسد.

آموزش حرف زدن به عروس هلندی
نکات برجسته


به اطرافیان بگویید کلماتی را مدام تکرار کنند تا در ذهن پرنده ماندگار شود.پرنده‌هایی که حس کنجکاوی بالایی دارند و نترس و جسور هستند، استعداد بالایی در یادگرفتن کلمات دارند.آموزش حرف زدن به عروس هلندی جوان بهتر از آن‌هایی که سنشان بالاتر است و آسان‌تر خواهد بود، چون هنوز ذهنشان زبان ارتباطی اصلی را نیافته است. پرنده تنها به‌شدت به شما وابسته خواهد شد و برای اینکه احساس تنهایی نکند، باید مدام در کنار شما باشد، در این صورت امکان آموزش کلمات به پرنده راحت‌تر خواهد بود.پرنده‌های نر بهتر و سریع‌تر از پرنده‌های ماده سخن خواهند گفت.در هنگام آموزش دادن از ورود و خروج افراد جلوگیری کنید زیرا تمرکز پرنده به هم می‌ریزد و درصد یادگیری کم می‌شود.

صحبت پایانی

مطلب آموزش حرف زدن به عروس هلندی به پایان خود رسید و متوجه شدیم که در زمان آموزش هرگز عصبانی و خسته نشوید. موفقیت با مهربانی، صبر، عشق و پشتکار به دست می‌آید و صبر و حوصله‌ی فراوان شما نتیجه‌بخش می‌شود.

آن‌ها باهوش‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. اگر پرنده را تنبیه کنید و یا بر سر او دادوفریاد بزنید و باحالت عصبانی با او رفتار کنید، پرنده از شما دلسرد خواهد شد

.
 
  • برچسب ها
    آموزش حرف زدن به عروس هلندی آموزش رقص به عروس هلندی بهترین زمان آموزش حرف زدن به عروس هلندی ترس عروس هلندی حرف زدن عروس هلندی با خودکار حرف زدن عروس هلندی ماده دانلود صدا برای آموزش حرف زدن عروس هلندی دانلود صدا برای آموزش عروس هلندی دانلود فایل صوتی اموزش حرف زدن عروس هلندی سن حرف زدن عروس هلندی سوت نزدن در کنار عروس هلندی فایل صوتی حرف زدن عروس هلندی مدت ‌زمان آموزش حرف زدن به عروس هلندی چگونه عروس هلندی را رام کنیم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,134
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا