ناکامی آلمان در مذاکره با مقامات قطر بر سرعقد قرارداد گازی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
ناکامی آلمان در مذاکره با مقامات قطر بر سرعقد قرارداد گازی ، این خبر را در همیارخاص ببینید


مذاکرات میان آلمان و قطر برای تامین گاز مایع برلین با شکست مواجه شد. مقامات آلمان گفته اند برلین قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ انتشار کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی را تا ۸۸ درصد کاهش دهد از این روز نیازی به بستن قرارداد حداقل ۲۰ ساله برای تامین گاز مایع خود و کاهش وابستگی به روسیه با دولت قطر ندارد.

به گفته خبرگزاری رویترز، در این دور از مذاکرات، مقامات قطر شروطی را برای دولت برلین مشخص کردند که آن‌ها را از انتقال مازاد گاز به سایر کشور‌های اروپایی منع می‌کند؛ شرطی که اتحادیه اروپا به شدت با آن مخالفت کرده است.

دولت آلمان در مذاکرات خود با مقامات قطر به دنبال راهی برای تعدیل بحران انرژی در اروپا و کاهش وابستگی این اتحادیه به گاز روسیه بوده است؛ اهدافی که قطر با آن مخالفت کرده و مانع به نتیجه رسیدن آن شده است. آلمان سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف می‌کند که حدود ۵۵ درصد آن از روسیه و حجم کمتری از آن از هلند و نروژ وارد می‌شود.

یک منبع آگاه در این باره گفت: موضوع درخواست قطر برای بستن قرارداد طولانی مدت و مخالفت آلمان به دلیل زیرسوال بردن اهداف میان مدت این کشور برای کربن زدایی یکی از دلایل اصلی شکست این دور از مذاکرات بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا