موفقیت فناوران ایرانی در تولید محصولات مؤثر در جلوگیری از حملات سایبری

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
به گزارش سرویس اخبار سایت همیار خاص : موفقیت فناوران ایرانی در تولید محصولات مؤثر در جلوگیری از حملات سایبری

984db8cd8af-d985d8add8b5d988d984d8a7_65a1125a25b50.jpg


زهرا باقری، مدیر این شرکت دانش‌بنیان، با بیان این‌که این گروه بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه آموزش فناوری اطلاعات و زیرساخت امنیت دارد، درباره علل حضور این هلدینگ دانش‌بنیان در دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، گفت: از آنجا که بازار مالی نظیر فین‌تک، ایکامرس و … بخش بزرگی از بازارهای آینده را تشکیل می‌دهند، این شرکت دانش‌بنیان در دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران مستقر شده است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین امنیت برای سرمایه‌های تجاری و مالی، ادامه داد: حفظ امنیت تاریخچه طولانی دارد و از گذشته‌های دور بشر برای محافظت از اشیاء ارزشمند خود از قفل و کلید استفاده می‌کرده است، اما امروز قفل‌ها شکل دیگری به خود گرفته و امنیت را در قالب تجهیزات سخت‌افزاری مثل دزدگیر، دوربین مداربسته و … می‌بینیم و در زمینه محصولات نوین نرم‌افزاری و به‌ویژه در زمینه انتقال داده‌ها و پول نیازمند تأمین امنیت به شکلی متفاوت هستیم.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که آزمایشگاه صنعتی ما برای حفظ و تأمین امنیت این تجهیزات و نرم‌افزارها راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در دانشکده تجاری و مالیه دانشگاه تهران عموماً افرادی فارغ‌التحصیل می‌شوند که با بازار پولی مالی در ارتباط هستند، پس باید نگرش حفظ و تأمین امنیت در مرحله آموزش این دانشجویان ایجاد و تقویت شود.

باقری با بیان این‌که شماری از این فارغ‌التحصیلان هم می‌توانند جذب این شرکت دانش‌بنیان ‌شوند، افزود: بخشی دیگری از این دانشجویان به‌عنوان متخصص این حوزه جذب فضای کار می‌شوند. هدف دیگر استقرار این شرکت دانش‌بنیان در دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران امکان برقراری و تبادل دانش است.

وی با بیان این‌که افراد فعال در حوزه مالی در عصر فناوری اطلاعات باید درباره امنیت دانش کافی داشته باشند، گفت: برای حفظ و ایجاد امنیت در فضای مجازی و دیجیتال باید از تجهیزات لازم در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار حوزه امنیت بهره برد و از این نظر ضرورت دارد افراد آشنایی و دانش لازم را با مبانی امنیت و روش‌های تأمین آن کسب کنند.

باقری با بیان این‌که برای تک تک تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صنایع مختلف از صنعت پتروشیمی و نفت گرفته تا شبکه مهم پولی و مالی و بانکی نیازمند امن‌سازی هستیم، خاطرنشان کرد: رسالت شرکت ما برای حفظ و تأمین امنیت این گستره صنایع باعث شده تا ما محصولاتی را معرفی کنیم که بخشی از امنیت را تأمین کرده و میزان آسیب‌پذیری‌ها کاهش یابد.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان یکی از محصولات را محصول انتقال امن برشمرد و درباره کاربرد این محصول توضیح داد: شما می‌خواهید در شبکه مالی فایلی را از طریق USB یا ایمیل و اتوماسیون و … به شبکه بانکی وارد کنید، این انتقال از هر راهی که باشد باید امنیت آن تأمین شود.

وی تصریح کرد: در فضای آنلاین و استفاده از بستر دیجیتال در تمام صنایع به محصولی برای پیدا کردن هوشمند تهدیدات سایبری نیاز داریم که امکان تأمین امنیت سایبری در برابر حملاتی همچون رخداد سایبری فولاد مبارکه اصفهان، راه آهن و شبکه سوخت را فراهم می‌کند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که روزانه موارد زیادی از این حملات در کشور رخ می‌دهد، افزود: هم‌اکنون بخش بزرگی از داده‌ها رها هستند و کسی برای آنها فکری نکرده است، تنها کافی است یک بازیگر تهدید روی آن بخش متمرکز شود تا همه چیز از دست برود.

باقری با بیان این‌که حفظ و تأمین امنیت برای صنایع ارزش بیشتری دارد، ادامه داد: لازم است تک تک دارایی‌های ارزشمند کشور با روش‌های استاندارد امنیت اطلاعات حفظ و نگهداری شوند.

وی با تأکید مجدد بر این‌که رسالت شرکت ما امن‌سازی است، خاطرنشان کرد: به همین‌منظور که این دانشکده به فضای پولی و مالی نزدیک است و بخش بسیار مهمی از تهدیدات به این حوزه مربوط می‌شود، فارغ‌التحصیلان آن باید با مباحث این حوزه آشنا شوند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که اگر حوزه رمز ارز و بلاک‌چین هم نیازمند تأمین امنیت باشد، ما آماده طراحی و ارائه محصول موردنظر هستیم، یادآور شد: شرکت ما با تکیه بر دانش و توان فنی قدرتمند خود آماده است تا با تمرکز روی انتظارات و خواسته‌های صنایع و محصولات مختلف، راهکارهای امنیتی متنوعی را در قالب محصولات و خدمات جدید عرضه کند.

باقری، برنامه‌ آینده را توسعه محصولات، جذب متخصصان این حوزه و صادرات محصولات برشمرد.



منبع :
ایسنا
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا