مصرف قرص های سرماخوردگی را در درمان کرونا جدی بگیرید

  • شروع کننده موضوع اخراج شده
  • تاریخ شروع

اخراج شده

کاربر غیرعضو
ویروس کرونا که تاکنون کشورهای زیادی در سطح جهان و شهرهایی از ایران را هم درگیر کرده است، با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی هنوز پایش به کردستان باز نشده است و تاکنون جواب آزمایش 4 نمونه مشکوک به کرونا در کردستان منفی بوده است.
به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 21 نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در کردستان به تهران ارسال شده که تاکنون جواب آزمایش 4 مورد مشکوک منفی اعلام شده است.
ابراهیم قادری این نکات را در یک برنامه زنده تلویزیونی مطرح کرد و گفت: اگرچه افرادی که بیماری های زمینه‌ای از جمله دیابت، چاقی مفرط، نقص سیستمی، فشارخون، قلبی و عروقی، ریوی و کلیوی داشته باشند مشکلات جدی تری پیدا می کنند اما افراد عادی هم با مبتلا شدن به این ویروس و رعایت نکردن اصول بهداشتی و مصرف نکردن دارو به بدنشان آسیب وارد می کنند و مستعد عفونت می‌شوند.
او درباره مصارف دارویی مرتبط با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: برخی از داروها از جمله استامینوفن، قرص سرماخوردگی و غیره یکی از بهترین داروهای مورداستفاده این ویروس است که باید در صورت تجویز پزشک مصرف شود اما متاسفانه مصرف این داروها جدی گرفته نمی‌شود.
قادری با یادآوری این نکته که روبوسی، دست دادن، استفاده از وسایلی همچون خودکار و گوشی مشترک می‌تواند راه انتقال را تسریع کند، تاکید کرد: در صورت لمس سطوح بلافاصله قبل از رسیدن به دهان، دست‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون بشویید که به راحتی می‌تواند ویروس را از بین برد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: کادر پزشکی و پرستاران میزان شیوع بیشتری نسبت به عموم مردم دارند چراکه با بیماران زیادی در بیمارستان در ارتباط‌اند لذا توصیه می‌شود کادر درمانی از ماسک N۹۵ استفاده کنند
 
  • برچسب ها
    ابراهیم قادری استامینوفن قرص سرماخوردگی و کرونا مصرف استامینوفن و کرونا ویروس کرونا
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا