فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
جواب فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم, فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم, پاسخ فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم, صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم, مطالعات اجتماعی ششم صفحه 114 , گام به گام مطالعات اجتماعی ششم,


فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم


به نظر شما چرا امیرکبیر چند کارخانه تأسیس کرد؟ با هدف توسعه اقتصادی و صنعتی کشور و نیز رشد تجارت خارجی و تبدیل ایران به کشوری مستقل و آباد.

یکی از سه فعالیت زیر را انتخاب کنید و انجام دهید.
الف) پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی (ره) دست بیگانگان را از کشور ما کوتاه کرد. پرس‌وجو کنید و یک جمله از امام (ره) درباره‌ٔ قدر‌ت‌های استعمارگر پیدا کنید و به کلاس بیاورید.
«باید بگوییم بالا‌ترین صدمه‌ای که از قدرت‌های بزرگ [قدرت‌های استعمارگر] خوردیم، صدمه‌ٔ شخصیت بوده است. آنها کوشش کردند که شخصیت ما را از ما بگیرند و به جای شخصیت ایرانی و اسلامی، یک شخصیت وابسته به اروپای شرقی و غربی به جایش بگذارد.»

ب) به طور گروهی درباره‌ٔ یکی از قهرمانان مبارزه با استعمار (غیر از آنهایی که در این درس خواندید) تحقیق کنید و شرح حال مختصری از کارهای او را بنویسید. شما می‌توانید با راهنمایی معلّم از کتاب‌های مناسبی که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است یا دانشنامه‌ٔ شبکه‌ٔ رشد (daneshnameh.roshd.ir) استفاده کنید.
پاسخ پیشنهادی: ناصر دیوان کازرونی: متولّد ۳ دی‌ماه ۱۲۵۳ در کازرون که رهبر قیام کازرون و فارس را علیه استعمار انگلیسی بر عهده داشت. او همراه با سردار عشایر، صولت الدوله قشقایی در جنگ جهانی اوّل علیه انگلیسی‌ها جنگید و سرانجام بعد از سال‌ها مبارزه در اردیبهشت ماه ۱۳۲۱ در گذشت.

ج) پرس‌وجو کنید آیا در شهر یا مکان‌های نزدیک به محلّ زندگی شما، کوچه یا خیابان یا میدانی را می‌شناسید که به نام شخصیت‌های این درس نام گذاری شده باشد.
پاسخ پیشنهادی: به عنوان مثال در تهران خیابان امیر کبیر، بزرگ‌راه آیت‌الله کاشانی، بزرگ‌راه آیت‌الله مدرس و فرود گاه امام خمینی را می‌توان نام برد.


به تقویم مراجعه، و روز ملّی شدن صنعت نفت را در آن پیدا کنید. چرا این روز تعطیل رسمی است؟ 29 اسفند روز ملّی شدن صنعت نفت ایران است. در این روز تمام قراردادهای مربوط به نفت با کشورهای بیگانه لغو شد و دست بیگانگان (به ویژه انگلیس) از نفت کشورمان کوتاه و نفت متعلّق به ملّت ایران شد.

🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    به تقویم مراجعه، و روز ملّی شدن صنعت نفت را در آن پیدا کنید. چرا این روز تعطیل رسمی است به طور گروهی درباره‌ٔ یکی از قهرمانان مبارزه با استعمار (غیر از آنهایی که در این درس خواندید) به نظر شما چرا امیرکبیر چند کارخانه تأسیس کرد جواب فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم مطالعات اجتماعی ششم صفحه 114 پاسخ فعالیت صفحه 114 مطالعات اجتماعی ششم پرس‌وجو کنید آیا در شهر یا مکان‌های نزدیک به محلّ زندگی شما پرس‌وجو کنید و یک جمله از امام (ره) درباره‌ٔ قدر‌ت‌های استعمارگر پیدا کنید و به کلاس بیاورید پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی (ره) دست بیگانگان را از کشور ما کوتاه کرد کوچه یا خیابان یا میدانی را می‌شناسید که به نام شخصیت‌های این درس نام گذاری شده باشد گام به گام مطالعات اجتماعی ششم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا