طرح جدید آمریکا برای مقابله با افزایش نفوذ چین در اقیانوس آرام

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
طرح جدید آمریکا برای مقابله با افزایش نفوذ چین در اقیانوس آرام ، این خبر را در همیارخاص ببینید


کورت کمپبل، هماهنگ کننده آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام اعلام کرد واشنگتن به زودی برنامه‌های خود برای کنترل هر چه بیشتر ماهیگیری غیرقانونی در اقیانوس آرام و مهار چین در این زمینه را اعلام خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در این باره مدعی است که کشتی‌های ماهیگیری چین به برخی ناوگان ماهیگیری کشور‌های منطقه آسیب می‌زند و ماهیگیران چینی با زیرپا گذاشتن قوانین زیست محیطی در حال خسارت اقتصادی به منطقه و محیط زیست هستند.

کمپبل در نشستی خبری در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن در این باره افزود: یکی از بزرگترین چالش‌ها در اقیانوس آرام افزایش همکاری‌های فزاینده میان چین و مقامات جزایر سلیمان و نیز ماهیگیری غیرقانونی چینی‌ها در منطقه است.

وی با تاکید بر این نکته که مشکلات عنوان شده می‌تواند دردسر‌های زیادی را به همراه داشته باشد گفت: در هفته‌های آینده طرح‌های منسجمی برای بهبود آگاهی از قوانین حوزه دریایی و محدودیت‌های آن اعلام خواهیم کرد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است در روز‌های ۲۰ تا ۲۴ ماه مه برای حضور در نشستی در توکیو از کشور‌های استرالیا، هند و ژاپن برای مهار نفوذ و قدرت چین در منطقه درخواست کمک کند.

آمریکا در هفته‌های اخیر بار‌ها از دولت چین خواسته نظارت بیشتری را بر کشتی‌های ماهیگیری خود در اقیانوس آرام اعمال کند.

کاخ سفید پیشتر در خصوص حضور نظامی پکن در جزایر سلیمان هشدار داد و متعهد شد که به این اقدام پاسخ دهد. پکن اخیرا اعلام کرد با جزایر سلیمان معاهده امنیتی امضاء کرده است؛ اقدامی که نگرانی‌های آمریکا و متحدان آن، استرالیا و نیوزیلند را درباره نفوذ روزافزون چین در منطقه‌ای که از دیرباز تحت سیطره آن‌ها بوده است، افزایش خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا