شنبه و یکشنبه چه خبر است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
روحانی: شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران/شنبه و یکشنبه چه بر سر بازار می‌آید/روحانی: شنبه و یکشنبه آینده روز پیروزی /روحانی: شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران است/روحانی: از الان پیروزی ملت ایران را در روزهای شنبه و یکشنبه/وضعیت بورس در شنبه و یکشنبه /



شما در حال مشاهده ی "شنبه و یکشنبه چه خبر است" از سایت همیارخاص هستید ... امیدواریم لذت ببرید .

شنبه و یکشنبه چه خبر است.png


روز شنبه هفته آتی از آن جهت مهم است که احتمالا موضع ایران و آمریکا درباره برجام شفاف می‌شود. اینکه آیا ایران به اقدام 30 شهریور آمریکا و مکانیسم ماشه واکنش نشان می‌دهد یا می‌خواهد منتظر 13 آبان و انتخابات آمریکا بماند.

اظهارات حسن روحانی در جلسه دیروز هیات دولت به نظر حائز اهمیت است. چراکه دو برداشت می‌توان از آن داشت؛ یکی فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها و دیگری بی‌نتیجه بودن تلاش آمریکا.

چراکه روحانی در بخشی از سخنان خود مردم را به مقاومتی مشابه مقاومت سال 59 دعوت کرده و گفته باید مقاومت کنیم، همانگونه که در سه سال گذشته چنین کردیم.

اما در بخش دیگری «پیروزی بزرگ و تاریخی ملت ایران در به شکست انجامیدن تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه» را تبریک گفته. همانگونه که پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس را تبریک گفته.

شنبه و یکشنبه چه خبر است؟
اما تنها روحانی درباره شنبه، 30 شهریور ماه صحبت نکرده است. وزیر امور خارجه آمریکا رسما اعلام کرده روز شنبه، 30 شهریور ماه کلیه تحریم‌های لغو شده ایران، بازمی‌گردد.

بعد از او الیوت آبرامز، مسئول امور ایران در دولت آمریکا هم خبر را تایید کرده و گفته این تحریم‌ها قرار است شنبه فعال شود. یعنی دقیقا یک ماه بعد از تاریخ ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) که مایک پمپئو در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار بازگرداندن تحریم‌های لغو شده علیه ایران شد.

با این تفاسیر شنبه هفته آتی، روز مهمی برای ایران و امریکا و دیگر شرکای برجام است. چراکه اگر امریکا مکانیسم ماشه را فعال کند، ایران هم ممکن است انگیزه و تمایلی برای ماندن در برجام نداشته باشد.

در آن صورت ایران ممکن است از برجام خارج شود. آن زمان هم کلیه تحریم‌های لغو شده باز می‌گردد و هم پیروزی جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات دیگر اهمیت چندانی برای ایران نخواهد داشت. چون برجامی باقی نمانده که بایدن بخواهد به میز مذاکره آن بازگردد.



.
 
  • برچسب ها
    روحانی شنبه یکشنبه تعطیل است روحانی: از الان پیروزی ملت ایران را در روزهای شنبه و یکشنبه روحانی: شنبه و یکشنبه آینده روز پیروزی روحانی: شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران روحانی: شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران است شنبه و یکشنبه چه بر سر بازار می‌آید وضعیت بورس در شنبه و یکشنبه
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا