سقوط ۶ درصدی بهای نفت خام در بازار انرژی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
سقوط ۶ درصدی بهای نفت خام در بازار انرژی ، این خبر را در همیارخاص ببینید


سرمایه گذاران در بازار انرژی و سایر بازار‌های مالی این روز‌ها به شدت از افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی و نیز تشدید شدن محدودیت‌های کرونایی در برخی مناطق چین و تاثیر آن بر کاهش رشد صادرات محصولات نفتی در جهان نگرانند. همین موضوع باعث کاهش شدید بهای طلای سیاه در معاملات امروز شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نفت خام برنت دریای شمال با ۵.۷ درصد کاهش؛ ۱۰۵ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶.۱ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. این دو شاخص نفتی از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز بیش از ۳۵ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته سود به ثبت رسانده اند.

سرمایه گذاران معتقدند طولانی شدن محدودیت‌های کرونایی در چین تاثیر منفی بر بازار نفت و گاز گذاشته و حتی ارزش برخی سهام نیز در بازار‌های جهانی در حال سقوط کردن است. گفته می‌شود به دلیل اجرای محدودیت‌های کرونایی واردات نفت خام چین در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته حدود ۴.۸ درصد کاهش داشته، اما واردات در ماه آوریل نزدیک به ۷ درصد افزایش به ثبت رسانده است.

در عین حال عربستان برای حفظ بازار صادارت خود تصمیم گرفته به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان قیمت نفت خام آسیا و اروپا را در ماه ژوئن کاهش داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا