خشم «پرویز» علیه تلویزیون به‌روز شد!/ از خط‌‌ونشان «ستاره» تا پرکاری «الناز»

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
به گزارش سرویس اخبار سایت همیار خاص : خشم «پرویز» علیه تلویزیون به‌روز شد!/ از خط‌‌ونشان «ستاره» تا پرکاری «الناز»

6-d8a8d987d8b1d988d8b2-d8b4d8af-d8a7_65a129c42d8ca.jpg


در این بسته خبری تلاش داریم با تمرکز بر تازه‌ترین اخبار و حواشی مرتبط با هنرمندان فعال در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، درباره مهمترین چهره‌های خبرساز هر هفته بنویسیم.

هفته سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ را امروز جمعه ۲۲ دی‌ماه در حالی به پایان می‌رسانیم که بخش عمده‌ای از فضای رسانه‌ای کشور در حوزه فرهنگ و هنر، متأثر از اعلام رسمی فیلم‌های راه‌یافته به چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر است. در انتخاب چهره‌های خبرساز هفته هم نمی‌شد به این اتفاق بی‌توجه بود چراکه اعلام این فهرست از سوی دبیر جشنواره، متن و حاشیه‌هایی مهم با محوریت برخی از چهره‌های سرشناس به همراه داشت.

آنچه در این گزارش می‌خوانید، روایت فرارو از پنج چهره خبرساز این هفته در عرصه فرهنگ و هنر است.

1877060_281.jpg

پرویز پرستویی؛ آتش خشمی که سرد نشده است

حالا دیگر دارد نزدیک به یک دهه می‌شود که پرویز پرستویی، ابایی از رسانه‌ای کردن میزان خشم خود از صداوسیما ندارد! او که به دلایلی رویکرد رسانه‌ای تلویزیون نسبت به همکاران خود در سینما را نمی‌پسندد، از سال‌ها قبل اعلام کرده است که حاضر به حضور در قاب تلویزیون نیست. این ادعا آنقدر هم بازتاب رسانه‌ای داشته که وقتی در سال ۹۷ برنامه‌ای با حضور او روی آنتن رفت، او در واکنش به انتقادات برخی رسانه‌ها، توضیحی را در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت که این برنامه پیش از وعده‌اش برای عدم حضور در تلویزیون ضبط شده است.

حالا او بعد از سال‌ها، باردیگر در یک گفت‌وگوی صریح مواضعش درباره تلویزیون را علنی کرد. پرستویی هرچند در بخشی از این مصاحبه با اکبر نبوی تأکید کرد: «گاهی برخی می‌گویند من اصلا روزنامه نمی‌خوانم یا تلویزیون نگاه نمی‌کنم، می‌گویم اشتباه می‌کنید و می‌گویم اگر وقت داشته باشم، تا برفک تلویزیون را هم تماشا می‌کنم.»، اما درباره حضور در تولیدات تلویزیونی گفت: «من یکی از پایگاه‌های بسیار مهمم یعنی تلویزیون را از دست دادم و دیگر هم واقعا کار نمی‌کنم. من حتی گفتم تلویزیون حق ندارد مرگ من را هم زیرنویس کند، چون تلویزیون هم آلوده خطوط شد؛ اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و بهترین سریال‌ها در تلویزیون پخش می‌شد.»

1877059_748.jpg

مهران مدیری؛ خبرساز در متن و حاشیه!

بی‌شک یکی از چهره‌های پرخبر این هفته مهران مدیری بود. هنرمندی که تازه‌ترین فیلمش در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد، عضو هیأت انتخاب جشنواره علیه فیلمش موضع گرفت، همزمان فیلم دیگرش در مقام بازیگر در ترکیب آثار جشنواره قرار گرفت و در کنار همه این‌ها از «اسکار» ش هم رونمایی کرد!

مهران مدیری پس از حاشیه‌های فراوان، بالاخره تازه‌ترین برنامه سرگرمی‌اش را در شبکه خانگی عرضه کرد و برمبنای بازخورد‌ها می‌توان گفت، برنامه «اسکار» شروع موفقی داشته است. پیش‌تر در گزارشی به نکات مربوط به قسمت اول این برنامه پرداختیم.

مدیری از سوی دیگر فیلم «ساعت ۶ صبح» را برای حضور در جشنواره فیلم فجر کارگردانی کرده بود، اما این فیلم از سوی هیأت انتخاب رد شد. محمدرضا عباسیان یکی از اعضای این هیأت، ضمن تأیید دیده شدن این فیلم از سوی هیأت انتخاب، عدم حضور آن در جشنواره را به دلیل کیفیت پایین‌ش دانست. عباسیان حتی فراتر رفت و در یک برنامه زنده مدعی شد مهران مدیری و رامبد جوان، چهره‌هایی تلویزیونی هستند و در سینما چندان شناخته شده نیستند!

با این همه، اما مدیری در جشنواره فجر غایب نیست و به‌عنوان بازیگر در فیلم «تابستان آن سال» به کارگردانی محمود کلاری حضور دارد. مدیری در این فیلم با ایفای نقش یک رمال، تجربه‌ای متفاوت را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

1877058_898.jpg

محسن تنابنده؛ بازهم جدایی، بازهم شایعه!

وقتی زمزمه‌ها درباره ساخت فصل جدید سریال «پایتخت» با انتشار یک فراخوان برای جذب بازیگر جدید، صورت رسمی به‌خود گرفت، مشخص بود که محسن تنابنده به‌عنوان یکی از چهره‌های کلیدی این سریال، احتمالا روز‌های پرمشغله‌ای را پیش رو خواهد داشت.

به‌خصوص که خبر رسیده است که تیم «پایتخت» ابتدا قرار است نسخه‌ای سینمایی از این سریال را بسازند و بعد برای سال آینده فصل هفتم آن را مقابل دوربین ببرند.

این هفته خبر دیگری هم رسید که برخی رسانه‌ها، آن را هم نشانه‌ای برای جدی‌تر شدن تولید ادامه «پایتخت» دانستند. محسن تنابنده از سریال مهم «ازازیل» به‌کارگردانی حسن فتحی انصراف داد و خبر رسید که تیم تولید این سریال خانگی به‌دنبال بازیگری جایگزین برای او هستند.

احتمالا تنابنده در مواجهه با شرایط مساعد برای احیای یکی از مهمترین برند‌های کارنامه خود یعنی «پایتخت» تصمیم به انصراف از همکاری با کارگردان معتبری همچون حسن فتحی گرفته است.

1877061_518.jpg

ستاره اسکندری؛ خط و نشان برای مدیران فرهنگ

یکی از نکات قابل‌توجه در فهرست فیلم‌های راه‌یافته به چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، حضور کم‌رنگ سینماگران زن در آن است و انسیه شاه‌حسینی تنها کارگردان زن حاضر در این رویداد است. اما همین روز‌ها یکی از بازیگران زن سینمای ایران اولین فیلم خود در مقام کارگردان را روانه پرده سینما‌ها کرده است.

ستاره اسکندری فیلم «خورشید آن ماه» را سال گذشته کارگردانی کرد، اما حالا و به‌صورت محدود فرصت اکران عمومی به دست آورده است. آنچه اسکندری را تبدیل به چهره‌ای خبرساز کرده، اما نه اکران این فیلم که اظهارنظر صریح‌ش علیه مدیران ارشاد در یک گفتگو رسانه‌ای بود.

ستاره اسکندری در این گفتگو به ادبیات مدیران ارشاد انتقاد کرده و گفته است: «چیز‌هایی می‌بینیم که تعجب می‌کنیم، انگار مثلاً مشاغل جاهایشان با هم عوض شده است. یعنی آن چیزی که تو از یک فرد مثلاً متعصب یا سفت و سخت نظامی انتظار داری، می‌بینی در وزارت ارشاد حرف می‌زند. همه چیز عوض شده است و مطالبه‌گری به مفهوم درست انگار در ما هم وجود ندارد.».

اما بخش مهمتر اظهارات اسکندری که بازتاب رسانه‌ای بیشتری هم پیدا کرد، جایی بود که به حواشی مربوط به ممنوع‌الکاری برخی بازیگران زن اشاره کرد و گفت: «تاریخ به همه‌مان ثابت کرده که همه وزرا یا تصمیم‌گیران عوض می‌شوند، میز‌ها و صندلی‌ها جابه‌جا می‌شوند و هیچ‌کس نمی‌تواند همکاران من را از یک تاریخ سینما حذف کند. اصلاً امکان ندارد؛ باران، ترانه، هنگامه، خانم بوبانی، کتایون ریاحی، خانم بایگان، خانم نصیرپور.»

1877062_881.jpg

الناز حبیبی؛ از پرفروشی تا پرکاری

الناز حبیبی از آن بازیگرانی است که بخش عمده‌ای از خاطرات تصویری مخاطبان از او مربوط به حضور‌های تلویزیونی‌اش می‌شود که احتمالا سرآمد آن‌ها را هم باید نقش‌آفرینی‌اش در سریال «دردسر‌های عظیم» در کنار جواد عزتی به حساب آورد.

با این همه، اما گویی امسال یک سال سینمایی تمام عیار برای این بازیگر بوده است. سالی که با اکران فیلم سینمایی «فسیل» و استقبال غیرمنتظره مخاطبان از آن آغاز شد و حالا در آستانه یک جشنواره فجر متفاوت برای این بازیگر قرار دارد.

هرچند بخش عمده‌ای از توفیق فیلم «فسیل» در گیشه را به نام بهرام افشاری به‌عنوان بازیگر نقش اصلی آن باید نوشت، اما نقش‌آفرینی الناز حبیبی هم در این فیلم قابل‌قبول بود و تبدیل به یک تجربه پرفروش در کارنامه او شد. حبیبی در این فیلم ایفاگر نقش فرنگیس بود که اسماعیل از سال‌های پیش از انقلاب به او دل‌بسته بود.

حالا و بعد از اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، نام الناز حبیبی در فهرست پرکارترین بازیگران حاضر در این رویداد قرار گرفته است. البته در این دوره از جشنواره چندین بازیگر دوفیلمه حضور دارند که یکی از آ‌ن‌ها الناز حبیبی است. او دو فیلم «شه‌سوار» و «تمساح خونی» را در ویترین جشنواره دارد که هر دو از فیلم‌های شاد و نزدیک به کمدی محسوب می‌شوند.



منبع :
فرارو
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا