بلومبرگ: توقف صادرات نفت از روسیه خودکشی غرب است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
بلومبرگ: توقف صادرات نفت از روسیه خودکشی غرب است ، این خبر را در همیارخاص ببینید


جولیان لی، تحلیلگر بلومبرگ نوشت اتحادیه اروپا نمی‌تواند صادرات نفت از روسیه را به صفر برساند؛ زیرا این موضوع غیرواقعی و غیرعملی است.

این تحلیلگر اقتصادی به موضع مجارستان، اسلواکی و کرواسی – کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که با عدم خریداری نفت از روسیه به مدت شش ماه مخالف هستند – اشاره کرد و توضیح داد: پالایشگاه‌های این کشور‌ها به طور خاص برای فرآوری مواد خام روسیه ساخته شده اند و جستجو برای جایگزین مشکلات جدی برای این کشور‌ها ایجاد خواهد کرد.

جولیان لی افزود: مشابه نفت اورال را می‌توان با استفاده از مخلوطی از مواد خام درجه‌های دیگر به دست آورد؛ اما این کار هزینه بیشتری خواهد داشت و موجب کاهش بهره وری و سودآوری شرکت‌ها خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا می‌تواند برای مجارستان، اسلواکی و کرواسی معافیت‌هایی از تحریم‌ها را در نظر بگیرد و این به معنای شکست سیاست تحریم نیست، بلکه برعکس برای این کشور‌ها امکان رقابت و سودآوری را فراهم می‌آورد.

با این حال، این تحلیگر اقتصادی تنظیم یک جدول زمانی برای حذف تدریجی نفت روسیه را خواستار شد.

پیشتر نخست وزیر مجارستان اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه، خط قرمز این کشور محسوب می‌شود. همچنین در میان تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، وزیر انرژی اسلواکی تحریم واردات نفت روسیه به اروپا را برای اقتصاد اعضای آن ویرانگر توصیف کرد. نخست‌وزیر جمهوری چک نیز پیش از این اعلام کرده بود که این کشور به دنبال یک دوره معافیت از بسته ششم تحریم پیشنهادی اتحادیه اروپا بر نفت روسیه است.

اتحادیه اروپا قصد دارد تا در چارچوب ششمین بسته تحریمی خود علیه مسکو از زمان آغاز جنگ در اوکراین، واردات نفت خام از روسیه را طی شش ماه آینده و نفت پالایش شده را تا پایان سال میلادی تحریم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا