آینده سوریه؛ محور نشست مقامات اروپایی و آسیایی در بروکسل

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
آینده سوریه؛ محور نشست مقامات اروپایی و آسیایی در بروکسل ، این خبر را در همیارخاص ببینید


به گزارش آسوشیتدپرس‏، جوزپ بورل‏، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی ابتدایی نشست بروکسل درباره سوریه اعلام کرد سوریه همچنان به کمک‌های بشردوستانه نیازمند است. تلاش برای برقراری صلح در سوریه ادامه دارد. امروز وظیفه نخست و اصلی ما این است که مطمئن شویم کمک‌های بشردوستانه به سوریه دست کم به اندازه سال قبل خواهد بود. شما می‌دانید که همچنان میزان نیاز شهروندان سوری به این کمک‌ها بسیار زیاد است اگر چه که دیگر سوریه به اندازه قبل در سر خط اخبار و رسانه‌ها نیست.

او مدعی شد: تا زمانی که سوری‌ها نتوانند به خانه‌های خود بازگردند، تحریم‌ها علیه دولت اسد را کاهش نمی‌دهیم و روابط با او را عادی نمی‌کنیم.

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان هم در این کنفرانس گفت: تعداد زیادی از پناهجویان سوری وارد لبنان شده و بار سنگینی بر اقتصاد ما تحمیل کردند در حالی که خود لبنان در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد. حضور پناهجویان سوری در لبنان سالانه ۳ میلیارد دلار برای دولت لبنان هزینه دارد. دولت لبنان توان تحمل هزینه پناهجویان سوری را ندارد.

نماینده اردن با اعلام اینکه باید بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت، راه حلی سیاسی برای بحران سوریه بیابیم، گفت: از جامعه بین الملل می‌خواهیم از کشور‌های میزبان پناهجویان سوری حمایت کند. علاوه بر این، باید بازگشت داوطلبانه و امن پناهجویان سوری تضمین شود.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق تاکید کرد که استمرار محاصره اقتصادی و سیاسی و درگیری‌های نظامی، وضعیت سوریه را بدتر می‌کند. ما خواهان آن هستیم که صدای گفتگو و تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه بلندتر باشد. او همچنین خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

این در حالی است که روسیه از طرح و نقشه اتحادیه اروپا برای برگزاری کنفرانس موسوم به «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل بدون دعوت از دولت‌های سوریه و روسیه به شدت انتقاد و اعلام کرده بود هدف از برگزاری این کنفرانس نیز بی ثبات سازی سوریه و منطقه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد چنین کنفرانسی بدون حضور دمشق و مسکو ارزشی ندارد.

بنابر اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۲ هزار ۵۰۰ پناهجو از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه و هنگام تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا جان خود را از دست داده‌اند. افزون بر این، به گزارش یک سازمان مردم نهاد در اسپانیا، سال گذشته میلادی بدترین سال برای پناهجویان بوده است و تنها ۴ هزار پناهجو برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند. طی ماه‌های گذشته نیز ۱۲ پناهجو در مرز یونان و بر اثر سرما جان خود را از دست دادند.

بسیاری از این پناهجویان در حالی کشور خود را ترک می کنند که آمریکا و متحدانشان خود باعث و بانی جنگ و قحطی در طول سال های گذشته در این کشورها بوده اند.

این در حالی است که روز گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های یکجانبه کشورش علیه سوریه را برای مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

در اطلاعیه کاخ سفید آمده است: ما در خصوص تدابیر محدود کننده‌ای صحبت می‌کنیم که واشنگتن به شکل مداوم از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ علیه دمشق اعمال کرده است و شامل تحریم دارایی افراد حقیقی و حقوقی خاص ذیل صلاحیت قضایی آمریکا می‌شود.

کاخ سفید در ادامه مدعی شده است که اقدامات دمشق تهدیدی جدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست چرا که رهبری سوریه اجازه خشونت و نقض حقوق بشر را می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,133
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا