3 نشانه بازگشت احتمالی شاخص بورس / امیدواری به فصل جدید سهام

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
11-19.jpg


به گزارش تجارت‌نیوز، ارزش معاملات خرد سهام در بورس تهران روز دوشنبه 4767 میلیارد تومان بود که در مقایسه با رقم 1397 میلیارد تومانی به ثبت رسیده در روز یکشنبه افزایشی 246 درصدی را نشان می‌دهد.(دنیای اقتصاد)

از سوی دیگر روز گذشته بالاخره ممنوعیت معاملات روزانه برداشته شد و به مانند دوره‌های قبل هر سهامداری می‌تواند اقدام به فروش یا خرید سهامی کند که در همان روز خرید یا فروش آن را انجام داده بود.

اما مهمتر از این دو سیگنال، انتشار اخباری درباره واکسن کرونا و ریزش قیمت جهانی طلا است. پس از اعلام خبر تایید واکسن کرونا آمریکا، بازارهای جهانی واکنش قابل توجهی نشان دادند و قیمت جهانی طلا هم تا حدود پنج درصد افت کرد. در همین تقریبا بورس‌های جهانی واکنش به شدت مثبتی نشان دادند.

هر کدام از این سیگنال‌ها ممکن است نشان‌دهنده روندی جدید در بازار سهام باشد. آیا این بار بورس نسبت به این اخبار امیدبخش واکنش مثبت نشان خواهد داد؟ شاخص بازار سهام در چهار ماه اخیر به طور متوسط کاهش 10 درصدی را تجربه کرده است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سهام نیز در گفتگویی با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده که در هفته جاری، دوره اصلاح بازار سهام به پایان برسد.



منبع : تجارت نیوز | همیارخاص
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا