گود زینل خان

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
گود زینل خان ، را در همیارخاص بخوانید

گود تاریخی زینل خان؛ آوردگاهی در خدمت ورزش و فرهنگ​


مسابقات چوخه ۱۴ فروردین در گود تاریخی چشمه زینل خان اسفراین؛ ویترین بهاری کشتی است.

وقتی کشتی با چوخه همه را به اسفراین می کشاند​

هیجان ۷۰ هزار نفری در گود زینل خان(عکس)​


بزرگترین و با شکوهترین مسابقات سنتی ورزشی کشور با حضور پهلوانان نامی و چوخه کارانی از سراسر کشور در محل گود زینل خان اسفراین برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، بار دیگر با شروع سال جدید و پایان نوروز شاهد برگزاری بزرگ‌ترین رقابت کشتی سنتی و محلی با چوخه طبق رسمی چندین ساله بودیم؛ رقابتی که در گود کشتی زینل خان اسفراین با حضور ۷۰ هزار تماشاگر برگزار شد.

برگزاری مسابقات کشتی چوخه در اسفراین، سنت ریشه داری است که هر ساله اول بهار و در ۱۴ فروردین ماه، علاقه مندان بسیاری را از اقصی نقاط کشور به گود زینل خان می کشاند.

کشتی سنتی باچوخه خراسان شمالی به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هر سال در گود کشتی زینل خان اسفراین با ظرفیت ۷۰ هزار تماشاگر برگزار می شود.

امسال هم این مسابقات با جدیت کامل و در هوایی مطبوع برگزار شد و تماشاگران زیادی از نزدیک شاهد رقابت جدی و دیدنی کشتی گیران در گود بودند.

اجرای فنون سنتی و نمایش های محلی از جمله جذابیت های این رقابت ها به حساب می آید؛ اگرچه تصاویر نشان می دهد هنوز هم امکانات پایین سختی های زیادی را برای کشتی گیران ایجاد کرده، از جمله اینکه باید در تنگنا و با شرایط عجیبی به استراحت بپردازند.

در این دوره از مسابقات ملی کشتی با چوخه ۲۶۸ کشتی گیر از هفت استان در قالب ۴۰ تیم با هم پیکار کردند که در پایان در مجموع تیمی مجتمع فولاد اسفراین اول شد و سبک سازان شرق و تیم شیروان به ترتیب دوم و سوم شدند.

عکس ها: وحید خادمی


گود زینل خان​


عنوان : گود زینل خان


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا