گلخانه‌های کشور تا پایان دولت سه برابر می‌شود

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
گلخانه‌های کشور تا پایان دولت سه برابر می‌شود را در همیار خاص بخوانید


به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه پس از استماع گزارش درباره افتتاح ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۹۵۴ هکتار در سطح، اظهار کرد: تحولات کشاورزی برای ما بسیار حائز اهمیت است. در مسئله گلخانه ما شاهد یک پیشرفت و تحول خوبی هستیم و تا پایان دولت تدبیر و امید، گلخانه‌های ما سه برابر آغاز همین دولت خواهد شد؛ مثلا اگر ۸ هزار هکتار گلخانه داشتیم، تا پایان دولت این مقدار به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.

رئیس جمهور ادامه داد: محصولات گلخانه‌ای بسیار برای ما اهمیت دارد، زیرا محصول بیشتری را برداشت می‌کنیم.

روحانی یادآور شد: گلخانه در تمام فصول می‌تواند فعال باشد، امروز شاهد این هستیم که نزدیک هزار هکتار گلخانه در ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای، افتتاح می‌شود.

روحانی با اشاره به روز گرامی داشت نیروی هوایی ارتش، گفت: امروز روزی است که افتخار بزرگی نصیب نیروی هوایی شد و توانستند به محضر امام شرف یاب شوند. آن روز شاهد تحول بسیار بزرگی در انقلاب اسلامی و روند پیروزی ملت بودیم.

وی افزود: باید روز ۱۹ بهمن را بعنوان روز ملحق شدن نیرو‌های مسلح به انقلاب و ملت لقب بدهیم. تا امروز نیز نیروی هوایی مسئولیت سخت و سنگینی بر دوش داشته است و افتخارات بسیار بزرگی را آفریده است. باید یاد کنم از شهید بابایی و شهید ستاری که نقش بسیار بزرگی در دفاع مقدس برعهده داشتند.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: امروز برای ما روز بسیار خوشحال کننده‌ای به خاطر افتتاح‌هایی که شاهد هستیم، بود. در زمینه بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله در زمینه گلخانه کار بزرگی انجام گرفته است. در یک روز ما شاهد افتتاح حدود یک هشتم گلخانه کل دولت‌های گذشته تا سال ۹۲ بودیم.

وی خاطرنشان کرد: تا سال ۹۲، کل گلخانه‌های ما ۸ هزار هکتار بوده و امروز تقریباً هزار هکتار افتتاح شده است.

روحانی همچنین با بیان اینکه بسیار مهم است که جهاد کشاورزی بزرگترین پایه برای سلامت جامعه، حیات و زندگی مردم و همچنین امنیت مردم باشد گفت: اگر مواد و محصولات کشاورزی در اختیار جامعه نباشد و ما محتاج به بیرون باشیم، معلوم است که مشکلات زیادی در شرایط حساس پیدا می‌کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در همین ایام کرونا شاهد بودیم که همه مرز‌ها به خاطر کرونا بسته شد، یعنی چنین چیزی در این قرن به ذهن نمی‌آمد که تمام مرز‌های دنیا بسته شود. وقتی مرز‌های کشور بسته می‌شود، اگر در گندم، زندگی و مواد غذایی نیازمند باشد چه وضعی پیش می‌آید؟

وی یادآور شد: ما در اروپا در اوایل کرونا دیدیم که در فروشگاه هایشان دچار مشکل شدند، زیرا مواد غذایی شان از دیگر کشور‌ها می‌آمد. چون مرز‌ها بسته بود ما دیدیم چه وضعی در فروشگاه‌ها به وجود آمد.

رئیس جمهور گفت: در شرایط جنگ و در شرایطی که دیگران می‌خواهند به ما فشار وارد کنند، مسئله مواد غذایی و کشاورزی با همه چیز متفاوت است. واقعا در کنار آب، غذا است و سلامت و صحت مردم با این مسئله مرتبط است. در این دولت یکی از افتخارات ما این بوده است که کار بزرگی در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد از جمله اینکه بذر مناسب در اختیار کشاورز قرار گرفت.

وی ادامه داد: وقتی شما یک هکتار زمین دارید، وابسته به بذر هستید. با یک بذر ممکن است یک تن برداشت کنید و با یک بذر ممکن است ۱۰ تن برداشت کنید. تجهیزات کشاورزی هم اگر نباشد، برداشت محصول به صورت دیگر است؛ بنابراین تمام این موارد در کنار هم قرار دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: نحوه استفاده از زمین هم اهمیت دارد. امروز ۴۲ کانال فضای مجازی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است تا بتوانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و نکات مورد نیاز را از اساتید دریافت کنند و سوال کنند و پاسخ بشنوند. این‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است تا ما بتوانیم از زمین محدود، محصول بیشتر دریافت کنیم، زیرا گسترش زمین به سادگی نیست.

رئیس‌جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: تامین آب هم به سادگی نیست که بتوانیم آب را توسعه دهیم، هم محدودیت در خاک و هم در محدودیت در آب داریم، بنابراین باید کاری کنیم که از خاک و آب محدود، محصول بیشتری استحصال کنیم. اینکه در این دولت توانستیم سال‌ها در زمینه نان خودکفا شویم، بسیار مهم است. برای نانوایی‌ها و برای اینکه مردم نان خود را دریافت کنند ما روی پای خودمان ایستادیم و خودکفا شدیم. غیر از مسئله ارز، واردات و مساله تحریم، باید در سفره نان کشور، نان کشاورز خودش باشد.

وی تاکید کرد: این برای کشور افتخار است که نیازمندی‌اش با ایستادند روی پای خودش تامین شود. در هفت سال و نیم گذشته کار عظیم و بزرگی در حوزه کشاورزی انجام گرفته است، در سد سازی و کانال کشی‌ها و زهکشی‌ها کار‌های زیادی انجام شده است. در افتتاح قبلی زهکشی در استان گلستان یک کار بزرگی انجام دادیم و ۷۸ هزار هکتار زهکشی را در یک روز افتتاح کردیم؛ این مقدار زهکشی، کار بسیار کار کم نظیر و عظیمی بود.

روحانی اضافه کرد: در سیل گلستان همین زهکشی‌ها تبدیل به نهر آب شد و توانست بخش‌هایی از گلستان را از سیل نجات دهد. روحانی همچنین تصریح کرد: اینکه امروز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند برای ما بسیار حائز اهمیت است. ما تشکر می‌کنیم از همه این چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که در بخش کشاورزی فعال هستند و تشکر می‌کنیم از کشاورزان نمونه‌ای که امروز لوح دریافت کردند و هر ساله عده‌ای در این زمینه نمونه خواهند بود.

وی ادامه داد: مطمئن هستیم که این مسیر می‌تواند مسیر خودکفایی و استقلال کشور را در بخش امنیت غذایی تامین کند. امیدواریم تا پایان دولت همین راه را ادامه دهیم کما اینکه افتتاح‌های بسیار بزرگ دیگر در زمینه کشاورزی خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: امروز شاهد ۵ هزار میلیارد تومان افتتاح با اشتغال نزدیک به ۱۲ هزار نفر بودیم.

همیار خاص/



اخبار مرتبط طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی با حضور روحانی به بهره‌برداری می‌رسد بهره برداری از طرح‌های آموزش و پرورش و گردشگری به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب انجام شد؛ افتتاح طرح‌های مهم ملی با حضور رئیس جمهور

منبع خبر yjc است , اگر این خبر نیاز به تغییر و یا حذف دارد میتوانید کد ۷۶۵۷۲۷۸ را به شماره 50002015811781 پیامک کنید
منبع : yjc
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا