گلخانه‌های فضایی می‌توانند بحران غذایی زمین را حل کنند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,284
79
گلخانه‌های فضایی می‌توانند بحران غذایی زمین را حل کنند را در همیار خاص بخوانید


به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خدمات فضایی تجاری Nanoracks در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد قصد دارد با استفاده از گلخانه‌های مداری، محصولات فوق العاده مقاومی ایجاد کند که در سخت‌ترین محیط روی زمین رشد می‌کنند و به دفع بحران غذایی کمک می‌کنند.

این شرکت مستقر در هوستون تگزاس قراردادی را با دفتر سرمایه گذاری ابوظبی (ADIO) امضا کرد تا یک مرکز تحقیقاتی کشاورزی فضایی را در امارات متحده عربی افتتاح کند که در مورد محصولات انعطاف پذیر تحقیق کند، آن‌ها را در فضا پرورش دهد و متعاقبا آزمایش کند.

تولید مواد غذایی در فضا​


به گفته جفری مانبر مدیرعامل و موسس Nanoracks، این کار بر اساس دهه‌ها تحقیق انجام شده است که نشان می‌دهد جهش‌های جدید در DNA گیاهان می‌تواند در محیط سخت فضا به وجود آید و منجر به ایجاد انواع جدیدی شود که حتی در شرایط چالش برانگیز روی زمین هم رشد ‌می‌کند.

او گفت “طی سال‌ها مقالات زیادی منتشر شده است که نشان می‌دهد در فضا، برخی محصولات رشد می‌کنند که حتی در شرایط بیابانی نیز می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.”

“این گیاهان یا از طریق تغییر در سطح ژنتیکی یا از طریق اثرات تابش، عدم وجود جاذبه یا ترکیبی از همه این عوامل در فضا تکامل می‌یابند.”

آیا گلخانه‌های فضایی می‌توانند بحران غذایی زمین را حل کنند؟


به گفته پروفسور لیو لوسیانگ، از انستیتوی علوم زراعی آکادمی علوم کشاورزی چین، این کشور از دهه ۹۰ میلادی بیش از ۲۰۰ نوع محصول جهش یافته فضایی را برای استفاده در کشاورزی ایجاد و تصویب کرده است. در حقیقت، دومین رقم محبوب گندم که در حال حاضر در چین رشد می‌کند، از طریق پرورش فضایی ایجاد شده است.

لیو گفت “از طریق پرواز بذر‌ها و سایر مواد گیاهی در فضا در ماهواره‌های قابل بازیابی، انواع مختلفی از محصولات از جمله سبزیجات، گندم، ذرت و سویا را توسعه داده ایم.

بستر مناسب فضا برای ساخت گلخانه های فضایی​


از طریق جهش‌های DNA که در فضا رخ می‌دهد و پس از آن انتخاب و تولید مثل، ما انواع مختلفی را تولید می‌کنیم که دارای بازده بالاتر و مقاومت در برابر بیماری‌ها هستند و همچنین به آب کمتری احتیاج دارند و یا دما‌های بالاتر را تحمل می‌کنند.”

سخنگوی ADIO هم گفت: “تحقیقات در مورد تولید مواد غذایی در شرایط شدید فضا ممکن است کلید بهبود توانایی‌های ما در مناطق بیابانی و آب و هوایی باشد، به همین دلیل ما از Nanoracks پشتیبانی می‌کنیم.

گلخانه فضایی


مانبر گفت “امیدواریم که در پایان سال ۲۰۲۱ بتوانیم اولین تحقیق خود را از StarLab به ISS ارسال کنیم. کووید ۱۹ و تغییرات آب و هوایی واقعاً چشم ما را به سمت شکنندگی امنیت غذایی در کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های توسعه یافته باز کرد. ما معتقدیم که یک مسیر تحقیقاتی وجود دارد، جایی که فضا می‌تواند یکی از راه حل‌های غلبه بر تغییرات آب و هوایی و خطرات فزاینده آب و هوای زمین باشد. “

مانبر در پایان گفت “مرکز کشاورزی فضایی StarLab سیستم‌های رباتیک و خودکار را برای نگهداری گلخانه‌ها در فضا ایجاد می‌کند، همچنین می‌تواند برای بهبود کارایی کشاورزی در زمین مورد استفاده قرار گیرد.



شما میتوانید نظرات خود را برای ما از انتهای صفحه ارسال کنید:

اعزام دو فضانورد برای تکمیل ماموریت SpaceX Crew-۴



همیار خاص/



اخبار مرتبط اعزام دو فضانورد برای تکمیل ماموریت SpaceX Crew-۴ کاوشگر چینی به مریخ رسید طراح ارشد ماموریت اکتشافی چین در مریخ: کاوشگر چین با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت وبینار ناسا و AIAA در مورد مریخ نورد جدید شکست شرکت چینی در پرتاب ماهواره به مدار زمین

منبع خبر yjc است , اگر این خبر نیاز به تغییر و یا حذف دارد میتوانید کد ۷۶۶۴۹۸۶ را به شماره 50002015811781 پیامک کنید

.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,117
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا