کمبود داروی آهن زدای بیماران تالاسمی در آذربایجان غربی

Talassemia.az

عضو همیارخاص
16/10/19
5
5
کمبود داروی آهن زدای بیماران تالاسمی در آذربایجان غربی

ایسنا/مدیر عامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی گفت: بیماران تالاسمی استان با کمبود داروی آهن زدای بیماران تالاسمی (نانوجید Nanojade) روبه رو هستند.
نجیبه سلامت با اشاره به اینکه 110بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در استان شناسایی شده است تصریح کرد: بوکان با 25نفر بیشترین و چالدران با 3نفر کمترین تعداد مبتلایان به تالاسمی را به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به تالاسمی در ارومیه نیز 30نفر شناسایی شده است.
سلامت با اشاره به اینکه بیماری تالاسمی نوعی اختلال ژنتیکی در خون است که از طریق والدین به کودک منتقل می شود یادآور شد: این بیماری به دو صورت خفیف (مینور) و شدید (ماژور) از 6 ماهگی در کودک بروز کرده و دارای علایمی همچون رنگ پریدگی،اختلال در خواب،ضعف و بی حالی است.
مدیر عامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه بهترین راه درمان تالاسمی تزریق مداوم خون است خاطر نشان کرد: مهمترین راه پیشگیری از بیماری تالاسمی انجام آزمایش خون از نظر کم خونی بر روی جنین در هفته های اول حاملگی است.
سلامت با اشاره به اینکه همه بیماران مبتلا به تالاسمی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اظهار کرد: بیمه تمام داروهای ایرانی این بیماران را به صورت رایگان تامین می کنند ولی در تامین داروهای خارجی به دلیل تحت پوشش نبودن توسط بیمه ها، بیماران تحت فشار هستند.
مدیر عامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری تالاسمی زیاد نمی توانند به کارهای سخت مشغول شوند افزود: در انجمن تالاسمی استان تعداد 25 فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار وجود دارد که متاسفانه هیچ کدام کار دولتی ندارند.
سلامت به مشکلات انجمن تالاسمی در استان اشاره کرد و گفت: این بیماران به دلیل دریافت ماهانه چند نوبت خون و پلاسما به شدت نیازمند به دارو و کمک های مالی بوده همچنین هزینه های بالای درمانی ام ار ای و سونوگرافی ومشکل مکانی انجمن نیازمند توجه دولت به ویژه خیرین استان هستند.
وی ادامه داد: در آذربایجان غربی یک درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام خمینی برای بیماران بزرگسال و یک درمانگاه در بیمارستان مطهری برای کودکان مبتلا به تالاسمی وجود دارد.
دفراسیروکس (انگلیسی: Deferasirox ) با نام‌های تجاریِ «دسیروکس»، «دفریجت»، «دِسیفر»، «راسی‌روکسپین» و «نانوجِید» یک داروی خوراکی شلاته‌کنندهٔ آهن است که برای کاهش هموکروماتوز درافرادی که مجبور به تزریق خون طولانی‌مدت در بیماری‌هایی همچون تالاسمی یا کم‌خونی‌های مزمن هستند، به‌کار می‌رود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا