کشور عمان با این سیستم اداره میشود

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
کشور عمان با این سیستم اداره میشود ، را در همیارخاص بخوانید

مهاجرت به عمان​


طی چند سال اخیر، با افزایش میزان مهاجرت و بالاتر رفتن تقاضای افراد برای زندگی در کشورهای توسعه یافته بازار شرکت های مهاجرتی بسیار گرم شده است. در این مقاله اطلاعاتی جامعی در رابطه با روش‌های مهاجرت به عمان، به همراه شرایط و قوانین حاکم در این کشور، برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر به دنبال اقامت دائم و زندگی در کشورهای دیگر هستید، می‌توانید به جای قاره‌هایی دور مانند: اروپا، استرالیا و کانادا، شرایط مهاجرت کشورهای نزدیک و حتی همسایه با ایران را مورد بررسی قرار دهید. طی همین چند سال اخیر، بازار مهاجرت به عمان و سایر کشورهای عربی خیلی داغ نبود، اما در طی مدت زمان کوتاهی تقاضا برای زندگی و اقامت دائم در این کشورها افزایش یافت. یکی از دلایل این محبوبیت، فعالیت گسترده کشورهای حوزه خلیج فارس، در زمینه صادرات و واردات در خلیج فارس و اقیانوس هند است.

شرایط اولیه و کلیات مهاجرت به عمان​


عمان، یکی از کشورهای پر طرفدار برای زندگی و مهاجرت است. کشوری با آب و هوای گرم و تقریبا خشک که هوای بارانی را به ندرت می‌توانید در ماه ژانویه مشاهده کنید. کیفیت زندگی و سیستم آموزشی این کشور به قدری ایده‌آل می‌باشد که تحمل آب و هوای گرم و خشک را برای شما راحت می‌کند. عمان به لحاظ بازار کار و فرصت های شغلی، کشور مناسبی می‌باشد اما، نیازمند تحقیق و مطالعه در رابطه با شرایط و ضوابط لازم و مهم‌تر از همه، یادگیری و تسلط شما به زبان عربی و انگلیسی است.

تور عمان – لیست قیمت لحظه آخری تور عمان!! برای اطلاع از قیمت‌ها کلیک کنید
🔔


برای آشنایی بیشتر با کشور عمان باید گفت: این کشور دارای نظام حکومتی پادشاهی است و در حوزه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان قرار دارد. عمان با ایران مرز دریایی مشترک دارد. در واقع دریای عمان بین این دو کشور قرار گرفته است. پایتخت این کشور، شهر مسقط و زبان رسمی مردم، عربی بوده و زبان انگلیسی، زبان دوم مردم عمان است . واحد رسمی پول آنها ریال می‌باشد که حدود سه دلار ارزش دارد و جزو ارزهای گران قیمت محسوب می‌شود. خرید و فروش‌ها، سرمایه گذاری‌ها و تمام مبادلات تجاری این کشور با این واحد پول انجام می‌شود. جمعیت کشور عمان را حدود ۴۴۲۴۷۶۲ نفر تخمین زده‌اند. مناطق آزاد اقتصادی بسیاری فعالیت دارند که، می توان به منطقه آزاد صلاح، مسندم، المزیونه و صحار اشاره کرد. در ادامه همراه ما باشید تا تمام نکات و شرایط لازم، برای مهاجرت به این کشور را با هم بررسی کنیم.

مدارک لازم جهت صدور ویزای توریستی عمان​


ویزای توریستی عمان برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر تفریحی به این کشور را دارند. این ویزا به دو صورت عادی و فوری ظرف مدت ده روز با اعتبار یک ماهه صادر می‌شود. مدت زمان صدور ویزا به صورت عادی بین یک الی دو هفته و صدور ویزای فوری بین دو الی پنج روز نیازمند زمان است. مدارک لازم برای ویزای توریستی عمان شامل:

پاسپورت معتبر به همراه اسکن از صفحه اول آن

اسکن عکس پرسنلی با زمینه سفید

دریافت بلیط رفت و برگشت به عمان

رزرو هتل در کشور عمان

شرایط اخذ ویزا برای اقامت دائم عمان​


قوانین صدور ویزا برای کشور عمان دائما متغیر بوده و با توجه به قوانین متفاوت، صادر می شود.

برای دریافت اخذ ویزای دائم کشور عمان باید:

حامی مالی شما باید فردی محلی و دارای صلاحیت قانونی باشد، تا مسئولیت کامل صحت اطلاعات مندرج در فرم درخواست را برعهده بگیرد.

برای کودکان کارمندان، که باید سن آنها باید زیر ۲۱ سال باشد. (زمانی که ۲۱ ساله شوند ، مجوز اقامت آنها باطل می‌شود)

هنگامی که مجوز اقامت کارمندان منقضی شود ویزای خانوادگی نیز از اعتبار ساقط می شود.

شهرهای مهاجرپذیر عمان​


مسقط، پایتخت شهر عمان از مهم ترین و اصلی ترین شهرها برای مهاجرین خارجی و توریست ها می‌باشد و جزو شهرهای محبوب و پرطرفدار برای مهاجرین است. صلاله، دومین شهر بزرگ عمان، در منطقه جنوبی – ساحلی قرار دارد. مناطق کوهستانی در قسمت شمالی و ساحل شنی قسمت جنوبی و همچنین آفتاب درخشان این شهر شرایطی آرام و بسیار دلنشین برای ساکنین شهر به وجود آورده است.

همه چیز درباره کشور عمان _ قبل از سفر به عمان با این کشور بیشتر آشنا شوید!!

بدیهی است که، هزینه های زندگی در پایتخت عمان بیشتر از سایر نقاط این کشور است و بنابر آمار بدست آمده در سال ۲۰۲۰، مسقط بین ۲۰۹ شهر در رتبه ۹۶ قرار دارد، یعنی هزینه های زندگی در مسقط به طور میانگین از شهرهایی مانند رم یا مادرید کمتر بوده و از شهری مانند تورنتو بیشتر است.

مردم عمان، به تواضع و فروتنی شهرت دارند. به قلب این کشور یعنی مسقط، که یکی از بزرگ ترین شهر عمان می‌باشد، لقب عروس کشورهای عربی را داده‌اند، از مهم‌ترین دلایل ، وجود خانه هایی سفید رنگی است که در این شهر وجود دارد و دارای ارتفاع کمی هستند. مسقط اگرچه بزرگترین شهر عمان نیست اما به عنوان پایتخت و محبوب ترین شهر شناخته می‌شود. این شهر توریستی با کوه‌ها و کویر احاطه شده و ترکیبی جالبی از زندگی مدرن و تاریخی گذشته را به تصویر کشیده است.

مهاجرت کاری به عمان​


این کشور که با حکومتی سلطنتی اداره می شود، برای جذب نیرو کار ماهر، سیاستی مبنی بر جذب مهاجران خارجی به کشور خود را پیش گرفته است تا افرادی که دارای توانایی بالایی هستند و تحت عنوان مهاجرت کاری، به عمان مهاجرت کنند. در طی سال‌های اخیر دولت عمان تمام سعی کرده خود را کرده، تا کشورش را به سمت رشد و پیشرفت سوق بدهد و تا حد بسیاری هم موفقیت‌آمیز بوده است. با گذشت زمان عمان رشد قابل توجهی را در صنایع مختلف، فرهنگ و حتی اقتصاد بدست آورده است.

قرار گرفتن این کشور در حاشیه خلیج فارس سبب شده تا صنعت ماهیگیری جز صنایع پر رونق محسوب شود و بخش عمده‌ای از درآمد این کشور، از طریق این صنعت به دست می آید. ناگفته نماند که صنعت نفت، درآمد قابل توجهی برای این کشور به ارمغان آورده و علاوه بر صنعت ماهیگیری، صنعت نفت و کشاورزی نیز، در این کشور درآمد قابل توجهی دارد.

مزایای کار در عمان​


به دلیل بازار کار بسیار خوب کشور عمان، موقعیت‌های شغلی مختلفی به ایرانیان پیشنهاد می‌شود. اما ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا کشور عمان؟ در ادامه شما را با برخی از ویژگی‌ها و امتیازات این کشور بیشتر آشنا کنیم.

مزایای کار در این کشور عربی عبارتند از:

نسبت به کشورهایی که درآمدشان به دلار است، حقوق بالایی دارد.

برای کار در عمان نگران سطح زبان انگلیسیتان در حد عالی نباشید، زیرا به مدرک زبان پیشرفته احتیاج ندارد.

به دلیل شباهت زیاد فرهنگ دو کشور عمان و ایران، سبب شده تا زندگی در این کشور ساده تر شود.

مهم ترین عامل، نرخ بیکاری است که نزدیک به صفر می‌رسد. در نتیجه هر فرد می‌تواند شغل مورد علاقه خود را به شرط داشتن تخصص، به راحتی پیدا کند.

مشاغل مورد نیاز عمان​


مشاغل مربوط به صنعت نفت و گاز، ساخت و ساز، آموزشی، حوزه های مختلف پزشکی، جزو موقعیت‌های شغلی بسیار خوب برای افرادیست که قصد مهاجرت دارند. در واقع برای مهندسان، متخصصین کامپیوتر، مدیران، مدرسین، به خصوص معلمان زبان، مشاغل پرطرفدار با بازار کار بسیار خوب، فراوان است.

اگر قصد زندگی و کار در کشور دیگری را دارید، بی‌تردید نسبت به اخذ ویزای کاری در کشور عمان اقدام نمایید. می‌توانید برای انجام سریع و بدون دردسر کارهای مهاجرت، از وکلا مهاجرتی و کارشناسان کمک بگیرید.

به

مهاجرت تحصیلی به عمان​


مهاجرت تحصیلی به عمان، شرایط متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارد. ولی با وجود دانشگاه‌های سطح بالا به سرعت در حال پیشرفت است. از سال ۱۹۷۰ پیشرفت های فوق العاده ای در سیستم آموزشی این کشور اتفاق افتاده است. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مشهور و سطح بالا در این کشور را دارید، می توانید دانشگاه سلطان قابوس، دانشگاه جوکات، دانشگاه اشرقیه و دانشگاه نیوزا را انتخاب کنید. با وجود مساحت کم عمان، دانشگاه سلطان، بیش از بیست موسسه در سطح کشور دارد. وجود تعداد زیاد مراکز آموزشی سبب شده تا فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین الملل به راحتی فراهم شود.

یکی از ویژگی‌های خوب کشور عمان، آزادی در مذهب نسبت به سایر کشورهای عربی است. تقویم دانشگاهی این کشور تقویم اسلامی می‌باشد. به همین دلیل با توجه به تعطیلات مهم اسلامی، سال تحصیلی به سه دوره تقسیم می‌شود. در نیمسال اول از ماه آگوست یا سپتامبر شروع شده و تا ماه دسامبر یا ژانویه ادامه دارد. نیمسال بعدی نیز، از ماه فوریه شروع می‌شود و تا آخر ماه آپریل ادامه دارد. همچنین یک نیم‌سال کوتاه تحصیلی از ماه ژوئن تا ماه جولای یا آگوست نیز دارند. توجه دانشگاه‌های عمان بر روی کسب و کار، تکنولوژی و مهندسی است و در اکثر دانشگاه های این کشور تمرکز خود را بیشتر بر روی این حوزه‌ها قرار داده اند. یعنی بعد از اتمام درس و فارغ التحصیلی، دانشجویانی که در عمان تحصیل کرده اند به طور ویژه ای برای کار در کشورهای عربی آماده هستند. در واقع فرصت‌های شغلی در شرکت های عربی برای این افراد زیاد است و بسیار مورد استقبال کارفرمایان قرار می‌گیرند.

مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری​


برای ثبت شرکت در عمان در قدم اول باید مهمترین بنادر عمان از جمله بندر قابوس، دوقم و صلاله که علاوه بر اهمیت استراتژیکی آن، مجهز و پیشرفته نیز می‌باشند را به خوبی شناسایی کنید. به عنوان مثال، بندر صلاله یک بندر نفتی مهم است که برای ورود و انتقال کالا به دیگر قسمت‌ها، ثبت شرکت در این منطقه آزاد بسیار الزامیست.

همانطور که بیشتر اشاره کردیم، منبع اصلی درآمد کشور عمان از نفت تامین می‌شود. این مسئله تا اواخر قرن بیستم که ارزش نفت به طور ناگهانی سقوط کرد و تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد عمان گذاشت، حائز اهمیت بود. اما پس از این اتفاق، نظام اقتصادی عمان بسیار متحول شد و تصمیم بر تغییر زیر ساخت‌های خود گرفت. صادرات محصولات کشاورزی، شیلات، فلزات و حتی پارچه تحول عظیمی بر اقتصاد این کشور وارد کرد و باعث موفقیت و رشد این کشور طی چند سال اخیر شد.

مزایایی ثبت شرکت در عمان نسبت به سایر کشورها​


شما با ثبت شرکت در عمان تابعیت این کشور را بدست می‌آورید، اما طبق قوانین این کشور، اجازه ی تابعیت مضاعف را نخواهید داشت.

دومین مزیت ثبت شرکت در عمان، امکان صادرات و واردات به تمام نقاط جهان، بدون محدودیت های بین المللی ایران است. شما به تمام نقاط استراتژیک خلیج فارس، خلیج عدن، دریای عرب، دریای سرخ، از طریق فرودگاه های بین المللی عمان ب تمام نقاط جهان، دسترسی دارید .

مهم ترین و اصلی ترین مزیت، امنیت بسیار بالا در سرمای گذاری به دلیل وجود مالکیت یک ایرانی به عنوان سرمایه گذار در این کشور است. در آخر اینکه، شما با داشتن تابعیت این کشور که عضوی از سازمان تجارت جهانی محسوب می‌شوید، از بهترین موقعیت‌های اقتصادی بهره‌مند شده است. تمام این مزایا دلایل قانع کننده‌ای می‌باشد که افراد را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت به سمت این کشور کوچک اما استثنایی روانه شوند.

مهاجرت و اخذ تابعیت عمان از طریق ازدواج و یا تولد فرزند​


همانطور که می‌دانید سیستم های مهاجرتی حاکم بر تمام کشورها شامل سیستم خون و خاک است. طبق این قانون نوع مهاجرپذیر بودن یا نبودن یک کشور تعیین می‌کند. طبق سیستم خاک، تولد کودکی که والدینش ساکن در قلمرو حاکمیت کشور دیگری هستند، بر اساس تولد فرزندشان، تابعیت کشور مقصد و اقامت دائم به والدین اعطا می‌شود. اما در سیستم خون اقامت دائم و تابعیت آن کشور به والدین اعطا نمی‌شود. در اکثر کشورها قوانین مهاجرتی را بر پایه این قانون قرار دارد و کشور عمان هم از این قانون پیروی می‌کند. اگر به دنبال تابعیت و اقامت دائم در عمان هستید باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید:

تولد کودکی که والدین عمانی دارد و در خاک این کشور زندگی می‌کنند

تولد کودکی که پدر و مادر عمانی دارد ولی، در خارج از کشور عمان زندگی می‌کنند

تولد کودک حاصل از والدین نامشخص و یا عدم تابعیت در قلمرو حاکمیت عمان

فرزند خواندگی

اگر قصد مهاجرت از طریق ازدواج را دارید باید از یک وکیل مهاجرتی کمک گرفته تا با قوانین حاکم بر آن کشور بیشتر بیشتر آشنا بشوید. کشورهای عربی تقریبا قوانین و نظام حقوقی نزدیکی به هم دارند. به عنوان مثال یکی از این شباهت‌ها، سن ازدواج می‌باشد. اخیرا در کشور عمان سن بلوغ برای ازدواج بالا رفته است. اگر شخصی که تابعیت عمان را دارد و شما قصد ازدواج با او را دارید، باید بالای ۲۰ سال سن داشته باشد. در گذشته کشورهایی نظیر عمان، از رسم و رسوماتی مانند ازدواج قبیله‌ای تبعیت می‌کردند ولی در برخی مناطق عمان مردم هنوز به این اصول پایبند هستند. اما تحولات و تغییر سبک زندگی در تمام دنیا سبب شده تا اینگونه رسم و رسومات مانند گذشته اهمیت نداشته باشد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند میتوانند از این گزینه به عنوان یک راه مناسب و راحت، استفاده کنند.

مدارک لازم جهت ازدواج و مهاجرت به عمان

سند اصل گواهی تولد

عدم تاهل طرفین

تهیه و تکمیل فرم های ازدواج

حضور طرفین حداقل ۱۴ روز قبل از مراسم ازدواج در این کشور

مهاجرت افراد موفق و هنرمند به عمان​


یک فرصت طلایی برای هنرمندان و ورزشکاران که تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند، استفاده از همین جایگاه و موقعیت شغلی است. خوشبختانه دولت عمان برای هنرمندان و ورزشکارانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند و دعوتنامه ارسال کرده اند، مجوز فعالیت در کشورش را می‌دهد. البته ناگفته نماند که افرادی می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند که در سطح جهانی دستاوردهای خوبی کسب کرده اند. در نتیجه اقامت و زندگی در عمان تنها به افراد خاص و با استعدادهای بالا اعطا می‌شود. افراد واجد شرایط در تمامی رشته ها میتوانند با شرکت در همایش های بین‌المللی و نمایشگاه‌ها به کمک ویزای توریستی، وارد خاک عمان شده و شانس خود را امتحان کنند.

مهاجرت پزشکان، پرستاران و داروسازان به عمان​


جمعیت کم و به دنبال آن کمبود نیروی متخصص و همچنین افزایش تعداد بیمارستان ها، سبب شده تا دولت عمان به جذب نیروهای متخصص در رشته های مختلف از قبیل: پزشکی، دندان‌پزشکی و مامایی و داروسازی و پرستاری بپردازد.

افرادی که قصد مهاجرت از این طریق را دارند باید شرایطی مانند سابقه کار کافی، تسلط خوب به زبان انگلیسی (آیلتس حداقل ۵٫۵) شرایط سنی مناسب ( پزشکان عمومی حداکثر تا ۴۵ سال و پزشکان متخصص حداکثر تا ۵۵ سال) و در آخر دعوت ‌نامه ای از طرف کارفرمای عمانی را دارا باشند.

واجدین شرایط بعد از قبول شدن در آزمون پارامتریک و کسب نمره مطلوب(حداقل ۶۰ از ۱۰۰)، وارد مرحله ارزیابی مدارک می‌شوند و در نهایت نوبت به مصاحبه در وزارت بهداشت می‌رسد. در صورت قبولی باید با کارفرما مصاحبه داشته باشند تا بتوانند، با قبولی در تمام آزمون ها و مصاحبه ها، ویزای کاری ۲ ساله برای آنها صادر می‌شود.

مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی​


شرایط پناهندگی در عمان به این صورت است که، فرد متقاضی بعد از ورود به این کشور، خود را به پلیس معرفی می‌کند. افراد به دو طریق هوایی یا دریایی وارد خاک کشور عمان می‌شوند و در همان ابتدا ورود به کشور عمان خودشان را معرفی می کنند. در ادامه پلیس عمان، فرد را به سازمان ملل معرفی کرده تا اثر انگشت و سایر اطلاعات مورد نیاز از فرد متقاضی گرفته شود. بعد از این مرحله فرد پناهنده را به کمپ های مخصوص پناهندگان که عموما خارج از شهر است، منتقل می‌کنند. متاسفانه این کمپ ها به لحاظ بهداشتی شرایط مناسبی نداشته و محل مناسبی برای پناهندگان نیست. مدت زمانی که فرد در کمپ قرار دارد به درخواست ها و امور او رسیدگی می‌کنند. سپس در دادگاهی که برای قبول درخواست فرد برای پناهندگی یا رد صلاحیت او تشکیل شده، افراد دلایل ویژه خود را برای پناهندگی عنوان می‌کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از برگزاری دادگاه، اگر درخواست افراد مورد قبول قرار بگیرد، به او اقامت موقت داده خواهد شد. چنانچه درخواست پناهنده توسط دادگاه رد بشود، به متقاضی مهلت داده می‌شود تا هر چه سریع تر خاک این کشور را ترک کند.


کشور عمان با این سیستم اداره میشود​


عنوان : کشور عمان با این سیستم اداره میشود


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا