کرونا تا چند روز قابل انتقال است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
ویروس سرماخوردگی تا چند روز قابل انتقال است/ویروس آنفولانزا تا چند روز قابل انتقال است/ویروس آبله تا چند روز قابل انتقال است/ویروس اسهال تا چند روز قابل انتقال است/ویروس اوریون تا چند روز قابل انتقال است/ویروس ابله مرغان تا چند روز قابل انتقال است/ویروس اسهال و استفراغ تا چند روز قابل انتقال است

کرونا تا چند روز قابل انتقال است ؟

به ما توصیه شده که از افرادی که به صورت واضح بیمار هستند و سرفه و عطسه می کنند، دوری نماییم تا از ابتلا به کروناویروس جدید در امان بمانیم؛ اما حدود 25 درصد از افراد مبتلا هرگز علامت دار نمی شوند. طبق شواهد جدید، در بقیه ی افراد نیز ممکن است علائم تا 48 ساعت پس از عفونت ظاهر نشوند. دانشمندان تا این لحظه عنوان کرده‌اند که هر دو گروه ممکن است «ناقلین خاموش» این ویروس باشند. مطالعات متعدد اخیر، این موضوع را بیشتر آشکار کرده اند. یکی از مطالعات که در مورد انتقال این بیماری در سنگاپور و چین انجام شده است مشخص کرد که عفونت در این دو کشور، به ترتیب 2.55 و 2.89 روز قبل از شروع علائم رخ داده است. برای بررسی احتمال ابتلا به کرونا در تست رایگان و آنلاین درمانکده شرکت کنید.

کرونا تا چند روز قابل انتقال است.jpg

در مطالعه ی دیگری که منجر به شناسایی 7 مجموعه از بیماران مبتلا به کووید-19 که در آنها انتقال عفونت احتمالا قبل از بروز علائم ویروس کرونا رخ داده بود، مشخص کرد که 6.4 درصد از بیماران، قبل از علامت دار شدن در انتقال ویروس سهیم بوده اند. مطالعه ی دیگری در چین نشان داد که 12.6 درصد از موارد انتقال بیماری، می توانند قبل از علامت دار شدن بیمار «مخزن» رخ دهند.

تیموتی اسکاچر، پزشک عمومی و محقق پیشکسوت و استاد تمام پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مینوسوتا عنوان می کند که مطالعات اپیدمیولوژیک اولیه حاکی از آن هستند که انتقال بدون علامت در حال وقوع است.

اما ویروس کرونا دقیقا چگونه انتشار می یابد؟
چاد پتیت، استادیار و دارنده ی مدرک PhD در دپارتمان بیوشیمی و ژنتیک مولکولی دانشگاه آلاباما در دانشگاه علوم پزشکی بیرمنگهام، که بر روی ویروس ها مطالعه می کند، بیان می کند که «مردم تصور می کنند اگر من حالم خوب است، پس این بیماری را ندارم و نمی توانم آن را به کسی منتقل نمایم؛ و این تصور اشتباه است».

محققان هنوز پاسخ تمام سوالات را نمی دانند. اما یک متخصص عضو آکادمی ملی علوم، شب روز چهارشنبه به مقامات کاخ سفید هشدار داد که این ویروس احتمالا قادر است از طریق صحبت و یا تنفس نیز منتقل شود.

بخشی از نامه ی آکادمی به این صورت است:« تحقیقات حاضر نشان می دهند که ویروس کرونا احتمالا قادر است از طریق قطرات تنفسی بیماران مبتلا انتقال یابد». رابرت میسون، پزشک بیمارستان ملی یهودیان در دنور، عنوان می نماید که موارد ساده ای نظیر لمس بینی یا چشم ها و سپس دستگیره ی در یا دیگر سطوح مشترک و حتی صاف کردن گلو ( دفع خلط) می توانند منجر به انتشار ویروس شوند. او همچنین بیان می کند:«اگر شما با تعداد زیادی از افراد مواجهید که این موارد ساده را انجام می دهند، در این صورت با مشکل بزرگی روبرو هستید».




.
 
  • برچسب ها
    ویروس آبله تا چند روز قابل انتقال است ویروس آنفولانزا تا چند روز قابل انتقال است ویروس ابله مرغان تا چند روز قابل انتقال است ویروس اسهال تا چند روز قابل انتقال است ویروس اسهال و استفراغ تا چند روز قابل انتقال است ویروس اوریون تا چند روز قابل انتقال است ویروس سرماخوردگی تا چند روز قابل انتقال است
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا