کابینه نفتالی بنت شکننده شده است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
کابینه نفتالی بنت شکننده شده است ، این خبر را در همیارخاص ببینید


الجزیره در گزارشی اعلام کرد: نخستین ضربه باعث شد کابینه نفتالی بنت، توازن خودش را از دست بدهد. آیا حملات تل آویو باعث سرنگونی کابینه‌ای خواهد شد که به سختی تشکیل شد؟ در حالی که هنوز یکسال هم از تشکیل آن سپری نشده است. چنین مسئله‌ای به معنای برگزاری پنجمین انتخابات زودهنگام در اسرائیل در کمتر از سه سال خواهد بود.

شکاف در کابینه نفتالی بنت از اینجا آغاز شد که درگیری لفظی بین میخال وودگر، نماینده صهیونیسم دینی و ادد سلمن، نماینده حزب راستگرا بر سر دستورات وزیر بهداشت رخ داد که به بیمارستان‌ها اجازه داد تا از نان تخمیر شده در تعطیلات عید پسح یهودیان استفاده کنند، در حالی که این اقدام در شریعت یهودیت حرام است. این بحث با خروج ادد سلمن، نماینده حزب راستگرا از ائتلاف حاکم پایان یافت و ائتلاف حاکم به ریاست نفتالی بنت، اکثریت پارلمانی را از دست داد. کابینه ائتلافی بنت در زمان تشکیل شدن آن در ماه ژوئن گذشته، از حمایت ۶۱ کرسی کنست از مجموع ۱۲۰ عضو آن برخوردار شد. با توقف حمایت سلمن از کابینه ائتلافی، سهم ائتلاف بنت و سهم مخالفانش در داخل کابینه برابر شد و واقعیت آن است که ائتلاف حاکم در تل آویو، از همان ابتدا ناقص متولد شد، زیرا مخلوطی از احزاب چپگرا و ملی گرای افراطی یهودی، احزاب دینی و در کنار آن‌ها فهرست مشترک عربی در آن عضویت دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از جلسه سلب رأی اعتماد در کنست، صهیونیست‌ها منتظر یازدهم ماه مه هستند که احزاب مخالفان در آن پیش نویس قانونی را برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه خواهند کرد. حزب لیکود و در پشت سر آن بنیامین نتانیاهو اصلی‌ترین طرفی است که در کمین کابینه نفتالی بنت نشسته است و بیشترین چشم طمع را به نخست وزیری دارد.

مخالفان نفتالی بنت فروپاشی اوضاع امنیتی و حملات سریالی اخیر در تل آویو را دلایل کافی برای کنار رفتن کابینه و فروپاشی ائتلاف حاکم می‌دانند. در نهاد‌های امنیتی این رژیم، از بمب ساعتی سخن می‌گویند که با هر جنگ تل آویو در نوار غزه، فیتیله این بمب روشن خواهد شد که اشاره آن‌ها به تهدید فلسطینیان ساکن اشغالی سال ۱۹۴۸ است.

نتانیاهو از نفتالی بنت برای آنچه ضعف و ناتوانی او در هدف قرار دادن مسئولان بلندپایه حماس برای بازگرداندن امنیت اراضی اشغالی می‌خواند، انتقاد می‌کند.

او در کنست گفت: دولت فعلی فلج و دچار بحران عمیق است و هیچ تصمیمی اتخاذ نمی‌کند و ابتکار عمل ندارد.

الجزیره در ادامه گزارش خود آورد: آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی کابینه نفتالی بنت با حمله به نتانیاهو به او پاسخ داد که او مسئول شرایط فعلی است، زیرا به فرماندهان حماس امان‌نامه داد. این‌ها فقط بخشی از جنگ لفظی است که ثابت می‌کند تل آویو در مسیری حرکت می‌کند که همراه با بحران‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی است و این سوال مطرح می‌شود که آیا تل آویو در هفتاد و چهارمین سالگرد تأسیس این رژیم، به سوی برگزاری انتخابات جدید حرکت می‌کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا