چندروز بعداز پریودی بارداری مشخص میشود

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
.

چندروز بعداز پریودی بارداری مشخص میشود ، را از سایت همیار خاص ببینید


چند روز بعد از تاخیر در پریود آزمایش خون بارداری و بی بی چک جواب می دهد؟​


استفاده از بی بی چک ساده ترین، سریع ترین و ارزان ترین شیوه برای تشخیص بارداری است و اگر در زمان درست خود استفاده شود می توان گفت نتیجه آن باآزمایش خون بارداری یکسان خواهد بود. برای تشخیص بارداری از دو تست استفاده می شود: آزمایش ادرار بارداری و آزمایش خون بارداری. با به تعویق افتادن پریود، اولین چیزی که به ذهن فرد خطور می کند استفاده از تست بی بی چک است.

تست بی بی چک را می توانید از داروخانه ها به راحتی تهیه نماید. برای استفاده از بی بی چک کافی است در یک ظرف تمیز نمونه ایی از ادرار را تهیه نمایید و سپس نوار تست را برای دو ثانیه در آن قرار دهید. اما معمولا پیشنهاد می شود تا 5 دقیقه صبر کنید. اگر ادرار حاوی هورمون بارداری باشد دو خط پررنگ بر روی نوار تست ظاهر خواهد شد و این به آن معنا است که بارداری اتفاق افتاده است و بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که بر روی نوار تست یک خط ظاهر شود عدم حاملگی را نشان می دهد. در ادامه در مورد بهترین زمان انجام آزمایش بارداری و بیبی چک صحبت شده است .


گاهی اوقات ممکن است هیچ خطی را مشاهده نکنید. در این صورت احتمالا تست به اندازه کافی به ادرار آغشته نشده است. در این حالت باید از نوار تست جدید استفاده کنید. در برخی مواقع امکان دارد خط تست کم رنگ شود، در این صورت باید فرض را بارداری بگذارید و دوباره آن تکرار کنید.معمولا در تست های بی بی چک دو نوار قرار دارد و بهتر است آزمایش ادراررا دو بار امتحان کنید تا درصد خطا به حداقل برسد.

این تست را می توانید در هر ساعت از روز انجام دهید و برای انجام آن لازم نیست رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید و یا ناشتا باشید. اما برای نتیجه بهتر توصیه می شود از اولین ادرار صبحگاهی استفاده شود. برای این منظور ابتدا اجازه دهید تا مقداری از ادرار تخلیه شود و سپس اقدام به نمونه گیری نمایید. تست های ادرار بارداری قابل اعتماد بوده و می توان گفت نتایج آنها در بسیاری از موارد مطمئن است. اما با این حال احتمال خطا در آنها وجود دارد.


بی بی چک و زمان استفاده از آن


بهترین زمان انجام آزمایش بارداری و بیبی چک چه زمانی است ؟ زمانی که بارداری رخ می دهد، هورمون hcg در بدن تولید می شود. این هورمون معمولا پس از یازده روز در خون قابل اندازه گیری است و می توان در این زمان اقدام به انجام آزمایش خون بارداری نمود. برای انجام این تست می توانید درخواست آزمایش خود را ثبت کنید تا نمونه خون گرفته شود.

نتیجه آزمایش حداکثر در طی دو روز به شما اعلام خواهد شد. برای انجام آزمایش خون بارداری شرایط خاصی نیاز نیست و می توانید در هر ساعت از شبانه روز اقدام به انجام آن نمایید. اما چنانچه از داروی خاصی استفاده می کنید، بهتر است پزشک را در جریان قرار دهید. نمونه گیری توسط تکنسین آزمایشگاه می تواند در محل مورد نظر شما نیز انجام شود. از آنجا که سطح این هورمون از فردی به فرد دیگر متغیر است، بهتر است تا زمان پریودی خود صبر کنید و سپس اقدام نماید. در صورتی که برای انجام آزمایش خون بارداری عجله کنید، احتمال دارد با نتیجه منفی کاذب مواجه شوید.

چنانچه می خواهید از بی بی چک برای تشخیص بارداری استفاده کنید، بهتر است حدود 20 تا 25 روز از دوره پریودی قبلی گذشته باشد. احتمال خطا در این بازه زمانی وجود دارد، به همین دلیل بهتر است سه تا چهار روز پس از به تعویق افتادن دوره پریودی از این تست استفاده نمایید. دقت کنید اگر به بروز حاملگی شک کرده اید اما نتیجه تست منفی است، بهتر است برای مطمئن شدن از آزمایش خون بارداری استفاده نمایید.

گاهی اوقات پایین بودن میزان هورمون HCG می تواند نتیجه را منفی نشان دهد. برای انجام تست ادرار از نوشیدن آب زیاد خودداری کنید، چون باعث رقیق شدن ادرار خواهد شد و همین امر باعث بروز خطا می شود. دقت داشته باشید اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوران پریودی نامنظمی دارند، تست بی بی چک نمی تواند معتبر باشد، بنابراین اگر از تاریخ پریود چند روز گذشته است، اقدام به انجام آزمایش خون بارداری نمایید.


بی بی چک و نتیجه منفی کاذب


اولین دلیلی که باعث نتیجه منفی کاذب می شود، استفاده زودهنگام از تست بی بی چک است. برای مادر شدن از همان ابتدا باید صبور بودن را تمرین کنید. اگر از قبل تست ادرار را خریداری کرده اید، حتما به تاریخ آن توجه داشته باشید. تست هایی که باز شده باشند و یا تاریخ مصرف آنها گذشته باشد، قابل اطمینان نیستند و احتمالا باعث نتیجه منفی کاذب خواهند شد. تست های بی بی چک را بلافاصله پس از باز کردن مصرف کنید. چنانچه نمونه ادرار را به مدت طولانی در ظرف نگهداری کنید، احتمال اینکه با نتیجه منفی کاذب روبرو شوید بسیار زیاد است.

تست های ادرای از درجه حساسیت های متفاوتی برخوردار هستند، بنابراین کیفیت آنها در ارائه نتیجه درست مهم است. نتیجه منفی کاذب گاهی به دلیل استفاده نادرست از نوار تست رخ می دهد. برخی از داروها مانند داروهای ادرار آور، صرع، متادون و آلرژی می توانند بر نتیجه تست تاثیر منفی داشته باشند. بارداری خارج رحمی نیز می تواند منجر به منفی شدن تست بی بی چک شود.

اگر تست ادرار منفی است و شما همچنان احساس بارداری می کنید، بهتر است یک تا دو هفته بعد تست را دوباره تکرار کنید. اگر با وجود منفی شدن آزمایش، همچنان پریود نمی شوید، حتما به پزشک مراجعه کرده و آزمایش خون دهید.

بی بی چک و نتایج کاذب مثبت


استفاده از داروهای هورمونی که در آن از HCG استفاده می شود، می تواند نتیجه تست را مثبت کاذب نشان دهد. همچنین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تخمدان پلی کیستیک دارند، احتمال اینکه با نتیجه مثبت تست مواجه شوید وجود دارد، چون برخی از کیست ها اقدام به ترشح هورمون HCG می کنند. سقط جنین و مشکلات اداری نیز باعث خواهد شد تا جواب تست مثبت نشان داده شود. عدم کیفیت بی بی چک نیز باعث بروز این مشکل خواهد شد.


منبع : همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    آزمایش خون برای بارداری بعد از چند روز بعد از چند روز حاملگی معلوم میشود علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟ چند روز بعد از تاخیر پریود آزمایش خون جواب میده چند روز بعد از تاخیر پریود بی بی چک جواب میده چند روز بعد پریود احتمال بارداری است چند روز تاخیر در پریود نشانه بارداری است نی نی سایت چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است نی نی سایت
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا