چرا مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نشد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی | علت دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی |

ورزش سه: دراگان اسکوچیچ نام بیست و هفت بازیکن را برای اردوی جدید تیم ملی لیست کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به ترتیب در روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان به مصاف لبنان و سوریه می‌رود.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از سوی دراگان اسکوچیچ به شرح زیر اعلام شد:

علیرضا بیرانوند
امیر عابدزاده
پیام نیازمند
شجاع خلیل‌زاده
حسین کنعانی‌زادگان
سیدمجید حسینی
سیاوش یزدانی
میلاد محمدی
امید نورافکن
صادق محرمی
صالح حردانی
احسان حاج صفی
سعید عزت‌الهی
احمد نورالهی
وحید امیری
میلاد سرلک‌
سامان قدوس
سروش رفیعی
یاسین سلمانی
علی قلی‌زاده
علیرضا جهانبخش
مهدی ترابی
مهدی قایدی
سردار آزمون
کریم انصاریفرد
کاوه رضایی
الهیار صیادمنش

دراگان اسکوچیچ برای این دو دیدار روی نام مهدی طارمی خط قرمز کشیده؛ بازیکنی که بهترین گلزن ایرانی در دور سوم انتخابی جام جهانی بوده اما به علت اظهاراتش علیه سرمربی تیم ملی مشمول غضب این سرمربی کروات شده است.

دراگان اسکوچیچ چندی قبل در گفت‌وگو با رسانه‌ای در کشورش، برخلاف تعریف و تمجیدهای گذشته، بازیکنان ایرانی را فاقد توانایی تاکتیکی قلمداد کرد: «فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آن‌ها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را آموخت».

بعد از این اظهارات، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی شاغل در پورتو که بیشترین گل‌های تیم ملی در دوران حضور اسکوچیچ را به ثمر رسانده، به طور علنی با انتشار توئیتی پاسخ اسکوچیچ را داد: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران».

این موضوع با حواشی زیادی در ایران همراه بود که مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی گفت "این مشکل خانوادگی است و حل می‌شود و جای نگرانی ندارد". با این حال به نظر می‌رسد که موضوع فراتر از این حرف‌ها است و کار بیخ پیدا کرده است.

چرا مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نشد
در رابطه با دعوت نشدن طارمی به تیم ملی احساس نگرانی شدیدی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده است. البته این برای اولین بار نیست که طارمی نظری مخالف سرمربی کروات می دهد. اخیرا گلزنی آبی و سفیدها عنوان کرده بود که با هدایت کارلوس کی روش فضای متفاوتی برای بهتر شدن در تیم ملی وجود داشت.
 
  • برچسب ها
    اسامی بازیکنان دعوت به تیم ملی فوتبال دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی علت دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا