چرا زنان حامله نباید به محیط قبرستان بروند با دلیل

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
زنان حامله نباید به محیط قبرستان بروند دلیل چیست | چرا زنان حامله نباید به محیط قبرستان بروند |


سوال :

چرا زنان حامله نباید به قبرستان بروند ؟


جواب :

از قرآن و روایات معصومین علیهم السلام استفاده می شود که رفتن به قبرستان مسلمانان و ایستادن در کنار قبور مؤمنین علی الخصوص آشنایان و خواندن سوره هایی از قرآن کریم برای آنها مستحب است. البته مواردی از جمله زیارت قبور در شب برای همه و تشییع جنازه برای بانوان نیز مکروه شمرده شده است. (دیگر موارد به تفصیل در زیر آمده است)

گرچه در هیچ آیه یا روایتی از رفتن زن حامله به قبرستان منع نشده است، اما اگر طبق توصیه پزشک رفتن به قبرستان موجب غم و ناراحتی شدید برای زن باردار شود، که بر اثر این ناراحتی جنین نیز آسیب ببیند، رفتن وی به قبرستان جایز نیست. البته همانگونه که می دانید زیارت اهل قبور باعث عبرت و پند زیارت کننده میشود و از خواب غفلت که بسیاری از انسانها گرفتار آن هستند بیدار میشود!

ضمیمه: پاسخ دفاتر مراجع عظام تقلید در خصوص زیارت قبور رفتن توسط زن حامله:

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای: مانعی ندارد.

حضرت آیت الله العظمی سیستانی: مانعی ندارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی: اشکالی ندارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: مانعی ندارد.
 
  • برچسب ها
    تعبیر خواب قبرستان برای زن باردار تنها ماندن زن باردار در خانه نی نی سایت دیدن جنازه توسط زن باردار رفتن زن باردار به قبرستان در شب رفتن زن باردار به قبرستان نی نی سایت رفتن زن تازه زایمان کرده به قبرستان زنان حامله نباید به محیط قبرستان بروند دلیل چیست چرا زن باردار نباید به ماه نگاه کند چرا زن حامله نباید تنها باشد چرا زنان حامله نباید به محیط قبرستان بروند
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا