چرا آب دریا شور است

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
چرا آب دریا شور است جواب | جواب چرا آب دریا شور است | دلیل شرو بودن آب دریا |آب دریا چرا شور است |


سوال :

چرا آب دریا شور است


جواب :

همه ما می دانیم بیشتر سطح کره زمین از آب درست شده است که در بسیاری جاها مثل دریاها و اقیانوس ها شور است و در جاهای کمتری مثل رودخانه ها و دریاچه ها شیرین است.

با این که آب شیرین در دنیا خیلی کم است اما همین آب شیرین علت اصلی شور شدن آب دریا می باشد.

وقتی نور خورشید به آب دریا می تابد و آن را گرم می کند، آب دریا به بخار تبدیل می شود و به آسمان می رود. در آسمان بخار آب خنک شده، دوباره به آب تبدیل می شود و ابرها به وجود می آیند.

بعد از مدتی ابرها می بارند و آب را به شکل قطره های باران، تگرگ یا برف به زمین می فرستند. این آب ها وارد نهرها و رودخانه ها می شوند و از آن جا به طرف دریا می روند و دوباره با نور خورشید بخار می شوند.

همه ما فکر می کنیم آب باران یک آب معمولی است اما این طور نیست چون مقدار کمی مواد شیمیایی به نام دی اکسید کربن و دی اکسید سولفور دارد که باعث می شوند باران کمی اسیدی شود.

این اسید آن قدر زیاد نیست که ما را بسوزاند اما وقتی به سنگ ها و صخره ها برخورد می کند نمک های آن ها را با خودش می برد و وارد آب رودخانه می کند. رودخانه ها به طرف دریاها می روند و باعث می شوند آب دریا شور باشد.
 
  • برچسب ها
    ec آب دریا آب دریا چرا شور است تحقیق در مورد آب شور و شیرین جواب چرا آب دریا شور است دلیل شرو بودن آب دریا زندگی در دریا چگونه است علت شوری آب چیست علت شوری اب دریا چیست علوم کلاس سوم چرا آب بعضی از رودها شور است کلاس پنجم چرا آب دریا شور است جواب چرا آب دریا شور است کلاس سوم ابتدایی چرا آب دریاچه ارومیه شور است
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا