پدیده شوهر فراری چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
پدیده شوهر فراری چیست و چقدر خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کند

🔹این روزها هشدارها درباره پدیده شوهر فراری افزایش یافته است. کارشناسان می گویند عدم پایبندی به ارزش های اخلاقی و شرایط سخت اقتصادی دو عامل اصلی که باعث می شود مردان ، خانواده شان را ترک کنند

فاطمه دانشورمدیر موسسه خیریه مهرآفرین:

🔹گزارش های مددکاران اجتماعی نشان می دهد مردان بسیاری به دلیل فقر شرایط اقتصادی خانواده شان را برای همیشه ترک کرده اند. از این رو هر روز ما شاهد مراجعه زنان و مادرانی بی سرپناهی هستیم که حتی از پس پرداخت اجاره خانه هم بر نمی آیند.

🔹در کنار فقر ،اعتیاد مرد به مواد مخدر نیر یکی از دلایل ترک خانه است. اما این روزها ازدواج دوم مردان و رها کردن همسر اول و فرزندان بسیار گزارش شده. در کل می توان گفت عدم پایبندی به ارزش های اخلاقی یکی از دلایل افزایش این پیده است.»

سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور:

🔹ازدواج مجدد مردان زمینه برای خروج آنها از خانواده مهیا می کند. ازدواج‌های تحمیلی و بیکاریِ مرد از عواملی هستند که می‌تواند سبب ترک خانه شود. حتی خشونت‌هایی که ممکن است توسط زن به مرد تحمیل شود از دلایل دیگر این مسئله است.

🔹ورشکستگی و شکست در کار و امور اقتصادی عامل محرکی برای ترک منزل است. گاهی تنش‌های بیش از حد میان مرد و فرزندان از عوامل ایجاد این آسیب است. به هر حال شرایط و دشواری های پدید آمده در جامعه باعث می شود هر روز ما شاهد پدیده های تازه و مشکلات بیشتری شویم./همشهری آنلاین
 
  • برچسب ها
    تحقیق پدیده شوهر فراری پدیده شوهر فراری
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا