وسایل سیزده بدر

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
وسایل سیزده بدر ، را در همیارخاص بخوانید

۱۰ وسیله ضروری برای یک سیزده بدر به یاد ماندنی​


خانه داری: یک روز بیشتر به سیزده بدر نمانده و اکثر ما برای این روز برنامه ریزی کرده ایم تا خاطره ای ماندنی را رقم بزنیم. برای اینکه این گردش یک روزه به بهترین نحو برگزار شود، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنیم. چیدانه به همین مناسبت ۱۰ مورد از ضروریات یک پیک نیک کامل را گرد آورده که به شما برای برنامه ریزی بهتر و داشتن یک روز شاد و بی دغدغه کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید…

۱٫ انتخاب یک مکان خوش منظره و زیبا برای سیزده بدر​


یک مکان ماسب برای پیک نیک خود انتخاب کنید، مکانی که پوشیده از چمن، آرام و خوش منظره باشد، مانند یک پارک محلی پر دار و درخت، لب دریا، پارک جنگلی حفاظت شده، باغ های میان شهر یا حتی حیاط منزل خودتان.

اگر برای این روز دوستان یا خانواده تان را دعوت کرده اید، لیست مهمان ها و امکاناتی که می خواهید در تصمیم شما برای انتخاب مکان تأثیر دارند. برای مثال اگر کودکان نیز در این پیک نیک حضور دارند، محلی باز و ترجیحا با وسایل بازی، سرویس بهداشتی عمومی و امکانات تعویض نوزاد انتخاب کنید. بعضی از افراد ترجیح می دهند در آن مکان به جای زمین بر روی میز و صندلی بنشینند. هم چنین بررسی کنید ببینید محل موردنظرتان به آب جاری دسترسی دارد و اگر بخواهید در آن جا آشپزی کنید، امکان این کار مانند تجهیزات کباب کردن وجود دارد یا نه!

در ضمن دسترسی آسان به مکان موردنظرتان و میزان فضای آن برای تعداد افراد شما نیز حائز اهمیت است. اگر قرار است در این پیک نیک حیوانات خانگی شما نیز حضور داشته باشند، باید مکانی را انتخاب کنید که با آن ها نیز سازگار باشد.

۲٫ سبد پیک نیک با همه وسایل ضروری برای سیزده بدر​


هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی به مقصد پیک نیک خود می رسید متوجه شوید پاکت دستمال کاغذی یا کارد و چنگال ها را روی کانتر آشپزخانه جا گذاشته اید. به همین دلیل تهیه ی یک سبد پیک نیک کامل (حاوی تمام تجهیزات لازم) راه حلی بسیار مناسب است. تمام وسایل ضروری خود از جمله لیوان، قاشق و چنگال، نمک، فلفل و ادویه جات دیگر، کیسه زباله و هرچه فکر می کنید در آنجا نیاز دارید را در این سبد قرار دهید.

کوله پشتی های پیک نیک که به طور فشرده حاوی تجهیزات سفر هستند نیز برای این کار مناسب هستند. آن ها هم جای کمتر اشغال می کنند و هم حمل شان راحت تر است.

۳٫ انتخاب یک غذای خوشمزه برای ناهار سیزده بدر​


انتخاب غذا نیز یکی از ضروریات پیک نیک شما است. باید غذایی انتخاب کنید که موردعلاقه ی همه باشد. در تصمیم گیری برای غذا، باید به این نکته نیز توجه کنید که می خواهید چقدر زمان و انرژی صرف آن کنید. کسانی که می خواهند غذایی ساده، مورد علاقه ی کودکان و بی دردسر تهیه کنند، ساندویچ ها، مرغ و فینگرفود ها مناسب هستند، اما کسانی که می خواهند غذایی مفصل تر داشته باشند، سالاد، گوشت کبابی، پیش غذا و دسر و ماردی از این قبیل را فراموش نکنند.

اگر تعداد مهمان هایتان زیاد است، از هرکسی بخواهید با خود بشقاب و قاشق و چنگال بیاورد، زیرا این کار باعث کاهش استرس، جلوگیری از هدر رفتن زمان و کاهش هزینه های شما خواهد شد.

شیرینی و تنقلات را برای سرگرم شدن در طول روز فراموش نکنید. آجیل، شیرینی های کوچک، چیپس و میوه می توانند از گزینه های شما باشند.

۴٫ پخش کننده و اسپیکر برای پخش آهنگ در سیزده بدر​


برای اینکه حال و هوای پیک نیک خود را شادتر و دلنشین تر کنید، دستگاه MP3 playe و اسپیکرهای شارژی خود را فراموش نکنید. سعی کنید آهنگ هایی انتخاب کنید که برای همه جذاب و خاطره انگیز هستند و چه بهتر که متن آهنگ ها را بلد باشید و هنگام پخش با آن همراهی کنید و خاطره ای بسیار لذت بخش برای خود رقم بزنید. رادیو هم ی تواند گزینه ی خوبی باشد.

۵٫ زیرانداز گرم و نرم برای سیزده بدر​


یکی از وسایل کلیدی برای پیک نیک شما، زیراندازی نرم، راحت و سخت است که بتوانید راحت بر روی بنشینید، غذا بخورید، با بقیه گفتگو کنید و یک چرت دلپذیر عصرانه روی آن داشته باشید. در هنگام خرید زیرانداز نمونه ای انتخاب کنید که از مواد با دوام تهیه شده، قابل شستشو با ماشین لباسشویی بوده، پشت آن ضد آب بوده و دارای کیف دسته دار باشد تا تا حمل و جا دادن آن راحت تر صورت گیرد.

فراموش نکنید تعدادی صندلی تاشو با خود ببرید تا کسانی که مشکل دارند، جایی برای نشستن داشته باشند و روز راحتی را در کنار شما سپری کنند.

۶٫ نوشابه و آشامیدنی ها در سیزده بدر​


از نوشابه ها و آشامیدنی های کافی برای پیک نیک خود غافل نشوید تا تشنگی راحتی شما را سلب نکند. یک یا دو بطری بزرگ آب، تعدادی نوشابه و آب میوه با خود ببرید.

۷٫ دور کردن حشرات و جانوران موذی در سیزده بدر​


آفت هایی مثل مورچه ها، مگس ها و دیگر حشرات همواره در پیک نیک ها آزاردهنده هستند. پوشاندن غذاها با کاور و استفاده از پودرها و مواد دافع حشرات در اطراف سبد مواد غذایی راه هایی برای خلاص شدن از دست این مزاحم ها است. بسیاری از حشرات بوی میوه های مرکباتی مانند لیمو یا پرتقال، وانیل یا نعناع را دوست ندارند، بنابراین پیشنهاد می کنیم مقداری از این مواد را در مواد غذایی خود جا دهید یا اندکی روغن های ساخته شده از این مواد طبیعی را به سبد پیک نیک خود اسپری کنید.

۸٫ فعالیت های سرگرم کننده در سیزده بدر​


فرقی نمی کند افراد شرکت کننده در این پیک نیک از چه رده سنی باشند، در هر صورت برنامه ای از فعالیت های مفرح و سرگرم کننده برای همه داشته باشید تا پیک نیک تان کسل کننده نشود. بازی هایی انتخاب کنید که برای همه جذاب و سرگرم کننده باشد. این بازی ها می توانند فکری یا بدنی باشند.

برای کسانی که تمایل یا توانایی فعالیت های فیزیکی ندارند، بازی های فکری، مجله و یا کتاب ببرید تا وقتی بقیه در حال بازی در چمن ها هستند، آن ها نیز سرگرم باشند.

۹٫ محفظه ای برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها و غذاها در سیزده بدر​


اگر غذاهایی مثل سالاد، گوشت سرد، غذای دریایی، پنیر و لبنیات دیگر و موادی که زود فاسد می شوند به همراه دارید، بسیار مهم است که آن ها در یک محفظه ی سرد قرار دهید و با خود ببرید. محفظه را با قالب های یخ پر کنید. هم چنین قرار دادن بطری های یخ زده ی آب و نوشیدنی های دیگر در کنار غذاها آن ها را خنک نگه می دارد.

اگر گوشت خام، مرغ یا غذای دریایی با خود می برید که در آن جا بپزید، آن ها را در محفظه هایی کاملا بسته جدا از کالاهای پخته شده و آماده قرار دهید. بهترین محل برای قرار دادن آن ها در ته محفظه ی سرد است، زیرا این اطمینان را ایجاد می کند که اگر مایعات از محفظه ی گوشت های خام خارج شدند به مواد غذایی دیگر نفوذ نخواهند کرد.

۱۰٫ برنامه ای برای هوای بارانی در سیزده بدر​


طبیعت غیر قابل پیش بینی است، پس بهتر است یک برنامه ی پشتیبان برای خود داشته باشید که در صورت بارندگی، پیک نیک تان خراب نشود. شما زمان زیادی برای برنامه ریزی این پیک نیک، آماده سازی غذا و انجام کارهای دیگر آن صرف کرده اید و اصلا جالب نیست که همه ی این ها هدر رود.

بهترین راه حل برای این مشکل برگزاری پیک نیک در یک فضای سرپوسیده است. برخی از مکان های تفریحی دارای مکان های سرپوشیده در کنار فضاهای باز خود هستند. ضمنا هیچ اشکالی ندارد اگر در صورت نیاز این برنامه را در خانه ی خود برگزار کنید، هدف از این برنامه خوش گذرانی و با هم بود است که در هر جایی می تواند محقق شود.

آیا شما هم برنامه سیزده بدر امسال تان را چیده اید؟ نکته های خود را که بای بقیه نیز می تواند مفید باشد در دیدگاه های پایین این مطلب به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر: سیزده بدر و ایده های جذاب و کاربردی با چمدان های قدیمی زیباترین سبد های پیک نیک را بسازید! گردشگری در طبیعت ؛ به استقبال نوروز جاذبه های گردشگری تهران برای یک روز خاطره انگیز! ۹ جاذبه گردشگری اطراف تهران برای سفری یک روزه

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

مهم ترین موارد ضروری سیزده بدر​

تاریخچه سیزده بدر​


بعد از گذراندن تعطیلات عید نوروز کم کم به استقبال سیزده بدر می‌رویم. برای بیان موارد ضروری سیزده بدر بهتر است ابتدا کمی با تاریخچه سیزده بدر و وجه تسمیه آن آشنا شویم. فرهنگ دهخدا، در و دشت را با مفهوم دره و دشت یکی دانسته است. سیزده بدر یا سیزده به دربه معنای سیزده به دره یعنی سیزده را به دره، دشت و دامن طبیعت رفتن است. جمشید شاه ایران، روز سیزدهم فروردین را در صحرا خیمه زده و جشن می گرفت و برای مردم عادی، خوراک و غلات و هدایایی در نظر می گرفت.

سیزده بدر سنت جشن در قدیم​


این جشن و بار عام ها، سال های سال انجام می شد و امروز به صورت سنت، به نام سیزده بدر آمده است. جالب است بدانید در تاریخ ایران باستان سیزده بدر اصلا نحس نبوده و مقدس هم بوده است. یک سیزده بدر خاطره انگیز همیشه به یاد ماندنی خواهد بود. برای به یادماندنی شدن این روز، کمک حال در اینجا سعی دارد موارد ضروری سیزده بدر را خاطر نشان کند تا بتوانید سیزده بدری عالی در کنار خانواده خود داشته باشیم.

موارد ضروری سیزده بدر کدامند؟​

چه تجهیزاتی با خود ببریم؟​

اینکه چه بخوریم، از موارد ضروری سیزده بدر است!​

چگونه در سیزده بدر خوش بگذرانیم؟​

موارد ایمنی و بهداشتی سیزده بدر​

بعد از سیزده بدر خودتان را آماده کنید!​


در پایان روز سیزده فروردین، برای شروع یک سال کاری و یا تحصیلی جدید آماده شوید. نگران کارهای عقب افتاده و انباشته شده خود نباشید با خیال راحت به استقبال سیزده بدر بروید. لیستی از کارهای انباشته شده یا آتی خود تهیه کنید. کارها را به دو دسته تقسیم کنید: “خودتان و کمک‌حال“. برای انجام امور بیرون از منزل خود، پیگیری و انجام امور اداری ، پیگیری امور دانشگاهی، پیگیری اموربیمه، پیگیری امور نظام وظیفه، یا هرگونه کمک نیابتی … در سال جدید روی کمکِ ما حساب کنید.

۲۸ پاسخ به “مهم ترین موارد ضروری سیزده بدر”​


اوه اوه چقد خوب بود اینهمه ایده.مثل یه چک لیست بود

انشالا که مطالب براتون مفید باشه

ما که سیزده بدرا فقط و فقط کباب میزنیم!

نوش جان شما و خانوادتون.کباب یک غذای سالم برای روز سیزده بدره.فقط سعی کنید گوشت یا… رو بخوبی حرارت بدید و کباب کنید. سیزده بدر خوبی داشته باشید

تفکیک زباله!!!!!!!!غارنشینا هم مث ما نبودن!اخه چرا اشغالامو میریزیم تو طبیعت.نمیدونم تا چند سال دیگه از این طبیعت چی برامون میمونه واقعا باید فرهنگ سازی کنیم.لطفا به محیط زیست احترام بزاریم چون پیش ما امانته

ممنون از نگرانی شما. همه ما میتونیم در فرهنگ سازی این قضیه مشارکت کنیم. انشالا که هر روز بهتر از دیروز شویم

به به اسپیکر و سیزده بدر.من فقط به همین خاطر تو مراسم سیزده بدر شرکت میکنم.واقعا از موارد ضروری سیزده بدر اسپیکره

همه روزای زندگیتون شاد و پرانرژی

بسیارعالی.

پاینده باشید.

هیچی بدتر از غروب سیزده بدر نیست.واسه ماها که میریم سرکار.خدایا خودت صبر بده

توکل بخدا دوست عزیز.لحظه هاتون شاد

مفید بود

سپاس از توجه شما

اکثر آتیش سوزیای تو جنگل بخاطر اشتباهات انسانیه و اینکه ملت میرن تو جنگل آتیش درست میکنن قلیون میکشن کباب میخورن آتیشم نصفه نیمه خاموش میکنن یا میگن خودش خاموش میشه متاسفانه

بله هموطن هامون باید دقت کنند در صورت برپایی آتیش حتما از خاموش شدن کامل آتیش با ریختن آب و یا خاک کافی روی آتش مطمئن بشن. انشالا که دیگه شاهد اشتباهات انسانی از این قبیل تو طبیعت نباشیم.

من روز سیزده بدر که بیرون میرم مردم رو که میبینم انرژی میگیرم نمیدونم چرا یه عده از تو خونه تکون نمیخورن؟؟؟

بهار، سبزی طبیعت، غذاهای خوشمزه، بازی و تفریح مردم و… همگی دور هم در حال شادی و خوشگذرونی هستند. دیدن این مناظر واقعا لذتبخشه و نباید از دستش داد

سبزی طبیعت، بهار، غذاهای خوشمزه، خوشحالی مردم و.. همه و همه انرژی بخش هستند واقعا

بسیار عالی

سپاس از توجه شما

عالی و کامل.ممنون

ممنون از توجه شما

هر دوساعت دو ساعت ضدآفتابتون رو تمدید کنید خانما و آقایان

بلال،سیب زمینی،شلغم،لبو برای کباب کردن عالیه.

ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

سلام وقت بخیر، خواهش میکنم هدف ما رضایت شماست.

من که وقت به عشق یک چیز سیزده بدر رو دوست دارم آب تنی جون ما یک استخر هم داریم و من فقط به عشق جوجه و آب تنی به سیزده بدر میروم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ​


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


وسایل سیزده بدر​


عنوان : وسایل سیزده بدر


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا